Så var det ladetrykket, IGJEN!!

Anbefalte innlegg

alt det der er stabilt, hjernen har fått ny software 2 ganger samt ny printplate for å utelukke dette... A/F er helt fin, det er tenningen også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siste utvei er for min del og ta av turboen ja....har fult trykk og bilen går utrolig bra,men når jeg gir på så virker det som den lader litt ujevnt.hver gang jeg drar den helt ut på et gir,så skyter det fremover også slipper den opp litt for og så komme for fullt igjen.dette skjer 2-3 ganger på hvert gir.det virker som om den bygger opp trykket,for og så miste det,og deretter bygge opp igjen..pipelyden går i takt med dette...merkelig!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det viser seg og være wg...lar det seg gjøre og bytte den uten altfor store ingrep,eller må jeg av med hele skiten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, hos meg er det verst i oppoverbakkene, er enten full guffe eller så kan man såvidt røre gassen i det hele tatt.

er liksom ingen mellomting, da begynner trykket å svaie...

Vacuumklokka ser du ovenfra mellom torpedoveggen og motoren, prøv å dra i det staget å se om det er noe slakke der.

skal du bytte kun wastegaten er det lurest å da ut alt slik at du får et lite overblikk samtidig, er ganske så trangt der uansett:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant stagen og kjente på den nå....klarer fint og dra den ut og den fjærer fint tilbake igjen....vil ikke si at jeg merka noen form for slakkhet der.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne skal være helt tight. skal litt makt til for å dra den frem og tilbake?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte ta i litt for og få dratt den ut,men det gikk greit liksom....kan bevege den såvidt det er sideveis men det er ikke mye....kanskje det er den som er problemet her?hmm.....høres ut som at vi begge må bite i det sure eplet og ta ut hele skiten...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja det ser altså ikke verre ut...

skal få av downpipen og ta ut turboen i neste uke for å se, koste hva det vil... har liggende en k04 og større dyser så tanken streifet meg egentli å bytte ut hele dritten med det samme!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært inne på tanken selv...hvor mye ekstra får du ut av den med k04?

Hva koster den i tillegg til dysene?er det evt noe mere som må byttes for at det skal funke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta intercooler idag, ingen forskjell.

Har trykktesta alt som heter slanger igjen, sprayet startgass OVERALT, skjer ingenting.

Er helt tom for ideer nå, alt er prøvd ut:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta intercooler idag, ingen forskjell.

Har trykktesta alt som heter slanger igjen, sprayet startgass OVERALT, skjer ingenting.

Er helt tom for ideer nå, alt er prøvd ut:(

 

Du kan stort sett glemme å finne små lekasjer med startgass.

 

Men merker du noe på draget? Har fått med meg at tony merker noe, men ikke om du merker no.. evt om du kan høre at den jobber anderledes når trykker svaier.. hvis ikke så er det fult mulig instrumentet ditt har ei dårlig lodding e.l. og driver å kødder med deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du på turbotrykksmåleren? Nåla der indikerer samme verdier som boosten i vagcom så det er utelukket.

Bilen går opp til peaktrykk på 1.3, og legger seg på 1, for så å svaie mellom 0.9 og 1.1 fra 4000rpm.

Hovedproblemet er at turboen plutselig finner ut at den skal opp i et ladetrykk på rundt 1 bar v/2000-2500rpm med såvidt en liten touch på gasspedalen. dette er spesiellt i oppoverbakker. når den da når 1 bar kutter trykket momentant, uavhengi posisjon på gasspjeldet. Denne bråkutten er NØDT til å komme av noe som stenger momentant, men hva må gudene vite.

Altså, turboen vil opp i mye høyere trykk enn turtallet tilsvarer. Mye trykk, som utgjør lite effektmessig.

Skal du ha max ytelse er det full gass, for å få et sånn noget lunde jevnt drag. Enten full gass eller ingenting, finnes ikke en mellomting heller i dette tilfellet.

Har sjekket for koks rundt ventilen som waster trykket på eksosiden, den er helt clean og tett.

Alt av slanger som finnes i motor er helt ny, samt klemmer og alle mulige enheter som er styrt av vacuum.

Har tidligere nevnt at trykket bygger seg opp veldig ugjevnt, ikke en fin stigning på verken måleren eller i vagcom.

Grafen flater helt ut, og går litt opp, flater helt ut igjen, og helt opp. Som en slags trapp om jeg kan kalle det for det.

 

Det er nesten så ille nå at jeg vurderer å plukke deler og alt ut av bilen og selge alt steg for steg, kan heller ikke selge noe som ikke fungerer. Den smarte poden som kan fortelle meg hva i huleste som kan feile denne kjerra skal få en pokal av meg, bare jeg kan få dette ut av verden snart.

Har brukt en formue på å finne ut av dette, hvis jeg sier nermere 40 000 i nye deler som er erstattet så er jeg ikke langt unna.

 

Spørsmålet er bare om noen overhodet gidder å lese gjennom denne tråden, alt er utprøvd og forstatt er man stuck.

Vedder ganske mye på at når dagen kommer og man finner ut av feilen, koster det sikkert 1/40 del av det jeg har brukt på dette hysteriet til nå.

 

Edit: Kan også nevne at tomgangen svarer mellom 800-850rpm, har ikke nevnt dette tidligere faktisk.

Du kan såvidt høre det på motoren, men i vagcom ser du det ganske tydelig, også hvis du stirrer på turtallsnåla på tomgang. ikke at dette kan han noe å si, men nevner det bare for å ha det gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,kan tilføye at tomgangen svaier litt her også....spesielt etter at bilen og skikkelig varm..

Skal ha regreimbytte nå snart,så da går jeg dypere til verks med og sjekke ut div ting...skal holde deg oppdatert hvis jeg skulle finne ut noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne mot tips, av det som er igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkurat samme problem med plystring, på og av turbo, og pittelitt ujevn tomgang. Snart bytta nok deler nå.

tror jeg stikker til swe og setter den inn hos http://www.olofericson.se for feilsøking og sier hold på til dere har funnet svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje mulig at ladetrykket er så høgt at wg og n75 ikkje takler det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører ikke med noe unormalt høyt ladetrykk akkurat:)

 

Er det ikkje mulig at ladetrykket er så høgt at wg og n75 ikkje takler det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er like før jeg også triller bort fra strøket og ber dem finne ut av dette.

Det jeg er mest spent på er hva i huleste som er problemet.

 

jeg har akkurat samme problem med plystring, på og av turbo, og pittelitt ujevn tomgang. Snart bytta nok deler nå.

tror jeg stikker til swe og setter den inn hos http://www.olofericson.se for feilsøking og sier hold på til dere har funnet svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis turbotrykk øker brått for så å bli korrigert av N75 eller WG da, så høres det for meg ut som en del av et SW-problem.

Avhengig av motorkode (les: hw) så kan det være at du ikke skal ha et turbotrykk høyre enn opp mot 1 bar overtrykk (uten at jeg er noen tuner, men det er sikkert nok av de her inne) Turbospikes er ikke nevneverdig bra det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med orginal sw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er ikke chippet. Orginal 180hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøv med org sw ja, samme problemet men merkes ikke så godt pga lavt turbotrykk.

Kan det være at elektronikken tar overhånd på et vis?

Litt rart da at vag-com indikerer pressuredrop mellom gasspjeld og turbo, eller`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? Fikk opp en ny feilkode idag:

 

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-10 - - - Intermittent

 

Begge lambdasensorene er helt ny?:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.