Ulelyd etter skifte til piggdekk !

Anbefalte innlegg

Skiftet til vinterdekk i går. Etter dette har jeg en VOLDSOM uling fra 60 til 100 km/t. Høres ikke ut som vanlig piggdekkstøy heller. Uten at jeg er ekspert, så høres det ut som drivverk som uler.

 

Dekkene er retningsbestemte og kontrollert riktig montert. Helt nye er de også. Lufttrykk er riktig. Ingen vibrasjon på ratt. Lydsentrum er ca. midt mellom bakhjulene.

 

Mystifistisk !!?? : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kanskje bare dekkstøy.. fikk det samme når jeg monterte vinterdekkene mine, da kom ule lyden fremme på høyresiden, hører den best ved 50 +

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fra 60 og oppover...... :( Vet ikke en gang om jeg tåler å høre på dette en hel vinter. Bilen er jo ekstremt bra isolert ellers, så det er veldig rart at det skal være så FÆLT nå !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp derfor piggfri er tingen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hater vertfall suse lyder, og klirrelyder... skulle gått berserk med byggskum og lyddempende ting :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VI fikk nylig på Continental VikingContact3 på jobb-bilen (Peugeot Expert), og når man akselerrer på våt vei, så hyler de som turbiner! Jeg var litt overrasket første gangen jeg hørte dette.

 

conti_viking_contact_3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke dette er problemet jeg har værtfall, ruller på Vredstein Icetrack med pigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

turbiner!

 

Turbiner er faktisk ordet jeg ikke kom på !!!! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

tror ikke dette er problemet jeg har værtfall, ruller på Vredstein Icetrack med pigg.

 

Jeg la om til helt nye Vredestein Icetrack med pigg for ett par dager siden, men jeg kan ikke si at jeg har oppdaget noen uling ifra mine dekk. Skal prøve å høre litt ekstra godt etter om en liten uke når jeg får bilen på veien igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er noe annet som laget lyd hos meg, men vet bare ikke hva og det irriterer meg! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle "ulyder" er irriterende! Kan ikke være ett hjullager eller noe slikt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka mine sang (hylte) de også, men jeg hadde bitte litt for mye luft i dekkene. Slapp ut litt og så ble det borte.

 

Hadde dette både på Scirocco'n med Blizzak piggfrie og på Toruan'n med nye piggfrie nokia dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner ikke med det er noe sentreringsringer som mangler på boraen... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sette på andre dekk/ sommer dekka igjen og se om det forsatt uler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Alle "ulyder" er irriterende! Kan ikke være ett hjullager eller noe slikt da?

 

hjullager er nettopp byttet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe ved 4motion systemet man må være observant på ved jekking av bil. Den lyden er GRUSOM. Det er nå like før jeg kjøper meg øreklokker !! Jeg har vært oppe med centerdekslene for å dobbeltsjekke at alle boltene er i og at ikke "koppen" til sikkerhetsboltene stod i ett av hjulene ved en forglemmelse.

 

Synes også at jeg har fått en vibrasjon i girspaken når jeg trykker den til siden under fart. :(

 

Hva kan ha skjedd ? Jeg ber dere venligst alle guder over biler om å tenke ut hva dette kan være. Før jeg ødelegger noe DYRT..... :tilber:

 

Det rare er at jeg ikke hører piggene ???!! Bilen rister ikke, selv om lyden føles ristende/durende. Skulle så gjerne ha tatt opp lyden til dere, for den er spesiell ! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du overnervøs kanskje? kjøp deg ett pop anlegg! :D

men fra spøk til revolver, kansje du kan la en mekaniker eller noen med skikkelig peiling på bil ta seg en tur med den og høre etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som Kristian Eidem sier, prøv å bytte tilbake og samtidlig se på innsiden av vinterhjulene om det er noen skade på dekkene.

Forøvrig så uler det til meg også, men ikke intenst.: cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte kjerringa 300km i dag. Hun sa det hørtes ut som å sitte på med en Fokker 50 Turboprop. Det er faen ikke langt unna slik det høres ut! :D

 

Prøvde trikset med å senke trykket i dekket til 19 PSI (Normalt 20-23), men det ble ikke så veldig mye bedre det. Jeg stopper, histen og pisten, og sjekker om noe er varmt, men det er det ikke. Dette er slitsomt, jeg må bare ta meg en tur på verksted for å få sjekket eventuell uballanse. Dekka heter INSA Turbo T-2 hvis noen er interresert.

 

Kjerringa flirte når jeg kjøpte hørselvern på Claas Olsson :( De var tenkt brukt til gresstrimmeren min, men jeg vet ikke jeg.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jann Gunnar Værnes

Gjør som Kristian Eidem sier, prøv å bytte tilbake og samtidlig se på innsiden av vinterhjulene om det er noen skade på dekkene.

Forøvrig så uler det til meg også, men ikke intenst.: cool :

 

Vi skulle ha rimelig identisk bil også. Hm.... :confused: Skal sjekke innsiden, det har jeg ikke gjort...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

er du overnervøs kanskje? kjøp deg ett pop anlegg! :D

men fra spøk til revolver, kansje du kan la en mekaniker eller noen med skikkelig peiling på bil ta seg en tur med den og høre etter?

 

Faen ! Til og med lydbildet i bilen er forandret. Musikken er ikke slik den var før. : bh : Men jeg SKAL få en mekaniker til å sjekke dette nå, for jeg blir SPRØ snart !!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilsvarende problem på min bil i sommer da jeg prøvde noen 19" ere som jeg muligens skulle kjøpe.

 

Hørte ut som om det var et gåent hjullager e.l. , men viste seg at det kun var knastene på dekkene som laget lyden.

 

Forrige bilen hjula hadde stått på må ha hatt en vanvittig gal spissing, da knastene hadde trappetrinn form!?

 

Noe lignende på din?

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Forrige bilen hjula hadde stått på må ha hatt en vanvittig gal spissing, da knastene hadde trappetrinn form!?

 

Noe lignende på din?

 

Mvh Geir

 

Skal sjekke dette etter helga. Går sprenghelg akkurat nå. Jobber 50 timer på 4 dager. Ikke mye tid til å sjekke noe som helst. Spesielt ikke når det er mørkt klokken 15:30 !! Her er det nesten mørketid snart... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stålfelger på vinterhjulene ?

Har bilen trommelbremser bak ?

 

Hvis bilen har trommelbremser bak, og hvis boltene er så lange at de stikker inni trommelbremsene..... DA skulle det bli litt lyd....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.