Reisebrev fra de 10 heldiges tur til Nürburgring

Anbefalte innlegg

Neste stopp på turen vår rundt banen.

 

IMG_0183.jpg

IMG_0187.jpg

IMG_0194.jpg

IMG_0198.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0214.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder fra vårt siste stopp rundt banen.

 

IMG_0179.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0218.jpg

IMG_0220.jpg

IMG_0223.jpg

IMG_0224.jpg

IMG_0226.jpg

IMG_0227.jpg

 

Så bar det avgårde til bussen igjen for og rekke inn til målgang. Desverre fikk vi melding på vei inn om at TT`en "vår" var blitt torpedert av en annen bil og at de derfor hadde måtte bryte. Skuffet satte vi derfor turen tilbake til hotellet for og slappe litt av før det bar ut til middag sammen med hele Møller Bil Motorsport sitt team og de andre gjestene de hadde med seg nedover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste del av reisbrevet og bildene fra meg kommer i morgen: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag 4 og tid for hjemreise.

 

Flyet skulle lette kl 12.40 og med drøye 2 timers kjøring så var avreise satt kl 8.30 fra hotellet. PÅ tross av en relativt sen kveld/tidlig morgen var det bare 2 stk som ikke var klar til avtalt tidspunkt. Roger måtte leke telefonvekking og kl 8.45 var alle på plass, dog noen litt mere redusert en andre:p

 

Siste bilder av noen lekkerbiter. MyeSubaru Impreza STI:tilber: 2 stk, en høyrestyrt og en venstrestyrt.

IMG_0228.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0231.jpg

IMG_0232.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så startet bussturen til Frankfurt. Dansken følte sterkr for å reparere litt og kl 8.45 åpnet han seg en flaske brunt vann og en jegermester: eek :

 

IMG_0233-1.jpg

IMG_0236-1.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0242.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trangen for og strekke litt på bena og få fyllt på med litt frisk luft meldte seg og et lite pit-stop ble lagt inn.

 

Alle untatt en beveget seg ut av bussen. Dansken ble sittende igjen. Siden bussen var tom så kunne han jo strekke på bena sine inne i den og frisk luft kom det jo gjennom døren:p

IMG_0247.jpg

 

Advokaten var "litt" redusert og satte seg rask ned når han kom ut av bussen

IMG_0253.jpg

 

Danseløven hadde ikke fått trangen til og bevege seg helt ut av kroppen etter natten og trippet lett på stedet.

IMG_0249.jpg

 

Etter 10 minutter forsatte turen i retning Frankfurt. Fritz fant frem uten kart på tross av tåken.

IMG_0246.jpg

 

Noen som amer hva oddsen er for at vi får se et tilsvarende skilt her i Norge: klø :

IMG_0258.jpg

 

Noe forsinket lettet flyet med kurs for Oslo. Lettere trengsel i taxfree butikken etterfulgt av henting av bagasje, for noen av oss. Kofferten til Miss Piggy kom aldri og etter mye om og men så fant man ut at kofferten hennes gjerne ville bli igjen i Tyskland. Med noe tvang så ble den sendt videre med neste fly og leverte på Stabekk noen timer senere.

 

Sånn. Det var mitt reise brev med bilder fra en fantastisk tur. En tur som har gitt oss alle som var med minner for livet. Flere av oss planlegger alt en tur nedover i 2009 på egenhånd, men da i forbindelse med et av 24-timers løpene. Er vi heldige så kanskje vi får med oss Roger igjen om han ikke skal kjøre. Da blir det med egne biler nedover og innlagt tid for en tur rundt INNE på ringen.

 

Tusen takk til Roger som ga oss mange opplevelser, historier og tips. Turen hadde garantert ikke vært den samme uten han. Takk for turen til dere andre som var med. Var artig og bli kjent med dere utenom forumet. Til dere som ikke har vært der. Ta en tur ned. Om ikke for og kjøre på bane selv så for og titte på et løp. Tro meg verken Rudskogen, Våler eller ACR blir noen gang det samme.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Ørjan, er ett skilt til vi neppe ser igjen, hvertfall ikke her omkring.... Må jo få slengt ut det også : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Ørjan, er ett skilt til vi neppe ser igjen, hvertfall ikke her omkring.... Må jo få slengt ut det også : haha :

 

Å jaaaa, det hadde jeg glemt:o

 

Roger har vært så mye der nede i området rundt banen så han husker t.o.m hvor skilt står langs veien. Så midt i en sving, i motgående kjørerettning stod dette skilltet midt i tåkehavet. Advarsel, fare for frosk i veien: haha :

 

IMG_9319.jpg

 

Beklager den dårlige kvalitete, men er ikke lett og ta bilde bakover i fart ut av vindu:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat: Advokaten var "litt" redusert og satte seg rask ned når han kom ut av bussen

 

hehe, det skal jeg love deg at jeg var.... minner om at enkelte drakk med flere enn èn hånd ;) og søvn har de ikke hørt om...

 

Tusen takk for turen folkens, d va meget hyggelig å bli bedre kjent med gjengen..

 

Skal få slengt med noen bilder i løpet av helga, her i hamar er hastigheten på mitt "mobilt bredbånd"= -1...

 

Igjen tusen takk! turen var helt fantastisk: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere av oss planlegger alt en tur nedover i 2009 på egenhånd, men da i forbindelse med et av 24-timers løpene. Er vi heldige så kanskje vi får med oss Roger igjen om han ikke skal kjøre. Da blir det med egne biler nedover og innlagt tid for en tur rundt INNE på ringen.

 

Vi få til en tur til neste år, men da må vi ta oss noen ekstra dager så vi får tatt en tur utpå banen vi også.. Så vi får bare bruke vinteren på å planlegge litt : ja :

Og tviler ikke på at det er flere som vil henge seg på, må hvertfall si at det anbefales på det sterkeste!

 

 

Og du var like flink til å skrive reisebrev denne gangen også, Morroklumpen! Så dette er din faste jobb på resten av turene også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi få til en tur til neste år, men da må vi ta oss noen ekstra dager så vi får tatt en tur utpå banen vi også.. Så vi får bare bruke vinteren på å planlegge litt : ja :

Og tviler ikke på at det er flere som vil henge seg på, må hvertfall si at det anbefales på det sterkeste!

 

 

Og du var like flink til å skrive reisebrev denne gangen også, Morroklumpen! Så dette er din faste jobb på resten av turene også ;)

 

Ja det må vi få til: rock :

 

Takk for det. Er jo faktisk litt gøy og skrive reisebrev og ikke minst lese de på nytt etter litt tid (ref bergensturen: haha :)

 

For de som lurer på hvorfor Renate går under navnet Miss Piggy så er svaret her.

DSC00083.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det har jeg måtte ta opp igjen å lese noen ganger også.. Ler like mye hver eneste gang! Det var konge tur det altså!!! : rock :

 

Hmmm, vet ikke helt om jeg synes det var nødvendig med det bildet da men.. Au au auuuuu, det var ikke noe godt altså! : gråter : Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke klarte å sove stort den natta? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bravo.:tilber: Dette var mye bra lesing. Gøy å se hvordan dere hadde det. Håper på mer referat på mandag.:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmer meg ferdig med redigering av bildene jeg tok i løpet av helgen også, så skal prøve å få ut bildene mine i løpet av helgen! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmer meg ferdig med redigering av bildene jeg tok i løpet av helgen også, så skal prøve å få ut bildene mine i løpet av helgen! : vinke :

 

Det er på tide;) Skal se om jeg ikke får lagt ut de videosnuttene jeg tok ett eller annet sted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan har lagt inn et fantastisk bra reisebrev som forteller det aller meste om turen.:tilber:

Han er både en ivrig (over-...?) fotograf og en riktig dyktig forteller! :)

Så jeg skyter bare inn noen tillegg her og der i kronologisk rekkefølge. : rolleyes

 

Etter fredagens breafing med Møller-Teamet gikk vi som sagt rett ut i restauranten for lunsj.

Atle Gulbrandsen og flere holdt et flott "foredrag" med mye interessant info om både Møller-bilen og Nürburgring-banens historie fram til i dag.

 

"foreleser Gulbrandsen"

2008044Medium.jpg

 

Den sunne lunsjen besto av "Pusur-favoritten" lasagne, men flere av tur-deltakernes arbeidskollegaer hjemme i Norge fikk presentert noe slikt fra oss i 11-12 tiden på fredagen.:nana:

lunsjMedium.jpg

 

Plassen der både briefingen og lunsjen hendte, lå rett under det som har gitt navn til stedet, nemlig Nürburg. (for de med dårlig fantasi og usikker tysk, så er Burg=borg på norsk)

2008043Medium.jpg

 

Og rett over veien lå et hus. Eier er mange motorsportinteresserte gutters/menns favorittsjåfør, nemlig "Dronninga av Ringen", Sabine Schmitz. Bortsett fra BMW motorsport er hun vel mest kjent for å være en av sjåførene på Ring-taxien og å ha kjørt ræva av en viss storkjeftet programleder i Topgear.:P

2008040Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På spaserturen opp til Ringen passerte vi denne bautasteinen, og det var ikke noe Obelix hadde kastet.;)

Det er en historisk minnesak over ulike hendelser i den lokale historien.

2008045Medium.jpg

 

For de helt Audifile er dette utsnittet av steinen litt spesielt. Det er en heders-markering av Hans Stuck sin seier i Tysklands Grand Prix i 1934. Dette var Auto Union første seier på Nürburgring, og Auto Union ble etter hvert til Audi. Hans Stuck var for øvrig far til Hans Joachim Stuck, som har kjørt "alt" av motorsport (inkl. Formel 1), og nå er motorsportshøvding i Volkswagen AG.

 

Dette er et illustrasjonsfoto av Auto Unions logo på 30-tallet.

Auto_UnionMedium-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utsnitt av bilde fra bautaen.: rock :

2008046Medium.jpg

 

Og mens vi i Norge har bronseskulpturer av skihoppere har tyskerne av racerbilførere.: rock :

Denne sto rett utenfor souvernirbutikken. Jeg vet ikke hvem det forestiller.

2008073Medium.jpg

 

Solid hjuloppheng! ;)

2008074Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I depoet har Ørjan knipset det meste av det gromme, men jeg har noen få bilder i tillegg.:)

Ring-Taxien kjører standsmessig minibuss, men det var bare en 130 hk. :confused:

2008119Medium-1.jpg

 

Et Italiensk "søskenbarn" med nevn Gallardo er ikke ille.: smil :

2008072Medium.jpg

 

Her er en kvinnelig sjåfør ved navn Sabine Schmitz som muligens hadde en liten tabbe(?) rett før start. Hun var rød i pæra og snudde seg vekk når mange ville knipse henne da.

2008114Medium-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle fikk gjennomført løpet....

2008111Medium.jpg

 

Så er vi i byen Trier på sightseeing og vinsmaking.

Noen litt spesielle biler måtte selvsagt knipses.: rolleyes

 

En laaang Transporter.: eek : Forlenget i Tyskland og selges normalt ikke i andre land.

2008078Medium-1.jpg

 

En gammel BMW Isetta fra slutten av femtitallet sto ved torget.

2008088Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var vi på vingården for omvisning og middag med mye god vin til.

Eieren, som hadde en viss touch av John Cleese (fra hotell i særklasse) hadde spesialverktøy til å lukte på vinens aroma. : smil :

2008093Medium.jpg

 

Dette er IKKE vingårdens skilt, men et reklameskilt for tysk iskrem.

2008121Medium.jpg

 

I tåkedisen på lørdags morgen knipset jeg denne doningen som sto utstilt foran hotellet.

Det er litt bemerkelsesverdig at dette Hanomag-lokomotivet fra 1917 var i drift helt fram til 1977!: eek :

Og tyskerne som sier "Vorsprung durch technik"...: klø :

2008095Small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ute på lørdagens økt rundt banen fikk vi se campingturister med stil.:P

En tøff T3 Syncro nedlasset med stæsj og ræl. : haha :

2008100Medium.jpg

 

En T3-eier som ikke vil gå glipp av noe. : smil :

2008101Medium.jpg

 

Dere la vel merke til parabolen på støtfangeren? : vinke :

2008102Medium.jpg

 

Et lite videoklipp fra oppvarmingen (filmet med pocketkamera). :)

th_2008123.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utenfor restauranten der lørdagens middag ble inntatt sto det 5-6 engelskregistrerte TVR og denne saken.

Det er en engelsk kit-car av fabrikatet Rocket, og den har en mc-motor fra Yamaha. En Genesis 1000 ccm på 135 hk gjør nok vei i vellinga på denne lette saken. Merk dere frontlyktene som er skjult i karosseriet og først dyttes ut når de blir slått på. Her skal det ikke være mer luftmotstand enn høyst nødvendig.:)

2008122Medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var et bra reisebrev Ørjan!

 

Lurte litt når jeg fikk en mms av deg med bildet av et halvliterglass med øl. Og "god lunsj"...:D

 

Ser ut som turen var kjempebra! Ingenting er bedre en det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørjan har lagt inn et fantastisk bra reisebrev som forteller det aller meste om turen.:tilber:

Han er både en ivrig (over-...?) fotograf og en riktig dyktig forteller! :)

Så jeg skyter bare inn noen tillegg her og der i kronologisk rekkefølge. : rolleyes

 

Stiller meg svært uforstående til at jeg kan være overivrig fotograf: haha : jeg som KUN tok 1200 bilder på de dagene: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.