Hvor går grensen bruksbil/racer

Anbefalte innlegg

Da støtter jeg anbefalingene som har kommet i det siste: Sats på bremser og understell.

I tillegg trekker jeg tilbake min anbefaling på 432,5 hk og anbefaler heller å bytte til standard 1,9 tdi. :)

 

Holdt faktisk på å kjøpe meg 2004/2005 Audi 1,9 TDI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du..altså...særriøst;

Hvis lommeboka di er meget tom....hvordan i huleste har du tenkt å bygge motor da....?

Rane en bank..? : smil :

 

Hehe,ja du sier noe...De som bygger seg motorer til 150-300 000kr...Har de råd til det eller tar deg seg råd til det?Jeg velger å ta meg råd til det mens jeg enda bor hjemme og har den muligheten,føre småunger osv kommer.Lysta driver verket er det noe som heter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dere,jeg sier jo at understell kommer men kansje ikke føre ett evt motorbygg.

Er det noen her inne,med maken bil som meg som har ett 380-420 kit som vil ta meg medpå tur??

Kansje det gjør susen :D

 

OG ang budsjettet:Jeg må,som mange mange andre,jobbe masse ekstra for å få til ett evt bygg..Når jeg sier at jeg er tom,så er ikke det nødvendigvis,men klart,er jo ett stykke til 120 000kr ++...

Jeg bor fortsatt hjemme,har godt over 15000kr utbetalt etter skatt hver mnd,og betaler ingenting hjemme,kun små summer.

Hvis jeg ønsker det,kan jeg bruke 15000kr + på dritt hver mnd hvis jeg ønsker det..

Så dette er langt ifra umulig for min del.Men klart,det krever jo sitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tror jeg du har fått de svarene du kan få her inne, så nå er det vel igrunn bare opp til deg selv. Om du kan bruke 15.000 kroner i måneden dersom du virkelig vil, må jeg si du sitter fint i det og absolutt burde kunne få til både motor og understell+div annet som må skiftes. Som sagt før syns jeg du burde prioritere i rekkefølgen : få bilen i skikkelig god teknisk stand, skifte bremser, støtdempere/fjærer, foringer, kanskje til og med ta en sjekk av girkassa( vet ikke hvordan stand på denne er? ), deretter når alt nødvendig er fikset, ta seg turen frem til panseret og begynne under der.

 

Men, din bil, dine penger og ikke minst ditt valg. Lykke med vurderingene og bilen videre! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her inne,med maken bil som meg som har ett 380-420 kit som vil ta meg medpå tur??

Kansje det gjør susen :D

 

Tror jeg nevnte dette tidligere i tråden også. Teste maken bil med litt forskjellig effekt er nesten det eneste som er fornuftig hvis man er usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørstmål angående dyser til et "RS2 - 380 hk" oppsett på S6.

Ut fra det eg har funnet ut er RS2 dysene 444cc @ 3,8 bar og har Bosch delenummer 0280 150 984. Stemmer dette?

 

Og kan jeg bruke noen andre Bosch 440cc dyser? Hva må eg passe på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørstmål angående dyser til et "RS2 - 380 hk" oppsett på S6.

Ut fra det eg har funnet ut er RS2 dysene 444cc @ 3,8 bar og har Bosch delenummer 0280 150 984. Stemmer dette?

 

Og kan jeg bruke noen andre Bosch 440cc dyser? Hva må eg passe på?

 

Nuvel, de andre 440 dysene er sikkert disse limegrønne du tenker på, husk at det er 440@3bar... Dysene er helt fin å bruke til et slikt oppsett så sant programvaren er beregnet for disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å sikre at du får den virkelige WOW følelsen bør du nok bygge en motor med 800-900hk, samt beholde alle orginale og slitte understellsdeler. DA kan vi garantere følelsen av helvetes overmotorisert bil: smil :

 

neida! Hør på alle de andre du, bygg en 400hk motor, som er skikkelig bygd og mappet:)

men nå må du sette igang bygginga å ikke bare sitte på nettet å filosofere:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nuvel, de andre 440 dysene er sikkert disse limegrønne du tenker på, husk at det er 440@3bar... Dysene er helt fin å bruke til et slikt oppsett så sant programvaren er beregnet for disse.

 

Takk for svar. :) Er det noe her på Vestlandet som lager programmvare til et "380 hk oppsett" eller må en over fjellet til Jonus, KRB eller opp til ES Tuning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. :) Er det noe her på Vestlandet som lager programmvare til et "380 hk oppsett" eller må en over fjellet til Jonus, KRB eller opp til ES Tuning.

 

Bo-Racing har nok MTM program, samt Autosentrum har Dalback, Bergen Chipsenter(?) forhandler TS, og Bergen Bilelektronikk kan sikkert hjelpe, samt SBT-Tuning fikser chipper fra FMS(Flissundet)... Evt så er det ikke mye hokus pokus å bytte chipper selv, velger du noen som vil bruke annen map-sensor kan du jo bare sende hjernen avgårde til de.

 

Uansett, ville ringt rundt og bestemt deg for en tuner sitt oppsett du vil gå for, begynner du på egenhånd å handle litt av hvert så skal det godt gjøres å finne en chip som passer 100%, derfor hør med de først hvilke deler som skal brukes og gå utifra det, så blir det bra tilslutt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører s4`en min med rs2 oppsett og MRC chip ("380hk" chipsett) Dette er helt fint og ikke veldig anderledes å kjøre en orginalt. Og bilen bruker faktisk en god del mindre bensin en orginalt. Trur nok du vil syns det går endel bedre en bare chippen du har nå. Jeg bruker sachs Sport clutch med orginalt svinghjul på min. Litt hard men grei.

 

Vidar Strand har bremsa M3`en min nå til 746hk (926nm) og hevder den skal bli veldig snill på penkjøring også,har ikke testet den enda,men eneste han komenterte var at den kunne bli noe ujevn på tomgang. Vi får se.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører s4`en min med rs2 oppsett og MRC chip ("380hk" chipsett) Dette er helt fint og ikke veldig anderledes å kjøre en orginalt. Og bilen bruker faktisk en god del mindre bensin en orginalt. Trur nok du vil syns det går endel bedre en bare chippen du har nå. Jeg bruker sachs Sport clutch med orginalt svinghjul på min. Litt hard men grei.

 

Hva har du byttet på dette oppsettet og hvem har levert chip til deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta følgende:

 

Motor er nyoverhalt med alt orginal deler (gått ca 160mil nå)

 

3 Bars map

O34efi rs2 replica dyser (440cc?)

Rs2 manifold

Rs2 Turbo

3" downpipe fra 034 efi

3" Eksos og ingen kat

1.9 Bar 034efi wastegate fjør (0.9 bar overtrykk)

Turboxs justerbar turbotrykks ventil

Nye 1.8T coiler (samme som på B6/B7 trur jeg)

Nye coil ledninger for ombygging til 1.8t coiler fra 034EFI

Orginal intercooler(alu versjon)

Samco trykkslanger og T bolt klemmer på alt.

Turboxs åpen dump (skal byttes til forge 007 resirk)

Åpent filter og varmeskjold (skal tilbake til orginal boks)

 

Syns bilen er superbehagelig å kjøre,kjennes ikke noe anderledes ut å kjøre rundt med før du gir bånn gass. Og bruker mindre bensin en de andre bilene mine, kjører uten problem på 0.65 til jobb(ifølge kjørekomputer).

Perfekt trim for en bruksbil syns jeg. Hva skal du med mer effekt til hverdags? og hvertfall i en S4. Den blir aldri noen racerbil,til det er den alfor tung og understyrt. Kjøp deg heller en annen bil ved siden av som du kan rase med.

 

Sniker med en dårlig bilde

DSC00422.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt svar. :) Hvilken chip bruker du da? 034 sin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at den bruker mindre bensin på kjørecomputeren er fordi den er justert etter orginale dyser. Når du setter i større dyser blir åpningstiden kortere i forhold til hva det er orginalt, og kjørecomputeren tror du bruker mindre bensin. Dette fordi den kun måler åpningstid på dysa og ikke mengden.. Du justere på forbruksmåleren ved å flytte på noen switcher inne i instrumentet.

 

Bruker du 0.65 bruker du mindre enn hva Audi klarte på langkjøring da bilen var ny, og det høres vel litt urealistisk ut på en så tung bil...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du har bytta til større dyser blir kjørecomputern feil mtp besnin forbruk... den måler forbruket ut ifra tiden dysene er åpne..

 

EDIT: ser mr vidar var før meg med samme komentar;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha,da stemmer det bedre ja. Syns den brukte kriminelt lite skjønner du. Godt jeg fikk svar på det. Noen som har endra på bryterne til instrumentet før?

 

Jeg bruker en MRC Stage 3 Chip. Se link,her kan du lese litt mer om den. Kjøpte den av en Pål her på forumet.

 

http://chips-ur-s.com/Entrance.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke mye å spare på å kjøpe litt her og der,eller er det mer å spare på å sette bort bilen og la tuner kjøpe inn alt osv??

Tenker ikke da på å spare ett par tusen,men gjerne 10 000 oppover...Liten vits å rope hurra for 1-2000kr når bygget kommer på 100 000kr +

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha,da stemmer det bedre ja. Syns den brukte kriminelt lite skjønner du. Godt jeg fikk svar på det. Noen som har endra på bryterne til instrumentet før?

 

Jeg bruker en MRC Stage 3 Chip. Se link,her kan du lese litt mer om den. Kjøpte den av en Pål her på forumet.

 

http://chips-ur-s.com/Entrance.html

 

Ok! ;) Interessant. Har du installert alt selv? Noen andre som har erfaring med MRC Stage 3 Chip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har innstallert alt selv ja. Ingen stor sak. Det som tok lengst tid er å få av den orginale eksos manifolden som har endel muttere som sitter kriminelt trangt!

Alt annet er "a piece of cake".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har innstallert alt selv ja. Ingen stor sak. Det som tok lengst tid er å få av den orginale eksos manofolden som har endel muttere som sitter kriminelt trangt!

Alt annet er "a piece of cake".

 

Høres bra ut. :) Må bare få tak på en slik chip da og handle deler. Er noe slikt eg kunne tenkte meg på S6'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her,som bor i Østfold distriktet,som kjører maken bil som meg,med 400hk jeg kunne prøvesittet på en tur??

Bare for å få en indikasjon på hvor bra det går?? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.