Reisebrev fra de 10 heldiges tur til Nürburgring

Anbefalte innlegg

hvilke hjul er det som sitter på TTen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som dette var en velykket tur, for de som var så heldige:)

Kjempefint at dere deler med oss andre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate, den turen der må ha satt varige men i dere som var så heldige å få være med... Fine bilder, flott at du/dere deler noen av inntrykkene med oss andre her på forumet.

 

Skal innrømme det at denne turen har satt spor som ALDRI vil bli visket ut. Kommer garantert til og dra nedover igjen på egenhånd: smil :

 

hvilke hjul er det som sitter på TTen?

 

Felgfabrikat aner jeg ikke, men var 18".

 

ser ut som dette var en velykket tur, for de som var så heldige:)

Kjempefint at dere deler med oss andre!

 

Turen var i aller høyeste grad vellykket på alle måter.

Bare hyggelig og kunne dele opplevelsene våre med dere som ikke var så heldige og måtte sitte hjemme:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei ut til bussen ble det tid for et stopp i "lekebutikken";)

 

IMG_9923.jpg

 

De av oss som ble først ferdig så fikk vi MYE lekkert og vile øynene på: smil :

 

Audi S5

IMG_9593.jpg

 

Audi S8

IMG_9592.jpg

 

Audi R8

IMG_9922.jpg

 

Mercedes SL63AMG

IMG_9599.jpg

 

Audi TT Cab

IMG_9612.jpg

 

Aston Martin DB(9: klø :)

IMG_9613.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en kjempe fin tur dette her. :) Fikk ikke mindre lyst å reise på Ringen nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gikk turen videre til Trier i Moseldalen, Tysklands eldste by. Denne gamle romerske byen ligger tett inntil grensen til Luxembourg og huser mange storslåtte minnesmerker fraromersk tid: Byporten Porta Nigra, den romerske aula og keiserbadene. Vi fårikk en guidet rundtur i sentrum og deretter tid til egen disposisjon for å utforske byen, denne tiden ble flittig brukt på en utendørsresturant for inntak av mere ØL

 

Byporten Porta Nigra

IMG_9620.jpg

 

En lokal kino med mulighet for leie av rom vegg i vegg:p

IMG_9624.jpg

 

Denne var mere spennende en guiden;)

IMG_9627.jpg

 

Utsikt over vinranker i fjellsiden rundt byen

IMG_9630.jpg

 

Miss Piggy sprudler over av entusiasme

IMG_9634.jpg

 

De andre følger ivrig med på guiden

IMG_9638.jpg

 

Slik så byen ut under den romerske tiden

IMG_9635.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guiden tegnet og forklarte ivrig med armene og Renate var like ivrig:p

IMG_9650.jpg

 

Fra toppen kunne det nå kun gå en vei.

IMG_9653.jpg

 

Nede i byen igjen fortsatte rundturen til fots og vi fikk sett og forklart enda mere av guiden vår som forøvrig var svensk. Til

slutt ble vi sluppet løs på egen hånd og alle forsvant rett inn på en utendørs resturant for litt kjølende drikke

IMG_9653.jpg

 

IMG_9658.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hihihi, er jeg blitt ett kart også nå da? :P

Skal få ordnet med litt bilder etterhvert jeg også, så får slengt ut i tråden her.

 

Men du glemmer det viktigste angående guiden da, Morroklumpen.. Pffft, pffft.. Dumk, dunk.. Hører ni meg? Forstår de meg? : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hihihi, er jeg blitt ett kart også nå da? :P

Skal få ordnet med litt bilder etterhvert jeg også, så får slengt ut i tråden her.

 

Men du glemmer det viktigste angående guiden da, Morroklumpen.. Pffft, pffft.. Dumk, dunk.. Hører ni meg? Forstår de meg? : dum :

 

: haha : Hun var ganske så håpløs med mikrofonen i bussen ja : dum : Veldig bra guiding var det også gitt "til vänster ser ni privata hus..." : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gikk turen til utkanten av sentum og besøk på vingården Von Nell for omvisning av smak av Moseldalens edle dråper: smil : Denne vingården hadde vært i familiens eien siden 1803 og dagens driver var generasjon nr 7 som drev gården. Her gjorde de alt selv fra høsting av druer til ferdig produkt på flaske.

 

Gjengen sammlet utenfor før omvisningen startet.

IMG_9660.jpg

 

Tanker med det som skal bli edle dråper

IMG_9674.jpg

 

Inneholdet på tankene var langt fra ferdig, men alle fikk ta en liten smaksprøve

IMG_9678.jpg

IMG_9679.jpg

IMG_9680-1.jpg

IMG_9682-1.jpg

IMG_9681-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bar det ned i kjelleren 6 meter under bakken der de skikkelige sakene lå på eikefat, på flasker som ble risstet for hånd daglig og de aller helligste flaskene lå bak gitter. Også her ble det et glass, men denne gangen et glass med ferdig vare: smil :

 

Eikefat med edelt innehold.

IMG_9695.jpg

 

Flaskene som ble ristet for hånd daglig. Dette ble gjort for og få grumset opp fra bunn og opp i toppen.

IMG_9694.jpg

 

Det elektriske anlegget i kjelleren var kanskje ikke helt oppdatert etter norske krav

IMG_9693.jpg

 

De aller helligste flaskene som lå bak gitter.

IMG_9697.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter omvisningen bar det opp igjen og inn i resturanten for en 3-retters middag med tilhørende vin. Ikke mindre en 7 forskjellige vin ble vi servert og tilslutt snapps laget på vingården, All maten hadde selvfølgelig vin i seg. Forretten en suppe kokt på vinen vi ble servert sammen med suppen. Hovedretten ihjel grillet kjøtt som var grillet over et bål bestående av røtter fra drue ranker og tilslutt dessert som var vinkrem.

 

Forretten

IMG_9712.jpg

 

Hovedretten og desserten glemte jeg og ta bilde av, men noen bilder av den hyggelige stemmningen ble da tatt.

 

IMG_9707.jpg

IMG_9713.jpg

IMG_9715.jpg

 

Ble litt og drikk på vingården, men som en av de smarte deltagerne på turen så: Så lenge karlsvogna ikke har fått boggihjul så er det mere og gå på: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag nr 3

 

Endelig løpsdag. Meningen var avreise fra hotellet kl 10 for en runde i pitten før start kl 12, men grunnet tett tåke var treningen utsatt og dermed også starten. Roger tok oss derfor med ut i skogen en tur så vi også kunne få med oss treningen.

 

 

Ble endel venting i tåkehavet

IMG_9718.jpg

IMG_9723.jpg

 

Så lettet tåken og skogen ble med ett fyllt med alt annet en fuglekvittring

IMG_9743.jpg

IMG_9744.jpg

IMG_9754.jpg

 

Endelig dukket den opp

IMG_9760.jpg

IMG_9847.jpg

IMG_9848.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forflyttet oss litt for og følge treningen fra enannen del av banen.

 

IMG_9869.jpg

IMG_9881.jpg

IMG_9885.jpg

IMG_9908.jpg

IMG_9897.jpg

IMG_9912.jpg

IMG_9916.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer en liten smakebit fra meg også, ikke kommet så langt med bildene så resten kommer etterhvert.

 

Vi var to stk som kom oss i bassenget kl 07!!! på fredags morgenen selv om det var flere som sa de skulle komme på torsdags kvelden....

Men var litt små kaldt så trengte å varme oss opp litt i barnebassenget ;)

35470b0c.jpg

 

fc121ac2.jpg

 

Og her er vi klare for å å dra til Ringen, litt høydeforskjell kanskje? Skulle du hatt en kikkert, Morroklumpen? Hvordan er luften der høyt oppe i sky, Dansken? ;)

54f02637.jpg

 

Det var det for nå, så kommer det mye mer etterhvert : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bar det inn til pitten for og følge starten på løpet. Litt pause var det lagt inn så vi rakk et pitstopp for litt drikke etter den tørre stunden i skogen.

 

Et bild der Renate faktisk smiler og ikke ser bort fra kamera. Har kanskje noe med inneholdet i flasken og gjøre:p

IMG_9926.jpg

 

Etter pitstoppet bar det opp på startplaten og ut blandt bilene som ble stillt opp til start.

IMG_9934.jpg

IMG_9936.jpg

IMG_9951.jpg

IMG_9958.jpg

IMG_9963.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også må vi ikke glemme den viktigste av alle, GUIDEN Roger Sandberg (danseløve)

 

...at Roger er en danseløve er noe jeg har førstehåndskjennskap til fra treffet på Våler :rolleye:

 

Skal innrømme det at denne turen har satt spor som ALDRI vil bli visket ut. Kommer garantert til og dra nedover igjen på egenhånd: smil :

 

x 2 : rock :

 

Ser ut som dere virkelig har kost dere! Skulle gjerne hatt mye bedre tid selv der nede, men det blir garantert en tur nedover neste år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dere virkelig har kost dere! Skulle gjerne hatt mye bedre tid selv der nede, men det blir garantert en tur nedover neste år :)

 

Vi er allerede på gang å planlegge tur til våren :D Så det er bare å følge med her og slenge seg på når den tid kommer : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bilder av TT`en ute på plata ble det også.

 

IMG_9944.jpg

IMG_9977.jpg

IMG_9975.jpg

IMG_9931.jpg

 

Undertegnede måtte selvfølgelig foreviges sammen med TT`en ute på plata: smil

IMG_9956.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett slikt bilde forann bilden fikk jeg også :) Men jeg ble ikke kjendis jeg da, i forhold til Ørjan ;)

68006a81.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da starten nærmet seg ble vi jaget fra startplata og beveget oss ned på tribunen for og se på de første rundene der.

 

IMG_0066.jpg

IMG_0025.jpg

IMG_0030.jpg

IMG_0039.jpg

IMG_0049.jpg

IMG_0028.jpg

IMG_0064.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter et par runder ble turen lagt innom teltet til Møller Bil Motorsport for en rask lunch før vi satte turen til bussen vår og en tur rundt banen for og finne diverse steder og følge løpet.

For de som ikke har vært her nede under løp før så er det en folkefest uten sidestykke. på et 4 timers løp er det ca 30tusen tilskuere og på 24 timers løpet er det ca 200tusen tilskuere: eek :

 

IMG_0102.jpg

IMG_0092.jpg

IMG_0119.jpg

 

Også ute rundt banen stod den en rekke lekkre biler.

 

IMG_0123.jpg

IMG_0125.jpg

IMG_0126.jpg

IMG_0129.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste stopp ble på banens laveste punkt ca 350 meter over havet.

 

IMG_0135.jpg

IMG_0138.jpg

IMG_0144.jpg

IMG_0151.jpg

IMG_0158.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0165.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det og vente litt på bussen for å bli fraktet videre til neste stopp. Mens vi ventet på bussen kom det selvfølgelig en og annen bil som vi alle godt kunne tatt med oss hjem;)

 

IMG_0168.jpg

IMG_0170.jpg

IMG_0171.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0176.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.