Så var det ladetrykket, IGJEN!!

Anbefalte innlegg

Katten er skifta er den ikkje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt skeptisk til det der trikset i bunn og grunn. Kattn er ny for ca 5000km siden Roar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka turboen for slakke idag, den var god som ny, ingen koks eller noe som tyder på slitasje.

 

Om noen har en enestående ide, spytt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikkje mykje att å prøve her? :) Kan det være wg staget som er laust/ut av stille?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere er det helt i orden. ventilen på varmesiden av turboen som waster trykk er tight og tett som bare det.

eneste som er ang wg er at det staget kan ha kommet ut av posisjon, men skulle sett det på gjengene da.

hva skjer dersom man stiller mye på denne egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kom du til for og sjekke turboen?

Hvor langt har bilen din gått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg begynner og få en følelse av at det bare er en mikroskopisk form for lekk ett eller annet sted mellom ic og innsug..skal tydeligvis ikke rare lekkasjen til før det blir krøll et sted!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk inn fra begge sider med microcamera som har lys, skulle begynne å demontere hele dritten men ga opp ganske fort.

Fant du ut hva som feilet din bil Tony??

Jeg har satt på trykktester som kjører inn angitt trykk og kommer tilbake med verdier etter at trykket har stått på i 5 min, et slags leakback system. ingen trykkforskjell i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har nå latt 2 forskjellige personer som har grisepeil på turbo se på bilen min,og begge kom frem til at det er turboen som høys sannsynelig begynner og bli gåen....tror jeg bare går får det steget og bytte den...sjekka litt og det viser seg at jeg får en ny turbo lik den jeg har for under 5 lapper.....det er vist også årsaken til at feilkoden kommer opp hele tiden,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den plystrelyden jeg hører er vistnok i fra noe i turboen som "subber"og den klarer ikke og opprettholde trykket derfor lader den ujevnt....lambdaen kompenserer da for dette og det resulterer i feilkoden "pressuredrop between turbo and throttlevalve"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om jeg syns bilen går som et skudd,mener disse gutta at de "230hk" som den skal yte,vil bli reelle dersom jeg bytter turboen...altså den vil gå mye bedre.de sa at "denna bilen går bedre enn detta med 230 hk"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, hører veldig rart ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorlampa kom på idag:

 

17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction

P1200 - 35-00 - -

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 35-00 - -

 

lambdaene ny, lmm er ny og det er N249 også!! får ut fine verdier både på lmm og lambdaer, på tomgang og under kjøring.

Åpningstiden på n249 er også bra, testet den med trykkluft osv som nevnt tidligere + output test.

finnes ikke brudd i ledninger heller, alle er målt fra a til å:(

 

Det som er rart nå, er at den feilkoden som indikerer pressuredrop between turbo and trottlevalve, er helt borte. den har vært fra dag 1, men ikke nå lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en tanke som slo meg!hvordan oppfører motoren seg hvis dumpen lekker?hvordan høres dette ut?kan det evt forårsake feilkoden "pressure drop between turbo and throttlevalve"?

Det vil vel også gi variabelt ladetrykk hvis denne ikke holder tett vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok, lekker den vil du få feil i form av pressuredrop.. Står bakerst, check D.V som betyr divertvalve= resirk.

Denne har jeg byttet utallige ganger så tviler på at dette er tilfellet... er kun 1 ventil som gjenstår å bytte hos meg, og det er denne:

 

2pyumo8.jpg

 

laget en tråd i går for å spørre folket hva det var, noen mente ånding, resirk eller noe vacuum til bremsekraftforsterkeren...

Jeg har byttet denne såkalte "N249 ventilen", men når jeg kjører output test i vagcom på N249 ventilen er det det ventilen på bildet over som tikker... skal ta delenr på den og få den bestillt i morgen for å få luket ut dette om den skulle være defekt.

Kan ikke være noe annet enn dette, Håper VIRKELIG på en løsning snart!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du har på bildet er N249, ja... Mener du sa du bytta denne tidligere? Hvilken ventil er det du har byttet da i såfall?

 

Bombesikker på at oljåndinga/veivhusventilasjonen din lekker en plass der også sånn som det ser ut under innsuget ditt. Disse plastrørene og slangene blir morkne og lekker/trekker. Plastrørene får sprekker du ikek ser før du kjenner/klemmer litt på de og er hovedsaklig litt til høyre for det siste bildet ditt her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne jeg har byttet tidligere:

 

2lcy60z.jpg

 

Den står helt på venstresiden av peilepinnen... jeg synes dette er ganske merkelig, mange her inne har sagt at bildet ovenfor er den såkalte N249 ventilen... får bestille ny idag å se om det blir noe forskjell. er spent....

 

veivhusventilasjonen er ny og det er slangene også, er et gammelt bilde jeg har lastet opp der...

Om denne ventilen lekker, noe jeg faktisk håper, ser man kansje en lysning i alt dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk delen idag, skal montere ikveld, er like spent hver gang!

Kommer med en update senere ikveld;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det ordner seg nå.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ferdig og skru snart???er spent på resultatet hehe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

venter bare på noe verktøy og en plass og stå, skal bytte et par slanger også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var N249 ventilen byttet, samt komplett slangekit til veivhusventilasjonen... Ble nok skuffet denne gangen også:(

Feilkoden som viste feil på N249 er borte, men bilen er like tullete som den alltid har vert desverre...

Er like langt nå som jeg var for 2 mnd siden, er dritt lei hele kjerra nå...:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

før du river i stykker hele vakumsystemet, har du prøvd å trykk teste systemet? lag en `potte` som passer inn på muffen hvor maf huset står.. lag til et manonmeter,kuleventil og en trykkluft stuss..(litt lettere for meg som er rørlegger,men du skjønner sikkert tegningen:) ) kobl til en kopressor og åpne ventilen til du ser manometeret vise trykk. det holder som oftest med et 1/2bar eller så.. Du hører med en gang om det lekker et sted..jeg hørte det allerede ved 03 bar.. vist trykket holder seg noenlunde et alt som det skal og du har utelukket alt som heter vakum slanger og trykk slanger. og tro meg, det er en del av de etter

at jeg nettopp har røsket ut alt på min..Hos meg var det veivhus ventilasjons rørene som hadde råtnet,under innsugsmanifoilden hvor man ikke kom til å se i det hele tatt.. Bare et tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.