Oppdrag for kunde: S8 - Revisited 5.9.08 med bilder

Anbefalte innlegg

Snokende som jeg er på natterstid, så fant jeg denne tråden.. *lagrer*

Meget fint initiativ å vise andre medlemmer hva dine magiske hender kan utrette.. : ja :

Koffertlokket så ganske fint ut på bilde. nr 3.. :)

 

Det er flere som lurer på hva som har skjedd på koffertlokket : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke, men bagasjelokket er det jo f.eks tenkelig at noen har satt en bag oppå og dratt den ned..

 

Da er emblemene bak fjerna, må få lånt sånn gummi rondell imorra for å fjerne limen før resten av bakluka poleres og til slutt vokses.. Da er det bare resten igjen, taket er forresten tatt også..

 

Du kan bruke citrus spay for å fjerne limet om du har det liggende. Så slipper du å kjøpe gummi rondell.

Så veldig braut det bagasjelokket da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi se bakluka under arbeidslamper eller sol også? Alt er speil i skyggen, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta mer detaljerte bilder når bilen er klar, ikke helt ferdig med bakluka heller, og som jeg allerede har sagt så er den ikke perfekt, men betydelig bedre.. Er nok ikke på Hr.Falstad sitt nivå enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut Ben. Er nok så og si umulig å få den der perfekt, så det forventer ikke jeg i alle fall. Morsom bil å jobbe på tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom bil å jobbe med, men angrer på at jeg ikke tok den opp til bestefaren min så jeg kunne stått inne i garasje med bedre belysning, blir nok til å kjøpe 5 lysstoff armaturer å sette opp i en rigg for best mulig belysning, og neste bil blir garantert tatt innendørs og over en helg, ikke etter jobb sånn som nå når skyggen kommer på den siden av huset, men det går framover og jeg lærer for hver time jeg jobber, heldigvis er interessen stor og læreviljen deretter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid bedre i garasje selvfølgelig, med godt lys. Men ikke alltid det går. Kjøp gjerne "lakkboks" lys å ha i armaturene, de gir et lys som er skarpere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag til hvem som fører sånt? Det er vel snakk om "827" som er standard innelys, og en annen verdi for disse lakkboks lysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte av en lokal elektriker, ta kontakt med en eleketriker og spør om "lakkbokslys". Husker ikke faguttrykket på det. De var i alle fall klarere og ikke så gul som vanlig lysrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte av en lokal elektriker, ta kontakt med en eleketriker og spør om "lakkbokslys". Husker ikke faguttrykket på det. De var i alle fall klarere og ikke så gul som vanlig lysrør.

 

Jeg bruker disse du får kjøpt på Europris. Et stativ med to gule 500w lamper på. Holder kanskje det også? Får i alle fall fra alt av detaljer i lakken og litt til :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinge nedom europris på vei til jobb, evt. slå på tråden til en trikker også.. Må iallefall ha noe mer seriøs belysning om jeg skal ta på meg flere slike jobber, noe jeg håper på etterhvert som kunnskapen blir bedre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic, men siden det kan hjelpe deg:

 

Første taller i 827 dvs 8 tallet angir hvor godt lysrører gjengir den ekte fargen, der 10 er best og 1 dårligest.

 

Tallene bak gjengir hvilken kelvin de er, i dette tilfellet er det 2700 kelvin, som ja er ganske gult lys.

 

Dvs for ditt bruk er vel 940 et godt alternativ, da det gjengir fargen bedre pluss at 4000 kelvin er ganske nær dagslys.

 

Håper dette hjalp, og jeg tror ikke jeg har tatt feil:D

 

Eventuelt 840 som er et standard lysrør dem har alle plasser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker disse du får kjøpt på Europris. Et stativ med to gule 500w lamper på. Holder kanskje det også? Får i alle fall fra alt av detaljer i lakken og litt til :S

 

Best med begge deler, med mindre du har en person til å stå og holde opp disse lampene når du tar taket :P

Jeg har også disse du nevner her, funker meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Baki så det ut som en blanding av olje og grus\jord, så før bildet er etter en halv rull med tørkepapir og fått ut det værste av jord\olje.. Alle løse paneler og bagasje matta er tatt ut og skrubbet\spylt..

Motorrom er avfettet, høytrykksspylt og skrubbet + en runde med forever black..

motorrom.jpg

bagasjeromfør.jpg

bagasjerometter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det litt videre, sideskjermen bak, en heftig ripe + endel småriper, og dette prosjektets første tabbe, heldigvis skal bilen innom lakker så den lille tabben fikses lett.

Man skal være forsiktig med vannsliping, hovedripen jeg satte meg for å fjerne fikk jeg bort, men jeg oppdaget en annen ripe jeg ville fjerne, denne var dypere selv om den så ut til å ligge på overflaten, resultatet er en flekk på størrelse med en 50øring som er uten klarlakk, heldigvis en tabbe som er lett å fikse, helt klart at jeg kommer til å invistere i en lakk-dybde-måler.. Finpolering av sideskjerm og bakluke blir gjort i morgen da jeg glemte gummirondell på jobben..

sideskjerbakfør.jpg

sideskjermbaketter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kunden din vil bli passe overrasket, det er ser jo bedre enn nytt ut! :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ren magi dette her!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåja, bilen er ikke ferdig og den blir trolig ikke "perfekt", men slutt resultatet vil være langt langt bedre enn utgangspunktet.. Får ikke gjort mer før søndag, nå er det poker og imorgen tidlig reiser vi bort i et bryllup, fortsetter for full gass ettermiddag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponert over arbeidet ditt, er jo ren magi dette her. S6en min kunne trengt noe slikt ja. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe mer framgang her? Utrolig gøy å se nok folk virkelig jobber for å få oppnå et bra resultat! Gøy om du hadde tatt noen bra bilder med god oppløsning når prosjektet er ferdig! Digger S8 så hadde vært gøy med en ny blank bakgrunn på pc'en;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster det for en slik jobb?

Eventuelt for produktene jeg trenger selv?

 

RS2en min trenger en mindre touchup den og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok prisa meg billig, men jeg er under opplæring så prisen er deretter..

Man kan få høvla over bilen for en tusenlapp eller to eller man kan ha petimetere som pirker seg rundt hele bilen og tar den tiden det tar, selvfølgelig, med erfaring går tidsforbruket nedover, men tid tar det..

 

Har jo denne maskina ute for salg til ca 3000.- + produktene evt, mellom 4-4500.- komplett, så om man liker å dulle med bilen er det absolutt verdt pengene da maskina er utrolig safe å bruke, om man bare skal ha det gjort og ikke har planer om å pusle på hobbybasis med bilpleie så lønner det seg nok å sette den bort å få noen andre til å gjøre det..

 

Akkurat de nærmeste dagene går det nok litt trått da jeg har 3 konteeksamner neste uke, så det blir nesten bare lesning hele uka og helga, men skal prøve å ha bilen klar til helga om været tilsier det..

 

Det kommer absolutt mere avslørende bilder både på godt og vondt, der er riper som er såpass dype at det eneste jeg får gjort er å gjøre de mins mulig synlige, og det er store områder på bilen som blir kjempebra i min mening.. Disse bildene blir lagt ut i et eget galleri på en side jeg holder på med da jeg kommer til å satse på å ta noen biler etter ønske fra kunder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster det for en slik jobb?

Eventuelt for produktene jeg trenger selv?

 

RS2en min trenger en mindre touchup den og..

 

Skal du på rudskogen treffet? Kunne jo tatt bilen din der? ;)

 

Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å kjøpe my-måler for å måle lakktykkelsen, får du desverre ikke noen garanti for gjennomslipinger.

Husk at den måler tykkelsen på hele oppbyggingen, og ikke bare på klarlakken.

Men ellers så bør bileier bli fornøyd, ser jo bra ut.

Personlig ville jeg ha spart pengene som my-måler koster...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved å ha en micronmåler så kan man gjøre 2 ting

1: se om det er forskjell i lakktykkelsen generelt, dv.s oppdage om bilen har vært skadet\omlakkert delvis

2: ved å finne tekniske hidden fra de aktuelle fabrikantene kan man finne ut sånn ca hvor mye klarlakk man har å gå på

 

Enig i at det koster mye penger, men det blir enten en sånn eller stikke på høggeren og spørre om jeg får kjøpt etpar hele dører\panser og trent på.. Driver også å leser\ser på guider om våtsliping, og neste panel eller neste prosjekt blir tatt betydelig forsiktigere enn der hvor jeg forårsaket en liten skade, men igjen, virker som det lar seg fikse uten noe større problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.