10.mai 2009 - Fredriksten festning, Halden Østfold

Anbefalte innlegg

Takk for fint treff ja! Morro at så mange tok turen, selv om noe skumle utsikter på morgenen. Men blei jo bra etterhvert! :) Blei vel rundt 72 utstillere denne gangen mener jeg :) Vi kommer tilbake, minst like sterkt neste år! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempefin bil og vellfortjent premie, ga vel mersmak å dra på treff nå vil jeg tro ;)

 

Ole Kristian

 

Ja, jeg tror vi kjørte 4km på 2 timer gjennom bommen i Moss selv jeg. Håpløse trailersjåfører som skal ligge å presse helt inn til innsnevringen av kolonnekjøringen. Off...

 

Pen bil du har da, mye grommere under panseret enn min også, hehe.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer litt for Andre her, og det er ikke noe mot deg, Mikael. :o Men Andre stod ved bilen og ventet på dommere, mens nabobilen (vinnerbilen) bli bedømt. Den blei beskuet og var dialog om div mods mellom dommer og eier såvidt jeg har forstått, og det tok litt tid. Kom så til Andre, og han spurte om dommer var intr i å se inni bilen, men fikk bare at han hadde sett nok, og gikk videre. I fjor vant Andre mot årets vinnerbil, med 17" hjul. I år var ruter sota, mer senk, og 19", mens vinnerbilen hadde satt på BH. I år fikk han ikke en eneste av de 3.. At dommer og vinner av klassen står og har fotosession sammen etter at plassen er tømt for mennesker er for meg litt for "tilfeldig".

Just my 2 cents, som folk sier..

Men dømt er dømt, og sånn er det...

 

I forhold til i fjor ja, så virker det som at panser bh er det som trengs for å skille seg ut i år. Men men, sånn ble det.

 

Ellers et bra treff med mye bra bil! Håpe det blir like bra neste år :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste pokalen jeg synes var litt merkelig var til den helt orginale TTS'en, men han som eier den sa det selv også.

Bilen er pen, er ikke det, men var nok et par av de andre bilene i den klassen som det var lagt noen timer arbeid i, som kanskje hadde fortjent den mere?

 

Ellers en virkelig fortreffelig dag (fra solen kom fram).

 

Sjekk bildetråden nå folkens :D

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=155504

 

 

Uten å sutre for mye, men påpeke mitt syn, så ble jeg noe skuffa da jeg ikke fikk noen plassering blant de 3 i min klasse.. men så er det nå bare meg som vet hvor mange timer arbeid som er lagt ned i bilen. Den orginale TTS'en er jeg helt enig i er en vakker bil... men både jeg og flere jeg snakket med fikk følelsen av at om man kjøper seg en tøff nok (les:dyr nok) bil så holder det til premie uten at man trenger å gjøre noe med den. For den var jo kliss orginal helt ned til gummien på dekka! Hadde uansett flere lange og svært hyggelige samtaler med eieren av denne uten at han skal skytes pga dette (om du leser her).

 

Men alt i alt, er svært flott treff og været var tydeligvis bra... solbrent i trynet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på når folk skal slutte å sutre over at de ikke fikk premie på treff og heller konse seg om det treff dreier seg om, nemlig det å sosialisere seg med folk som har samme interesser som en selv og nye synet av bilene til sine klubb"kompiser".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt i mitt første innlegg så var det ikke ment som sutring, kun mitt syn på saken. uten at det vil endre noe som helst :)

 

Når det gjelder hva man mener et treff dreier seg om så er det kanskje individuelt? Noen drar for det sosiale, andre for å konkurrere i utstilling eller banekjøring.

 

Nok en gang vil jeg påpeke at jeg synes treffet var svært hyggelig, med masse fine biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt i mitt første innlegg så var det ikke ment som sutring, kun mitt syn på saken. uten at det vil endre noe som helst :)

 

Når det gjelder hva man mener et treff dreier seg om så er det kanskje individuelt? Noen drar for det sosiale, andre for å konkurrere i utstilling eller banekjøring.

 

Nok en gang vil jeg påpeke at jeg synes treffet var svært hyggelig, med masse fine biler :)

 

Var ikke myntet på deg Marius :)

Det er såklart en individuell vurdering hva man mener treff dreier seg om, men gud så mye mer fornøyd man blir om man klarer å endre fokuset litt. Det er samme klagesangen hvert år etter hvert eneste treff. Alltid noen som sutrer over at de ikke fikk premie.

Fikk man ikke premie så fikk man ikke premie, deal with it.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei vet du ;)

 

Ser poenget ditt, så det er bare å håpe på bedre lykke ved neste treff! Hygget meg uansett... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke myntet på deg Marius :)

Det er såklart en individuell vurdering hva man mener treff dreier seg om, men gud så mye mer fornøyd man blir om man klarer å endre fokuset litt. Det er samme klagesangen hvert år etter hvert eneste treff. Alltid noen som sutrer over at de ikke fikk premie.

Fikk man ikke premie så fikk man ikke premie, deal with it.

 

Nå var jeg førstereisgutt på dette treffet, men jeg stusset vel strengt tatt over dette på lik linje med Marius : rolleyes

 

For ordens skyld, jeg stilte ikke ut noen bil så jeg "sutrer" ikke over noen tapt pokal ;)

 

 

Bedømming på treff er nok noe som det er praktisk umulig å bli enige om en fasit på, der er det vel like mange meninger som det er biler, men jeg ser poenget til Marius. Eieren var vel den som ble mest overrasket over pokalen virket det som :)

 

Jeg er selvsagt påvirket av en navlebeskuende subjektiv mening farget av mitt interesseområde innen bil : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på når folk skal slutte å sutre over at de ikke fikk premie på treff

 

Aldri!

 

Neste gang får vi kjøpe inn kjærlighet på pinne, slik at sutremiklene får noe å blidgjøre seg på ;)

 

Jeg syns dommerne gjør en kjempejobb, og det var moro å se at det var et mye høyere nivå og mer kniving i klassene i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri!

 

Neste gang får vi kjøpe inn kjærlighet på pinne, slik at sutremiklene får noe å blidgjøre seg på ;)

 

Jeg syns dommerne gjør en kjempejobb, og det var moro å se at det var et mye høyere nivå og mer kniving i klassene i år.

 

Nei nei nei....

At noen skal være nr. 1 vil jo være urettferdig for alle uansett til og med nr. 2

Mitt tips, kjøp inn noen lett kledde damer : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på når folk skal slutte å sutre over at de ikke fikk premie på treff og heller konse seg om det treff dreier seg om, nemlig det å sosialisere seg med folk som har samme interesser som en selv og nye synet av bilene til sine klubb"kompiser".

 

Du skulle kommet, var ingen A6'er på hele treffet så hadde du stilt opp hadde du vunnet klassen din :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer litt for Andre her, og det er ikke noe mot deg, Mikael. :o Men Andre stod ved bilen og ventet på dommere, mens nabobilen (vinnerbilen) bli bedømt. Den blei beskuet og var dialog om div mods mellom dommer og eier såvidt jeg har forstått, og det tok litt tid. Kom så til Andre, og han spurte om dommer var intr i å se inni bilen, men fikk bare at han hadde sett nok, og gikk videre. I fjor vant Andre mot årets vinnerbil, med 17" hjul. I år var ruter sota, mer senk, og 19", mens vinnerbilen hadde satt på BH. I år fikk han ikke en eneste av de 3.. At dommer og vinner av klassen står og har fotosession sammen etter at plassen er tømt for mennesker er for meg litt for "tilfeldig".

Just my 2 cents, som folk sier..

Men dømt er dømt, og sånn er det...

 

Jo, det blir faktisk mot meg dette :o Jeg dømte ikke i fjor, og kan ikke si at jeg la veldig merke til plasseringen i fjor heller : flau : Jeg har aldri vært dommer tidligere (og dette er kanskje en av grunnene til at veldig mange takker nei når de blir spurt), så jeg dømte ut ifra min mening.

 

Fordelen med at det er forskjellige folk som dømmer er jo nettopp at det blir forskjellige biler som vinner, da - som vi har sett i stort sett hver prosjekttråd - det er like mange meninger som det er medlemmer i klubben.

 

Og når det kom til bilen som vant, var det faktisk jeg som fikk min vilje : flau : Jeg synes det var peneste Passaten på treffet, og får da bare beklage at min mening ikke er lik de som dømte i fjor : klø :

 

Når det er sagt, så var klassen sykt tett, og vi hadde en lang dialog om 3. plassen. At André føler at vi gikk glatt forbi Passaten hans er svært beklagelig! Vi brukte omtrent like lang tid på å vurdere samtlige biler i klassen, men hadde ikke hele dagen heller.

 

At dommere og utstillere kjenner hverandre er jo ikke unikt for noe treff, og i dette tilfellet hadde det altså ikke noe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes dokumentasjonen på dømminga noe sted Mikael?

 

Hadde vært morro å sett hva man måtte forbedre til neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skulle kommet, var ingen A6'er på hele treffet så hadde du stilt opp hadde du vunnet klassen din :P

 

Pokker at jeg ikke vasket A6'en og kjørte den inn på området da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes dokumentasjonen på dømminga noe sted Mikael?

 

Hadde vært morro å sett hva man måtte forbedre til neste gang :)

 

Vi dommere fikk lapper med 6-7 forskjellige punkter vi skulle bedømme på en skala fra 1-10. Hvordan dommerne for Audi gjorde det vet jeg ikke, men vi hadde 3 lapper i hver kategori, så vi gikk først over alle bilene i kategorien. Valgte deretter 1, 2 og 3, og bedømte deretter de 6-7 punktene. Skulle vi hatt en lapp for hver bil i kategorien, hadde vi ikke vært ferdig med dømmingen til kl. 16 engang :o

 

Nå stilte du mot 3 stk. A5 og 5 stk. TT(+S) mener jeg det var : klø : Så var du ikke i topp 3 er jeg redd at det ikke er noen dokumentasjon. "Problemet" med din er vel at den skiller seg såpass ut, at enten digger man det, eller også synes man "less is more".. : flau : Det er ikke nødvendigvis noe du trenger å forbedre, for stilen din er gjennomført!! Men de fleste dømmer etter hvor mye jobb det er lagt i bilen og hvor gjennomført den er, og etter om de liker stilen og helheten. Liker man ikke stilen, spiller det for så vidt liten rolle hvor mye jobb, tid og penger man har lagt i bilen.. :o

 

MÅ BARE SPESIFISERE AT DETTE ER MIN MÅTE Å DØMME PÅ, ETTER MIN FØRSTE DØMMING PÅ TREFF! HVA ANDRE HAR GJORT FØR OG KOMMER TIL Å GJØRE I FREMTIDEN VIL JEG IKKE STÅ TIL ANSVAR FOR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende og tilfredsstillende svar Mikael... prøver bare igjen neste gang :)

 

Hører vel kanskje med til sjeldenheten å stille A5 i samme klasse om TT? Eller kanskje bare meg som synes det var spesiellt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med å sette TT i samme klasse som A5 ble gjort på bakgrunn av antall utstillere tidligere i klassen. A5 er ny, så der hadde vi lite å gå på, men tidligere år har ikke TT vært den største klassen og har vært slått sammen med Beetle, noe vi gjorde om på denne gangen. Da satt vi to couper`er fra Audi i samme klasse isteden. Vi skal ha et møte nå i etterkant av treffet og se på både hva som gikk bra og hva som gikk mindre bra, så får vi se på utstillerklassene også. Men det skal legges til at det ikke er noen enkel oppgave å sette opp jevne utstillerklasser, men vi prøver så godt vi kan:)

 

 

Oversikten over vinnerne i hver klasse+spesial klassene kommer forhåpentligvis imorgen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende og tilfredsstillende svar Mikael... prøver bare igjen neste gang :)

 

Hører vel kanskje med til sjeldenheten å stille A5 i samme klasse om TT? Eller kanskje bare meg som synes det var spesiellt ;)

 

Det er vel heller at det tradisjonelt har vært få biler i den klassen : flau : Og så er begge jo 2-dørs da ;) Ganske uvanlig at det dukker opp såpass mange TT og hele 3 stk. A5, når det ikke var en eneste A6, kun en Golf 2 og en Golf 3 (bare for å ta noen eksempler). Skulle ikke undre meg at hvis det lages egen klasse for TT neste år, så dukker det kun opp 2 biler :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner deg svært godt Knut-Richard... og ingenting av dette er ment som kritisering av opplegget deres. Som fersk i utstillingsgamet så vil man bare vite så mye som mulig i ettertid om hvordan ting fungerer :)

 

Bra jobba av dere der nede: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok det som konstruktiv kritikk, så ikke tenk på det. Det er bedre å spørre en gang for mye enn en for lite vet du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi jeg vant min klasse :D hahah! den STØRSTE klassen å greier :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi jeg vant min klasse :D hahah! den STØRSTE klassen å greier :P hehe

 

Ja, er helt enig i at det var elendig dømming... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er helt enig i at det var elendig dømming... :P

 

ok....KAKEmonster!!!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi jeg vant min klasse :D hahah! den STØRSTE klassen å greier :P hehe

 

grattis :D velfortjent: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.