Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor tævve tævvet mitt ligger? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:P det ligger vel i jetta`en? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:P det ligger vel i jetta`en? eller?

 

Sist dere flyttet den brukte dere min, så tviler på det.. Den ligger vel og slenger på verkstedet en plass:p

Sett under "knaggen"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er golfen parkert for vinteren å storvasken er i gang! :D noen bilder av starten av poleringa kommer nok i kveld! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi/jeg iallefall på gang igjen i verkstedet igjen, blitt en stund siden pga. mangel på motivasjon:p

 

Ryddet litt idag, og jobbet med "Rustfri" igjen:D Feilsøkt hvorfor ikke starter får strøm/kontakt. Noen einzer eksperter som har strømskjerm eller noen tips åssen starteren skal kobles??

 

Jeg har montert den og koblet opp likt som den sto før, og før bare en "klikk" UANSETT hvor jeg gjør, eller åssen jeg kobler. Eneste antydning jeg har fått av at starteren gikk rundt var da jeg seriekoblet begge + på starteren, og jordet starteren og startmotoren på toppen. Da gikk den rundt, men skal være ikke være sånn?

Og ja, jeg har prøvd med forskjellige startere, 3stk.. Likt på alle: rolleyes

 

Glemmer hele tiden kamera: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi/jeg iallefall på gang igjen i verkstedet igjen, blitt en stund siden pga. mangel på motivasjon:p

 

Ryddet litt idag, og jobbet med "Rustfri" igjen:D Feilsøkt hvorfor ikke starter får strøm/kontakt. Noen einzer eksperter som har strømskjerm eller noen tips åssen starteren skal kobles??

 

Jeg har montert den og koblet opp likt som den sto før, og før bare en "klikk" UANSETT hvor jeg gjør, eller åssen jeg kobler. Eneste antydning jeg har fått av at starteren gikk rundt var da jeg seriekoblet begge + på starteren, og jordet starteren og startmotoren på toppen. Da gikk den rundt, men skal være ikke være sånn?

Og ja, jeg har prøvd med forskjellige startere, 3stk.. Likt på alle: rolleyes

 

Glemmer hele tiden kamera: bråk :

 

Har du husket på jordingskabelen til girkassa?

Hvis du ikke jorder den klikker det i starteren uansett hvor riktig resten er koblet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du husket på jordingskabelen til girkassa?

Hvis du ikke jorder den klikker det i starteren uansett hvor riktig resten er koblet....

 

Den til girkassa sitter der ja, prøvde en og en og når den ikke var koblet til var det ikke noe liv i bilen i det elektriske. Så jeg fant ut at den måtte være koblet til starteren for at det skulle være noe som helst liv i bilen: rolleyes Men kanskje jeg skal prøve en ny ledning på nytt jordingspunkt og prøve, selve starteren er jo jordet i blokka også i det den skrus på plass i blokka/fremremotorfeste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den til girkassa sitter der ja, prøvde en og en og når den ikke var koblet til var det ikke noe liv i bilen i det elektriske. Så jeg fant ut at den måtte være koblet til starteren for at det skulle være noe som helst liv i bilen: rolleyes Men kanskje jeg skal prøve en ny ledning på nytt jordingspunkt og prøve, selve starteren er jo jordet i blokka også i det den skrus på plass i blokka/fremremotorfeste..

 

På en delebil jeg hadde var det samme problemet, der hadde noen demontert litt her og der bla jordingen til girkassa.

Denne skal ikke til starteren, men via jordingspunktet i rammevangen og til minuspolen på batteriet.

 

Hvordan Joachim løste dette på Rustfri husker jeg ikke, for der ble vel batteriet flyttet til bak førerstolen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en delebil jeg hadde var det samme problemet, der hadde noen demontert litt her og der bla jordingen til girkassa.

Denne skal ikke til starteren, men via jordingspunktet i rammevangen og til minuspolen på batteriet.

 

Hvordan Joachim løste dette på Rustfri husker jeg ikke, for der ble vel batteriet flyttet til bak førerstolen.

 

Hmm, ja ok. For jeg prøvde med starteren på bilen, og ute. Direkte på batteri, og da måtte jeg jorde godset, og - polen. Og 2 plusskabler vil hver side av denne: rolleyes

 

Får prøve og feile litt til imorgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du starter Bjørnar? tenkte på den som sitter i jetta`en til bisse? den funker helt fint men er det samme type?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal Bjørnar flytta ut av Garasjen 1 feb. :( kjipt syns jeg men men hans eget valg! ønsker deg lykke til med nytt verksted ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaså...? Skilsmisse på gang gutta? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaså...? Skilsmisse på gang gutta? :o

 

Bård var utro, så jeg brøyt forlovelsen: haha :

 

Neida, men jeg fant ett annet drømmelokale jeg ikke kunne si nei til. Og de andre ville ikke flytte dit, så da kan ikke jeg tvinge de heller;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal Bjørnar flytta ut av Garasjen 1 feb. :( kjipt syns jeg men men hans eget valg! ønsker deg lykke til med nytt verksted ;)

 

 

Og jeg må slite med hans nærvær i overskuelig framtid... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg må slite med hans nærvær i overskuelig framtid... : bh :

 

Haha:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H-con og Bjørnar på samme sted, ja... DET blir suppe, det... : smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H-con og Bjørnar på samme sted, ja... DET blir suppe, det... : smil :: smil :

 

Både suppe OG duppe tror jeg...: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAAHHA, nå fikk jeg ikke fine bilder i hode mitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både suppe OG duppe tror jeg...: haha :

 

Jeg har forkjørsrett på sofaen, og der har jeg duppet før... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forkjørsrett på sofaen, og der har jeg duppet før... :P

 

 

I verste fall er det jo bare å legge breisia til og la tyngdekraften jobbe! : smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I verste fall er det jo bare å legge breisia til og la tyngdekraften jobbe! : smil :: smil :

 

hahaha! årets kommentar! haha!: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått gjort masse på bilen i det siste :) en liten update! :)

 

Bygd om til Golf V åpner! :D

 

Mobilbilder073.jpg

DSC00095.jpg

DSC00096.jpg

DSC00097.jpg

 

Lakka sommerhjula mine! :D

IMG_4651-1.jpg

IMG_4655.jpg

IMG_4649.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne banne på at vi allerede hadde sett dette, Bård Sebastian...? : klø :

 

 

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.