Du gjør det helt RIKTIG. Bil utgave.

Anbefalte innlegg

Flashback fra tidlig 90-tall :cool:

 

beel06.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart RETT !!

 

Så tittelen, forventet en FD, ble geldelig overrasket. Jeg digger FBen!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SA/FB er kult, og FC seiler inn som en god kandidat etterhvert. Veteranbil har den også såvidt klart å bli :)

 

En helt urørt FC3S med de rette hjulene og passe senk står høyt på lista over realistiske kosebiler:

 

IMG_8893.jpg

(denne er så godt som sånn, bare med turbo2 speiler og en liten leppe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet den. En kjenning som har hatt en del av disse. Den siste fikk han trimmet til 550hk. Var på banen i Mo i Rana og vrengte av det ene bakdekket på 18" felgene i en sving, og fløy rett av banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fyr kjørte en FC Turbo II Cabrio her i byen. Nydelig bil, men ubrukelig på vinteren, fortalte han! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ubrukelig fyr som bruker en sånn om vinteren :P

 

Står et par nydelige originalbiler til salgs på mobile.de.. Den fineste har kun gått 37k og havner på rundt 65 tusen ferdig importert. Eller rundt 10k billigere om man lar den stå halvannet år til den er veteran :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en sånn utenfor jobben min i forrige uke og. Fytti for en grom bil det er. Og grom lyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er helt i tråd med RX-7'en på forrige side! Dette er hotrod slik jeg liker det! :tilber:

 

(Cliff note: 1964 Honda S600 med CBR1000RR-motor)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atea hadden en sånn (den der) som premie bil for noen år siden. Ble sendt rundt på de forskjellige Atea kontorene og kjørt av noen heldige (pluss sjefene selvsagt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra de glorete ekstralysene så var dette innafor!

 

Min første tanke var at prisen var stiv, men etter å ha sett på bildene så er dette særdeles gromt og mye moro for pengene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

Fantastisk lyd!!

 

Morsomt og høre hvordan den tynne lufta påvirker bilen etterhvert som han klatrer oppover i fjellet.

 

Bet meg merke i att det så ut som han bremset litt tidlig endel plasser? Er sikkert mulig og utfordre den tiden.

Men selvfølgelig, vanskelig og bedømme farten og da.

 

Uansett, grisetøff video. : rock :

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japanerne hadde det gøyere på 90-tallet!

(og forresten - disse er modne for å kjøre originalstuk igjen. Basta!) :)

 

autowp.ru_toyota_celica_gt-four_au-spec_

 

90_3000GT_01.jpg

 

94.12%20subaruSVX.08.jpg

 

toyota_supra_02.jpg

 

7.jpg

 

071995300zxturbo.jpg

 

57342536.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mid-engine quattro prototype.jpg

 

Noen som vet hva dette er ?

 

Svaret står når dere åpner bildet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den på Facebook tidligere i kveld, quattro prototyp med midt-montert motor, hadde vært fint med mer info om den : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den på Facebook tidligere i kveld, quattro prototyp med midt-montert motor, hadde vært fint med mer info om den : eek :

 

Audi hatte schon 1985 einen Mittelmotor-Quattro fertig, ein Test sollte in der Steiermark in den Forsten eines Klosters stattfinden. Höchst geheim, der Abt hatte sein Okay gegeben. Aber schon am ersten Tag wurde der Mittelmotor-Quattro fotografiert und war schnell in der Zeitung. Das kostete übrigens indirekt einem Ingenieur das Leben. Er hatte sich in dem Projekt unglaublich engagiert. Als die Fotos des neuen Autos erschienen, bekam er extremen Ärger.

 

Wenig später starb er an einem Herzinfarkt. Audi brach die offiziellen Testfahrten ab. Aber Walter Röhrl wollte das Auto unbedingt fahren. Sein Vorschlag war, das Audi das Fahrzeug im geschlossenen Transporter nach Freilassing bringt. Dort steig ich ein, fahre auf abgelegenen Straßen in Niederbayern und in Regensburg übernimmt Audi das Auto wieder. Audi spielte mit:-)! Walter Röhrl und sein Freund Wolfi Kollberbaur fuhren den Mittelmotor-Audi über niederbayerische Straßen. Das Auto ging wie die Hölle und war extrem laut. Mit diesem Wagen hätte Audi das Potential gehabt wieder zu siegen. Der erste Mittelmotor-Prototyp, den Walter Röhrl nur dieses eine Mal fuhr, ging auf Anhieb sehr gut. Die Basis war viel besser als beim Sport quattro.

 

Walter Röhrl und Wolfi Kollberbaur folgten kleinsten Straßen, kamen auf einem dieser Schleichpfade über eine Kuppe. Dahinter stand ein Polizeiwagen quer auf der Straße, der Wachtmeister hob die Kelle. Also: Anhalten, Fenster runter. Der Polizist sagte: "Tag Herr Röhrl, wir haben Sie seit zehn Minuten kommen hören." Der Mann kannte Walter Röhrl und war ein Fan von ihn, er war ganz aus dem Häuschen und meinte zu seinem Kollegen: "Der Röhrl is des, der Röhrl! Geh, nimm den Fotoapparat!" Walter Röhrl flehte den Polizisten an: "Bitte, laßt den Apparat weg, das Auto darf keiner sehn." Der Wachtmeister war einverstanden, stellte aber eine Bedingung: "Laßt's mal ordentlich brennen. Wir wollen mal sehen, wie die Kiste geht, gell? Auf geht's!" Der Handel war perfekt, Walter Röhrl ließ sich natürlich nicht lumpen. Wahrscheinlich sind jetzt noch die zwei Furchen in der kleinen Straße unten in Niederbayern zu sehen, die das nicht vorhandene Auto beim Blitzstart gegraben hat*g*!

 

google trans:

Audi hadde i 1985 en mid-motor Quattro ferdig, en test bør foregå i Steiermark i skogene i et kloster. Topp hemmelig, abbeden hadde gitt sin greit. Men på den første dag i den midt-motor Quattro ble fotografert og ble raskt i avisen. Den indirekte kostnader forresten en ingeniør liv. Han hadde utrolig begått i prosjektet. Som bildene av den nye bilen dukket opp, var han ekstrem sinne.

 

Kort tid senere døde han av et hjerteinfarkt. Audi droppet ut av offisielle tester. Men Walter Röhrl ønsket å kjøre bilen. Hans forslag var at Audi bringer bilen i lukkede transportører til Freilassing. Det jeg får inn, går på ryggen veier i Nedre Bayern og i Regensburg aksepterer Audi bilen igjen. Audi spilt med :-)! Walter Röhrl og hans venn Wolfi Kollberbaur kjørte mid-motors Audi om Nedre bayerske veier. Bilen gikk som faen, og var ekstremt høyt. Med denne bilen, ville Audi har hatt potensial til å vinne igjen. Den første mid-motor prototype, kjørte Walter Röhrl bare denne ene gangen, gikk veldig bra med en gang. Basen var mye bedre enn Sport quattro.

 

Walter Röhrl og Wolfi Kollberbaur fulgt minste gatene, kom til en av disse stiene krype over en bakketopp. Bak dette var en politibil på tvers på veien, sersjanten løftet sparkel. Så stopper, vinduer ned. Politimannen sa: "Mr. Röhrl dag, vi hører du kommer i ti minutter." Mannen visste Walter Röhrl og var en fan av ham, han var veldig spent og sa til sin kollega: "The Röhrl er som Röhrl Go, ta kameraet" Walter Röhrl tryglet politiet, "Vær så snill, la av apparatet, bilen kan ikke se." Sersjanten avtalt, men utgjør en betingelse: ".?! La oss rydde brann ganger La oss se hvordan saken går, eh La oss gå" Avtalen var, selvfølgelig, Walter Röhrl var ikke på latsiden selv. Trolig fortsatt de to furer i den lille gaten for å se bunnen av Nedre Bayern, gravde den ikke eksisterende bil i Blitzstart * g *!

 

fra siden: http://www.audiquattrofan.de/audiquattrofan/deutsch/wissen2.html

 

mid-engine quattro prototype.jpg 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Bergrennen i Nord-Italia i helga, der var det MYE RIKTIG :

Anbefales... , 17 km bakkeløp med rundt 1300 meter stigning. : rock :

 

Noen av godbitene :

 

golf-monte.jpg

tts-monte.jpg

rsr-monte.jpg

lancia-monte.jpg

906-monte.jpg

gt3-monte.jpg

m3-monte.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt RS6.... :) Men spesialsy et barnesete og så bare kjøre bilen 800 mil? Virker litt snodig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt feil skilt? "Audi A6 Avant" hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.