1000 metringer til Audi a4....forslag?

Anbefalte innlegg

Men hvorfor kjøpe vanlige lykter å så sette inn xenon kit i dem?

om en kjøper eksempelvis hella 1000FF XENON så er jo dem lovlig å slipper problem siden med dem også slik som på EU kontroll osv..

 

Veldig godt poeng, men prisen er også en helt annen enn halogenlamper med xenon-kit. Fordelen med skikkelige xenon lyskastere er at de er laget for xenon, og dermed gir et optimalt lysbilde, noe du ikke nødvendigvis får med et ombyggingskit.

 

Har selv testet ut Rallye 3000 med ombyggingskit, og det er ikke topp lysbilde. Selv om det er mere lys enn med halogen, så tror jeg ikke det lyser like langt nedover veien som med halogen, det blir mere flomlys. Forsøkte 2 forskjellige xenon-kit uten nevneverdig forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt poeng, men prisen er også en helt annen enn halogenlamper med xenon-kit. Fordelen med skikkelige xenon lyskastere er at de er laget for xenon, og dermed gir et optimalt lysbilde, noe du ikke nødvendigvis får med et ombyggingskit.

 

Har selv testet ut Rallye 3000 med ombyggingskit, og det er ikke topp lysbilde. Selv om det er mere lys enn med halogen, så tror jeg ikke det lyser like langt nedover veien som med halogen, det blir mere flomlys. Forsøkte 2 forskjellige xenon-kit uten nevneverdig forskjell.

 

dette har jeg et veldig godt eksempel på. kjøpte 50w xenon kit av en her inne. dem hadde ikke "riktig fokus iforhold til hella 1000ff lampene. men før dette hadde jeg 35w xenon kit som passet utmerket til dem lyktene med tanke på fokus. ble bedre lys med 35w kitet enn med 50 watts kitet også..

så nå kjøres det med 35 watts pærer å 50 watts balaster:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å bruke vanlige lamper med xenon i er helt gull, har endel eksempler på dette. har da bare brukt 35w frem til nå siden det er dette min levrandør har hatt. men det som jeg mener er viktig er ikke bruk lamper med lys brytning i glasset(sånne riller i glasset) dette kaster lyset i alle retninger og gir rart lys.. å bruke lamper med blått glass eller farget av annet slag er heller ikke heldig dette tar lys å gir som regel alt for blått lys, lilla!! så det mest heldig er klart glass uten noe farge med brytning i reflektoren. da har du en killer kombinasjon til en bra pris.

 

 

til din bil ville jeg brukt disse..

 

Hella Rallye 1000 FF Fjernlyskaster

hella 1000ff.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men må legge til, fikk tak i to sånne til arbeindsbilen, bare prøve montert men sykt for et lys aldri sett maken dette er overlegent alt jeg har vært borti

luminater.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jah det trur jeg nok.

 

Ska dra innom byen endag å se om di har noe av disse, kanskje få en liten demo =)

 

Takk for tipsene å innspillen alle sammen ;)

 

Når d gjelder festing av lysene....hva er den enkleste måten for "raskt" å kan ta disse bort samtidig så jeg vil borre minst mulig i biln..

 

På min første a4 hadde jeg vinter-1000 metere, disse hvar montert på en stålplate bak skilte som hadde festes til lysene, noen som vet hvor dette kan kjøpes?

 

'Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når d gjelder festing av lysene....hva er den enkleste måten for "raskt" å kan ta disse bort samtidig så jeg vil borre minst mulig i biln..

 

På min første a4 hadde jeg vinter-1000 metere, disse hvar montert på en stålplate bak skilte som hadde festes til lysene, noen som vet hvor dette kan kjøpes?

 

'Mvh

 

Mine er festet i grillen. dem kan tas av om sommeren.

fås kjøpt hos møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er festet i grillen. dem kan tas av om sommeren.

fås kjøpt hos møller.

 

ok. Skal dra å høre med di. takk ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for Hella 1000ff da =)

 

Så får vi se om jeg tar meg råd til xenon eller ikke orginalt...xenon blir det uansett men ;p

 

Som sakt, takker for alle innspill ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei har noen hella luminator på passaten med ombyggingskitt '(50w) å det er helt sykt lys i di,, har prøvd mot en som har orginale Bosch xenon å vi blei bra overraska over lyset i mine,jeg blei positivt men han negativ..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei har noen hella luminator på passaten med ombyggingskitt '(50w) å det er helt sykt lys i di,, har prøvd mot en som har orginale Bosch xenon å vi blei bra overraska over lyset i mine,jeg blei positivt men han negativ..hehe

 

hehe, rått :)

 

Ser at orginale xenon kit selges med 35watt pærer. Så kan ikke tru at om man ettermonter et 55watt kit at dette skal bli så feil...

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når d gjelder festing av lysene....hva er den enkleste måten for "raskt" å kan ta disse bort samtidig så jeg vil borre minst mulig i biln..

 

På min første a4 hadde jeg vinter-1000 metere, disse hvar montert på en stålplate bak skilte som hadde festes til lysene, noen som vet hvor dette kan kjøpes?

 

'Mvh

 

Biltema selger slike til en symbolsk sum. Mitt tips, kjøp den som er for 3 eller 4 lamper, da denne er endel bredere (full skiltbredde) enn den som har fester for bare 2 lamper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema selger slike til en symbolsk sum. Mitt tips, kjøp den som er for 3 eller 4 lamper, da denne er endel bredere (full skiltbredde) enn den som har fester for bare 2 lamper.

 

 

Aha, takk for tipset ;)

 

Synd vi ikke får biltema hit før neste år :P

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, takk for tipset ;)

 

Synd vi ikke får biltema hit før neste år :P

 

Mvh

 

Mekonomen og Torshov har også de platene,som man skrur bak skiltet og monterer lampene på. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen og Torshov har også de platene,som man skrur bak skiltet og monterer lampene på. ;)

 

Genialt Tom, da blir d mekonomen =)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt Tom, da blir d mekonomen =)

 

Mvh

 

;)

Abslottt den mest geniale måten og feste de til bilen med,slipper og lage noe hull etc. :D: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Abslottt den mest geniale måten og feste de til bilen med,slipper og lage noe hull etc. :D: rock :

 

 

Vet, di er genial sånnsett : rock : Eneste på veldig humpete vei så blir det litt bevelgelse, men skal se om jeg kan trikse dette til :) Så da blir det en sånn skiltplate å et sett hella rally 1000ff =)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å få montert et par støttestag også, så minsker du evt. bevegelse ytterligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å få montert et par støttestag også, så minsker du evt. bevegelse ytterligere.

 

Hehe.

er jo det som er kluet når en skal montere dem. Om en monterer i skiltet så har en ingen plass å skru støttestagene... da grillen blir med opp når en løfter pansret.

 

Om en bruker slik feste som jeg har så kan en ha støttestag uten å må demontere stagene hvær gang en skal åpne pansret: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.