Hvilken Møller ville dere valgt i Oslo området?

Anbefalte innlegg

Da kommer det et spm til Oslo gjengen fra en som er litt blank på Møller systemet i Oslo etter å ha bodd her i 5 månder....

 

Har en fast mekaniker hjemme i Vestfold, men hvis det skulle skje noe så bilen må på verksted her i distriktet så kunne det vært ok å ha en oversikt over hvor Møller er og hvilke som er bra...

 

Dvs broren min har SVÆRT dårlig erfaring med Slependen... og det er jo litt feil retning for meg på Stovner.... Vet det er en Møller på Kalbakken, og en på Ensjø..... Ser også at på Østre Akervei så ligger det en Skoda Møller Bil (vet noen om de har VW?)...kan selvfølgelig svinge av å sjekke selv endag, men tenkte å høre med dere....

 

Det er også greit å handle olje og deler osv et sted som er velkjent med vår rabatt ordning.

Det er vel også noen av dere i lokallaget som jobber på Møller i Oslo(?)

 

Har forresten hørt at Møller Romerike er ok....

 

Mange tanker om dette.... : rolleyes .....del noen kunde/verksteds erfaringer med meg dere som har bodd her ei stund...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig har hørt at Møller Skøyen er bra, skal ikke nevne de som eventuelt ikke er bra da jeg ikke har erfart noe av det selv. Men et tips kan jo være å søke litt rundt på forumet, står en del her. Skal faktisk ha service for første gang på Slependen om 1 uke, så får vi se hvilke erfaringer jeg kommer ut med der i fra. Er hvertfall VELDIG fornøyd med nybil avdelinga der, enkelt personer har behandla en liten yppling i bedritne arbeidsklær bra så da fikk dem solgt en ny bil også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skøyen er ganske bra, men har ikke så veldig mye erfaring med de.. Brukes mest møller slependen/billingstad og de har ihvertfall helt utrolig bra service.. Ser at broren din har dårlig erfaring med de så du vil vel helst unngå de tenker jeg, i så fall må det nok bli skøyen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe god erfaring med verkstedet på Møller Skøyen, delegutta der er derimot veldig hyggelige. På service bruker jeg Ryen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også anbefale Møller Skøyen (Kjenner noen av mekanikerne)

 

Men hvis du ikke må på Møller kan jeg anbefale S-Sentrum på Stabekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Møller på Kalbakken, topp service og de kjenner til VWACN

Min kontakt på verkstedsiden er Eirik Westeng

 

Skoda på ØAV har ikke VW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Skøyen : ja :

 

Deler handler jeg helst på Møller Ryen.

 

Også er det en jeg helst holder meg langt unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Skøyen : ja :

 

Deler handler jeg på Møller Ryen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Ensjø har alltid gitt meg god hjelp uten å tjene noe særlig kroner :)

 

Jeg hadde et teknisk spørsmål angående min motor, dette noterte kundemottaker på verkstedet.....sa han skulle sjekke opp dette med en fagtekniker. Dagen etter ringte han meg med all info! Snakk om service...fikk nesten bakoversveis, hvor ofte gidder noen ringe om slike ting :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Sitat: "Har forresten hørt at Møller Romerike er ok.... "

 

Lurer på hvor du har hørt dette.

Min erfaring med Dem er tragiske.: mad :: mad :: mad :

Delelageret derimot er helt ok. Alltid fått god hjelp der, men service er et kapittel for seg.

Mitt råd.Ikke lever inn bilen din der på service så lenge du ikke ønsker flere feil og mangler enn når du leverte den inn.

 

Er også på jakt etter enn Mølle-verksted som man kan stole på og at de gjør enn god jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med verkstedt til Møller Skøyen og bruker kun de selv på bilen når det er noe som jeg tar på merkeverksted (selv om det blir mindre og mindre med de prisene de oppererer med). Har også brukt Møller Kaldbakken for noen år siden med litt variert resultat, men det begynner å bli en 4-5 år siden så mye kan ha skjedd der siden da. Møller Skøyen har også en meget bra deleavdeling med særdeles oppegående kundebehandlere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Ryen er best på deler. Spesielt om du henvender deg til Martin Nyjordet:)

 

På reparasjoner/service/kundebehandling så er det bare å styre unna Møller på Hvam: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Kalbakken har jeg brukt "mye" til deler. Veldig fornøyd med dem på den biten.

På servicebiten har jeg en venner som har brukt Møller Kalbakken der også, og vært veldig fornøyd sånn direkte med kundeservice.

Dem klarte nå ikke å reparerer feilene med spesielt en av bilene første gangene da, men han hadde mobilitetsgarantien der og fikk lånebil og alt i mellomtida.

 

Ellers har jeg bruke Møller Ryen en del også til deler. Og dem har feilsøkt noe på bilen min uten å ta noe for det.

Så igrunn fornøyd med dem også :)

Men det skal sies at Møller Ryen som regel har kjeeeempelang ventetid på service/reparasjoner om du skal bestille time. Det er ihvertfall min erfaring, og det har jeg også hørt av mange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer det et spm til Oslo gjengen fra en som er litt blank på Møller systemet i Oslo etter å ha bodd her i 5 månder....

 

Har en fast mekaniker hjemme i Vestfold, men hvis det skulle skje noe så bilen må på verksted her i distriktet så kunne det vært ok å ha en oversikt over hvor Møller er og hvilke som er bra...

 

Dvs broren min har SVÆRT dårlig erfaring med Slependen... og det er jo litt feil retning for meg på Stovner.... Vet det er en Møller på Kalbakken, og en på Ensjø..... Ser også at på Østre Akervei så ligger det en Skoda Møller Bil (vet noen om de har VW?)...kan selvfølgelig svinge av å sjekke selv endag, men tenkte å høre med dere....

 

Det er også greit å handle olje og deler osv et sted som er velkjent med vår rabatt ordning.

Det er vel også noen av dere i lokallaget som jobber på Møller i Oslo(?)

 

Har forresten hørt at Møller Romerike er ok....

 

Mange tanker om dette.... : rolleyes .....del noen kunde/verksteds erfaringer med meg dere som har bodd her ei stund...!

 

De fleste forhandlerene i stor-oslo er så store at du kan oppleve svært varierende servicegrad hos samme forhandler fra uke til uke - alt kommer an på hvilket "team" som tar seg av din bil. M.a.o de har flinke folk hos alle forretningene og de fleste har også noen som slurver. Det er menneskene du tilfeldigvis treffer det kommer an på, så å rangere eller beskrive en hel forretning som god eller dårlig synes jeg egentlig har lite for seg i praksis. Dte finnes alltid noen som har vært uheldige et sted - selv hos de aller beste gjøres det bommerter iblandt.

 

Jeg er borti alle forhandlerene ifbm jobb innen leasing, men har også brukt mange forskjellige privat.

I det siste har jeg brukt Erik Arnesen på bryn - grei avstand fra deg på Stovner. Det er en frittstående merkeforhandler - dvs ikke eid av Møller. Her kan jeg anbefale deg å spørre etter Øyvind Caspersen (på VW) som også et av våre klubbmedlemmer og sitter som kundemottaker der.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Drammen er vel strengt tatt ikke så langt fra Oslo, så Albjerk er kanskje også aktuell i denne sammenheng. Er en selvstendig forhandler og ikke eid av Møller.

 

Har i hvert fall ikke hatt noe å utsette på dem i løpet av de 7 årene jeg har vært kunde, fordelt over to biler kjøpt hos dem. Har riktignok aldri hatt noen større feil heller, bare småting som har vært garanti/reklamasjonssaker (samt noen "parkeringsplassbulker" jeg fikk opprettet på karroseriavdelingen hos Albjerk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun møller Romeriket og møller Ryen. Kjempe fornøyd med begge plassene. Speielt god behandling fikk jeg når jeg bestilte de siste delene mine fra mexico hos møller romriket. Det var ikke direkte lett å finne delenr osv på det jeg skulle ha men det var aldri snakk om å gi seg. De prøvde helt til de fikk det til og jeg fikk delene mine:) Kjempe service:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste forhandlerene i stor-oslo er så store at du kan oppleve svært varierende servicegrad hos samme forhandler fra uke til uke - alt kommer an på hvilket "team" som tar seg av din bil. M.a.o de har flinke folk hos alle forretningene og de fleste har også noen som slurver.

 

 

:)

 

Dro ut noe av det du skrev Thomas. Og er nok mye riktig i dette.

 

Bare synd at jeg da i løpet av de ca 12-15 gangene (inkl 30` 60` 90`og 120`service) Touranen min var inne på verkstedet der i løpet av 3 år bare traff på det "dårlige teamet". DERFOR kommer aldri jeg til å sette mine føtter igjen innenfor dørene til Erik Arnesen på Bryn! Dette gjelder vell og merke VW biten av selskapet. Audi delen er jo i et eget bygg med egne folk. Deriomot når det gjelder VW og Erik Arnesen så har jeg aldri vært borti mere innkompetente, vanskelige, lite imøtekommende firma. Har tatt ut flere firmabiler der og det blir ALDRI gjort igjen. Skal ikke ta alle historiene igjen her nå da de allerede ligger i andre tråder på forumet, men min erfaring med de er helt klar: STYR UNNA med mindre det har skjedd noe drastisk der borte i løpet av de siste 2 årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med 1 forhandler når det kommer til service og jeg skal ikke gå inn på det engang.

Men når jeg skal ha deler har jeg alltid fått god hjelp hos Møller Auto E-18 eller hva de nå heter nå.

Hadde bilen min inne for garantirep pga sinkslipp hos Møller Skøyen og fikk veldig bra service der.

 

Jeg får inntrykk av at om du ikke har kjøpt bilen din hos den forhandleren du reiser til så risikerer man å få varierende service. Kommer man med en importbil så er man judas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at om du ikke har kjøpt bilen din hos den forhandleren du reiser til så risikerer man å få varierende service. Kommer man med en importbil så er man judas.

 

Den følelsen fikk jeg på Ensjø for 3 år siden, og sluttet å bruke dem til annet enn delekjøp. På Møller Bil Follo i Ski derimot har jeg bare fått god service og tilmed billigere enn hos Skøyen og Ensjø : ja : De andre skal jeg ikke uttale meg om, da jeg aldri har vært innom dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at om du ikke har kjøpt bilen din hos den forhandleren du reiser til så risikerer man å få varierende service. Kommer man med en importbil så er man judas.

 

Har absolutt ikke den erfaringen med Møller Skøyen. Golfen min er bruktimport, det er notert på regnr i systemet til Møller, men får alltid topp service når jeg har bilen inne der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Møller Billingstad mye når det gjelder deler. Har fått mye bra og noe ikke så bra service. Kommer veldig ann på hvem det er som sitter i bak disken.

 

Veldig kjekt at delelageret er oppe til 23 da!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare dellagret på Slependen, for det er topp service der. Dems fleksible åpningstider er heller ikke noe minus. Hadde bilen min for første gang på service hos Auto-18 (Slependen) i dag. Kan ikke gjøre annet en å skryte av dem. Servicen tok de mens jeg venta å fikk både kaffe og det som var. Fikk også tilbud om å prøvekjøre Audi A4 B8 eller om det var noe annet, mens jeg venta. Så bare skryt fra min side!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Romerike er flotte å ha med å gjøre når det gjelder deler.

Skadeavdelingen har jeg også godt inntrykk av (etter de to gangene jeg har vært innom der for takst)

 

Når det kommer til kundebehandling (i alle fall på Audi delen) har de litt å lære.

Hatt bilen inne på verkstedet et par ganger, men de klarte ikke finne ut av det jeg ba dem om. Litt for glad i å bare feilsøke på andre ting virker det som (de fant nemlig litt andre "feil") :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare dellagret på Slependen, for det er topp service der. Dems fleksible åpningstider er heller ikke noe minus. Hadde bilen min for første gang på service hos Auto-18 (Slependen) i dag. Kan ikke gjøre annet en å skryte av dem. Servicen tok de mens jeg venta å fikk både kaffe og det som var. Fikk også tilbud om å prøvekjøre Audi A4 B8 eller om det var noe annet, mens jeg venta. Så bare skryt fra min side!

 

Åpningstider er jo faktisk et element. Vet ikke hvor vanlig det er, men Albjerk her i Drammen har åpent 0700-2300 (usikker på om det gjelder begge verkstedene, eller kun det på Lier). Greit med time på kvelden, eller i hvert fall at man kan hente bil da, slik at man slipper å måtte krølle til arbeidsdagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.