Skifte del: Trykkakkumulatoren "Bomba"

Anbefalte innlegg

Den eneste oljen jeg vet om med sikkerhet kan brukes istedet for originaloljen, er Febi 6161.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hvorfor ikke bare bruke orginal mineral olje ?? problem løst.....?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet min no, svingte til fullt rattutslag begge veier fem ganger for å lufte, og fylte deretter veskenivået helt opp, men har fortsatt steinhard pedal og mildt sagt dårlig bremseeffekt, gjort noe feil då eller?, byttet samtidig skiver og klosser fremme og trykte derfor stemplene helt inn men det skal no ikke han noe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar noen bremsinger for at det nye skal gå seg til, men det vet du vel. Vasket du bort fettet fra skivene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problemer med motoren, så den har vel bare vert i gang i 5-10 minutt til no, får håpe det kommer seg da, hvis den trenger mer tid for å bygge seg opp trykk.

Skivene er vasket rein ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dette som gjør at jeg har en blikende rød lampe i instrumentet mitt? Er iallfell bremsesystem-symbol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dette som gjør at jeg har en blikende rød lampe i instrumentet mitt? Er iallfell bremsesystem-symbol.

 

Det skal du ikke se bort i fra nei. Type 44 og C4 Audiene har denne "bomba" eller Trykkakkumulator.

 

Når du pumpebremser og ei rød bremselampe kommer på, så er det nok på tide å skifte bomba.

 

En annen test du kan gjøre, er å kjøre bilen varm, stoppe, slå av motorn/tenninga. Er bomba i orden, skal du kunne pumpebremse 30-40 ganger før pedalen blir hard. Dette bl.a. for at man skal kunne bremse selv, hvis man blir tauet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette er en veldig gammel tråd men vil legge til at før bomba byttes anbefales det å prøve å bytte olje + sjekke at det ikke er sensoren som tuller.

Man har den vanlige testen med å pumpe x antall ganger.

 

Men hvis man tar å svinger og svinger helt til en side og så helt til andre siden og holder den der i lock en stund og lampa kommer på så er det på tide å bytte olja. Lest og snakket med div folk på s2forum vedr dette.  Dette er mer for de som har varsellampe som kommer / går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt topp at noen finner en gammel tråd og oppdaterer. Det som er fantastisk med forumet :) 

Jeg fikk av og til lys på en gammel S4 og antok jeg måtte bytte. Men det ble borte av seg selv.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig innspill iht oljen og sjekking av sensor :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.