'99 A6 2,4 V6 starter ikke - løsning var ventilheng

Anbefalte innlegg

Du jukset litt. Hadde du ikke rengjort de først, ville røykskyen vært større

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme min for 6 årsiden. Fikk egentlig vite at bilen ikke var beregnet på småkjøring. 2 ganger skjedde det og hvergang skiftet de plugger og en invendig rens på motor, ikke billig var det heller.

 

Etter dette så blir ikke bilen startet uten å kjøre en liten tur. Etter dette så har ikke bilen hatt start vansker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme min for 6 årsiden. Fikk egentlig vite at bilen ikke var beregnet på småkjøring. 2 ganger skjedde det og hvergang skiftet de plugger og en invendig rens på motor, ikke billig var det heller.

 

Etter dette så blir ikke bilen startet uten å kjøre en liten tur. Etter dette så har ikke bilen hatt start vansker.

 

Jeg så en gammel tråd hvor du hadde spurt om råd ja :)

Det er litt kjipt at en så "ny" bil (ja, jeg syns dette er nybil!) skal være beheftet av slike betingelser som at men ikke skal bruke den til småkjøring!

 

Jeg fikk et tips fra verksted om å fylle noe annet enn vanlig 95 innimellom, evt bruke tilsetningsstoffer som rengjør dyser o.l. en gang i blant.

 

Det var bra det ordnet seg for deg også, men litt ergelig at det måtte koste penger.

Det vare like før bilen min ble hentet av verkstedet også, jeg ble oppringt ca én time etter at jeg hadde fått start for å avtale henting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 C4 2,8 30V erfaring:

Kmst 350. Motor har alltid fungert utmerket. Den ble startet i kulda, flyttet 50 meter og stoppet. Neste gang var det ikke antydning til at den ville starte.

Jeg synes lyden var litt rar, noe ujevn omdreining av motor som om det var lite kompressjon men litt kompressjon på enkelte sylindre. Var gode gnister, sprutet bensin fra løsnet kobling på fuelrail ved startforsøk. Null antydning til tennning ved startforsøk, heller ikke på startgass. Batteriet ble etterhvert dårlig.

 

Løsning: Motorvarmer 8 timer, batterilading 8 timer, startkabler fra annen bil med litt turtall. Så LANGE serier med startforsøk, dro sikkert på starteren 60 sekunder i strekk. Etter 4-5 lange serier kom det stadig antyding til at flere og flere sylindre ga en liten tenning og til slutt ble det start. Motor gikk som normalt etterpå.

 

Trolig ventilheng.

 

Dersom man tar av innsugsslangen etter LMM så stanser bilen, så farristrikset, bremserens, eller noe er vanskelig å få til inn i innsuget med høyt turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.