Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Arve Hansen

Arne: Disse låsboltene er samme som jeg har. Men jeg tror jeg har de i konisk og ikke i kule om det finnes da.

 

Felgen lå på bakken og jeg slapp en skrue oppi hullet. Dyttet med pekefingeren oppå skruen og det så ut til å passe.

 

Nå sitter i alle fall 18" felgene på igjen. Ble dobbelt jobb i kveld.

Så jeg får prøve i morgen.

 

Skal se på Audifelgene orginal 16" 5 eiket, men tror også dette er konisk bolt.

 

Takker alle for god innsats.

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Nord påstår at denne 16" VW American Road felgen. 5 eiket med lite hakk øverst har kuleformet bolt. Men at det bare finnes svarte bolter til denne.

 

Og stemmer det at det er kuleformet. Stakk ned en skrå/konisk bolt og den så ut til å passe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings, da er jo saken løst..... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De orginale svarte stålboltene til stålfelger passer.

Samme lengde på skrue, men de var kuleformet. 18"RH er konisk.

 

Men rart Møller kjører med svarte stygge bolter. Rart om ingen reagerer når de kjøper orginalfelg i 16-17" og får plastkapsler på skruene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle originalfelger fra vag bruker 14x1.5 bolt med rund kon. endel andre felgprodusenter er også ment til å bruke org. boltene bla. BBS. men de fleste uorg har 60`kon.

 

lengden må bare prøves fram. noen felger har mere gods en andre og krever litt lengre bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har som Stian sier kulebolter både på alu og stålfelg, og de er akkurat 'passe' lange for å gå på begge typene. (er sikkert en greie mht. bruk av reservehjul og originale alu-hjul.) men det er vel ikke så mange som har originalhjul lenger. ;)

En god hjulleverandør kan skaffe chroma kulebolter i riktig lengde.

 

En femmer på at de luringene som mistet to hjul på samme side hadde hastverk ved hjulskift..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.