Recommended Posts

Til info så er Audi R8 på plass :)

 

Fint, gler meg! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1900 på møller, skal bli gøy det:) snakkes der da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

og eg fekk kjøra opp vinga på an.. : gb :: rb :: gb :: rb :: gb : hehe va jo ein morro kweld når først han fra acta klarte å masa seg ferdi..: sove :

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe va jo ein morro kweld når først han fra acta klarte å masa seg ferdi..: sove :

 

 

 

Så sant så sant hehe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Satan jeg så svart på det når han fra Acta sa: "Jeg skal gå litt mer inn på det seinere" ........

 

Men for all del, kvelden var konge den :) Hvertfall når det kun var VACN igjen i lokalet ;) Stian fikk jo trykka den R8-en i hel for å få opp vinga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høydepunktet var vell uten tvil når RS4en ga på ut på vegen, gud i himmel for en lyd! R8en hørtes jo ut som en snill liten pusekatt i sammenligning...

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

 

Ellers var det artig å høre B&O sitt toppanlegg i A8en, bra lyd var det for all del men hadde kanskje forventet enda mer av ett slikt pristisjeprodukt som dette er :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcta "propagandaen" (som jeg har hørt før ) kunne jeg godt vert for uten. Men det var faktisk de som betalt for lånet av r8 etter hva jeg hørte.

 

Rå lyd i rs4 en ja - kjedelig for deres del at de slet av fangeren når den sko ut igjen.

 

Lyden i A8 en forsvarte på ingen måte 70 tusen syntes jeg. Men så får jeg aldri oppleve å ha en slik bil heller - så det dilemma er jo ikke så aktuelt.

 

 

 

Meget bra opplegg fra Møller dette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høydepunktet var vell uten tvil når RS4en ga på ut på vegen, gud i himmel for en lyd! R8en hørtes jo ut som en snill liten pusekatt i sammenligning...

 

...

 

 

Så var det kanskje gjort litt mer med RS4en en R8en og da : rolleyes

 

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så var det kanskje gjort litt mer med RS4en en R8en og da : rolleyes

 

Ja det er uoriginal eksos på RS4en, ellers vistnok tilnærmet orginal :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det er uoriginal eksos på RS4en, ellers vistnok tilnærmet orginal :P

 

Tenk deg R8 med uorginal eksos : eek :

Men ja, er enig den virket litt daug :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja var greit å ha et annet type møte, men flere grom biler : rock :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja var greit å ha et annet type møte, men flere grom biler : rock :

 

Var ikke min grom nok? : rolleyes

 

: haha :

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm kjørte dei ut på vegen og gikk før den tid eg da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hørrte prislappen på anlegget som var levert i A8`en kom på 150k. Var litt i det drøyeste laget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hørrte prislappen på anlegget som var levert i A8`en kom på 150k. Var litt i det drøyeste laget.

 

Synes det spilte bra jeg, men ikke bra nok til å forsvare prisen, og enda mindre dersom det virkelig kostet 150'! (80 ble det sagt til meg) Meget bra dynamikk og trøkk i fronten, men suben holdt ikke helt følge synes jeg. Det meste av "nyskapende" finessene som de skrøyt så vanvttig over fantes på konkuranseanlegg for oppimot 10 år siden så helt unikt og nyskapende var det ikke :) Men for all del, meget bra anlegg og hadde jeg først hatt råd til å bruke over millionen på slik type bil så hadde jeg kanskje brukt noen kroner på ett slikt anlegg også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hørrte prislappen på anlegget som var levert i A8`en kom på 150k. Var litt i det drøyeste laget.

 

Hei hei dette var veldig merkelig, mannen som snakket med en komle i halsen sa dette kostet 150k i danmark og i norsk prisliste koster det 70 og det syntest han også var noe underlig...... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei hei dette var veldig merkelig, mannen som snakket med en komle i halsen sa dette kostet 150k i danmark og i norsk prisliste koster det 70 og det syntest han også var noe underlig...... :)

 

Jeg hadde ikke kjøpt det om det hadde kosta 20k en gang jeg men :) Har BOSE Sound System i min bil, og det er like bra synest jeg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var ikke min grom nok? : rolleyes

 

: haha :

 

ikke i forhold til de med v8 :tilber::):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke kjøpt det om det hadde kosta 20k en gang jeg men :) Har BOSE Sound System i min bil, og det er like bra synest jeg :)

 

Isåfall må du ha enten være lite kresen på lyd eller ha ett vanvittig mye bedre Bose anlegg enn alle jeg har hørt : vinke : B&O anlegget er ihvertfall det klart beste jeg har hørt av noe VAG OEM anlegg og i en totalt annen klasse enn Bose anlegga som jeg har hørt i A3, A4 og A6.

 

Fronten spillte vanvitt rått og bra og sikkert enda bedre i førersete enn passasjersete da der ikke var muilgheter å tilpasse det. Jeg synes først og fremst det var suben som ikke holdt følge hele vegen så den kunne med fordel vært noe kraftigere dimensjonert, men godt mulig åpent bagasjerom var skyld i dette? I tillegg synes jeg det var overraskende mye "klirring/karoserilyder/resonans" når en spilte på høyt volum, det hadde jeg ikke trodd i en bil som Audi A8. Men på andre siden så er dette anlegget selvsagt ikke lagd for å spille for nabolaget så jeg tror de fleste kjøpere blir godt fornøyd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anlegget er nok det råeste jeg har hørt som OEM anlegg ja , men alikevel ikke helt enig i prisen.

Men de som har råd til en slik bil syntes sikkert ikke 70 tusen er så mye penger heller.

 

Hørte også på forskjellige resonanser og klirring.

Syntes lyden egentlig var litt dempet og innesluttet jeg - mulig pga de ekstremt tette høytalerdekslene ( i alu ? ).

Det jeg da ikke fikk til å stemme var at han satt å skrøyt av at alt skulle være så presist og klart. Kunne etter min smak vert mye mer presist i mellomtone og litt mer i diskant. Og subben fikk jeg følelse av at var noe stresset.

 

Men mulig at lav spenning på batteriet også har spilt inn her.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syntes lyden egentlig var litt dempet og innesluttet jeg - mulig pga de ekstremt tette høytalerdekslene ( i alu ? ).

Det jeg da ikke fikk til å stemme var at han satt å skrøyt av at alt skulle være så presist og klart. Kunne etter min smak vert mye mer presist i mellomtone og litt mer i diskant. Og subben fikk jeg følelse av at var noe stresset.

 

Men mulig at lav spenning på batteriet også har spilt inn her.

 

Satt du forran Geir eller bak? Mine ører er ikke helt enig i beskrivelsen av lyden da jeg som sagt syntes fronten spilte veldig bra, men godt mulig strømproblemene spillte en rolle ja!

 

Det at han skrøyt av alt må du selvsagt ta med ei klype salt, han er jo selger :) Stilte han noen tekniske spørsmål rundt bl.a. dette med lydkorreksjon, for å høre om det kun var forsinkelse av lyd (slik selv "normale" anlegg nå har hatt i 10-15 år!) og evt justering av faser eller hvordan den fungerte... Da avslørte han rimelig fort at han var selger og ikke en med veldig mye tekniske kunnskaper! Begynte å bable om at det var mye mer avansert enn som så og at det var en "Digital Sound Processor" tilkoblet en mikrofon som hele tiden korrigerte lyden, og ikke nok med det, men som også styrte volumet utifra hvor mye støy det var i bilen! (ærlig talt... selv anlegget i en Opel Combo har en "DSP" og automatisk nivåregulering : haha :)

 

Men bare for ordens skyld slik at folk ikke misforstår, for jeg synes det var ett kjempepositivt og bra arrangement Møller stilte i stand : rock : Jeg synes tom Acta ikke var helt bortkastet å høre på : vinke :

Share this post


Link to post
Share on other sites



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.