Ulelyd etter skifte til piggdekk !

Anbefalte innlegg

har det noe å si om man har stålfelger da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det noe å si om man har stålfelger da?

 

Nei egentlig ikke... men ofte bruker man kortere bolter på stålfelger enn alu- felger.

 

Hvis bilen det er snakk om har skivebremser bak, vil ikke boltene stikke inn i bremsene..... Hva har en slik Bora, da ?? skiver eller trommel... ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du balansert dekka dine da? Det har ikke jeg for denne sesongen, ble jo selvfølgelig balansert i fjor da. Men kan tenke meg at det er d som er problemet. Opplever det fra 70 å opp....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om det ene dekket mitt er feil avbalansert, de hadde det travelt når de skifta dekk nå i høst... kommer en suselyd fra høyre fremme ved 50km +

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut hva det var ?

 

Nei, egentlig ikke. Jeg har prøvd å gå over normalt med lufttrykk. Det ble bedre, men ikke bra. folk snur seg etter bilen pga. lyden. Det høres helr forj..lig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stålfelger på vinterhjulene ?

Har bilen trommelbremser bak ?

 

Hvis bilen har trommelbremser bak, og hvis boltene er så lange at de stikker inni trommelbremsene..... DA skulle det bli litt lyd....

 

Fullblods Bora har lettmetallfelger, og skivebremser bak. :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du balansert dekka dine da? Det har ikke jeg for denne sesongen, ble jo selvfølgelig balansert i fjor da. Men kan tenke meg at det er d som er problemet. Opplever det fra 70 å opp....

 

Kjenner ikke vibrasjoner på rattet i hvertfall.... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjer med enkelte dekktyper , har vert borte i det på Nokian piggdekk før.

 

Du må få prøvd et annet dekk på din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.