Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

I stedet for å stå ute å fryse på Kvadrat kan vi få disponere et rom i en garasje på Årsvoll. Her er sofa, stoler, bord og lys. Mangler varme, men en ovn må jo være mulig å finne. Han som eier stedet skulle hive ut en kaffetrakter også. Dersom det er interesse for dette må vi finne løsninger på å holde rent, kjøpe inn noe å varme oss på o.l. Hva syntes dere?

 

Foreløpig kan vi benytte dette gratis da jeg fungerer som hiddenhjelp for bonden....

 

IMG_6719_PS.jpg

Lokalet er innerst her

IMG_6720_PS.jpg

 

IMG_6721_PS.jpg

 

Mvh Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KANON TILTAK TORE!!!

 

Helt genialt dette her. Kanskje muligheten for å ha litt hyppigere treff også folkens?

 

Stemmer helt klart for dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooh, balloons!! :D Veldig bra tiltak Tore! Hvordan er det med parkering og slikt der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har stort gårdsrom, så 15-20 biler er vel ingen problem bare vi parkerer litt tett. Om nødvendig kan sikkert noen biler parkere inne i garasjen. Men jeg lurer jo på om det er nok sitteplasser inne. Noen bør kanskje ta med noe å sitte på...?

Adressen er Årsvollveien 234, midt i svingen før bomstasjonen om noen vet hvor den er...

Og skal vi møtes der nå på søndag?

 

Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt konge:) Jeg har muligens en sånn oljeovnting som ikke er i bruk, den kan jeg godt donere til lokallaget så lenge vi evt disponerer det lokalet:) (må bare finne den igjen etter flyttinga, hehe).

 

Eneste er at det tar jo en del tid før den klarer å varme opp et rom. Det beste hadde vært varmluftsovn såklart...

Angående sitteplass så kan vi bare drasse med oss noen campingstoler:) Jeg har ikke, så jeg reserverer gjerne plass i sofaen:)

 

 

EDIT: Følger ballongene med i lokalet? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon tilltak. Jeg har og en oljeovn som mangler ett hjul som jeg kan donere bort. Vi kunne jo tatt oss en tur bort på søndag før lokallagstreffet bare for å se hvordan det ser ut og eventuelt hvor stort det er osv...

 

Eg e hvertfall me ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi kunne møtes klokka 18:00 og sett på lokalet hvertfall. Bare gi beskjed så stiller jeg. Vet alle hvor dette er, eller skal jeg fyre inn noen veibeskrivelser?

 

 

Kanon tilltak. Jeg har og en oljeovn som mangler ett hjul som jeg kan donere bort. Vi kunne jo tatt oss en tur bort på søndag før lokallagstreffet bare for å se hvordan det ser ut og eventuelt hvor stort det er osv...

 

Eg e hvertfall me ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyr ut noen veibeskrivelser for de som ikke sitter med navi.. ;) Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adresse funker, evt veibeskrivelse:)

 

Vi kunne jo og ha møttes i forkant en plass og kjørt ut samlet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe tiltak :) eg stille eg hvis me ska ta turen oppom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veibeskrivelse:

 

Fra Kvadrat: Kjør E-39 til avkjørsel Stangeland, ta til venstre mot Soma, og første vei til venstre igjen mot Vølstadskogen Camping, fortsett rett frem (du er nå på Årsvollveien) til du kommer til et veikryss i en skarp høyresving. Gården har innkjøring rett før dette krysset.

 

Fra Tjelta: Kjør Tjeltaveien 378 (ikke 510) mot Sola og ta av ved Gimre til høyre. Rett etter du tar av til høyre kjører du gjennom en bomstasjon og kommer til en skarp venstresving, ta inn til venstre til gården.

 

Noen som trenger flere ankomstveier? : klø :

 

Her er kart....

 

arsvoll1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fra Hovsherad kanskje? Og en fra Bergen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lime inn ett kart utklipp fra gulesider? ;) Er ikke så veldig kjent i dette området, så jeg skjønte ikke helt hvor det er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lime inn ett kart utklipp fra gulesider? ;) Er ikke så veldig kjent i dette området, så jeg skjønte ikke helt hvor det er...

 

sama her, hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er der den gamle snuplassen for å slippe køen på motorveien, stemmer ikke det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har stort gårdsrom, så 15-20 biler er vel ingen problem bare vi parkerer litt tett. Om nødvendig kan sikkert noen biler parkere inne i garasjen. Men jeg lurer jo på om det er nok sitteplasser inne. Noen bør kanskje ta med noe å sitte på...?

Adressen er Årsvollveien 234, midt i svingen før bomstasjonen om noen vet hvor den er...

Og skal vi møtes der nå på søndag?

 

Tore

 

Du meine vel heller Årsvollveien 345? siden d e den som e midt i svingen før bommstasjonen nr 234 eksistere jo isje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha-ha, kan hende jeg blingsa på tastaturet..

 

Du meine vel heller Årsvollveien 345? siden d e den som e midt i svingen før bommstasjonen nr 234 eksistere jo isje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe dette Tore,

 

E me å sjekke ut plassen på søndag eg og vis det blir til det... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke en av dem som frekventere på lokal lags møter men håper jeg kan komme med en uttalelse her. Supert tiltak, men ja det er et men. Jeg trur dere kan miste en del av folk som syntes det var mer uformelt å møtes på kvadå. Det blir liksom litt mer styr med et lokale på en privat grunn. Og det blir kanskje mer etter hvert gutte klubben grei som sitter der. Vi er jo veldig stor klubb med medlemmer med forskjellige behov. Jeg tror det kan bli mer tungt få nye medlemer. Før kunne man jo si bare kom til kvadrat på lokal lags møte. Er litt mer tungvint nå føler jeg. Kan ikke si med ny lokale at jeg kommer til møte på flere møter.

 

Det er nå mine vrommmene tanker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke en av dem som frekventere på lokal lags møter men håper jeg kan komme med en uttalelse her. Supert tiltak, men ja det er et men. Jeg trur dere kan miste en del av folk som syntes det var mer uformelt å møtes på kvadå. Det blir liksom litt mer styr med et lokale på en privat grunn. Og det blir kanskje mer etter hvert gutte klubben grei som sitter der. Vi er jo veldig stor klubb med medlemmer med forskjellige behov. Jeg tror det kan bli mer tungt få nye medlemer. Før kunne man jo si bare kom til kvadrat på lokal lags møte. Er litt mer tungvint nå føler jeg. Kan ikke si med ny lokale at jeg kommer til møte på flere møter.

 

Det er nå mine vrommmene tanker

 

Forsåvidt enig med Tor her. Ska me bli flerre må terskelen ver lav for å stille på møte. Vet det av egen erfaring (eg synes sånt e skummelt før eg blir kjent med folk : flau :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel til at vi har lokallags treffa på kvadrat som vanlig. Blir vel mer mini meets vi kan bruke denne plassen til, for oss som vil treffest hyppigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott tiltak, men må si meg litt enig med Tor over her, at dette fort kan bli litt for "lukket"..

Syns vi skal holde oss til Kvadrat, så får vi heller bruke denne plassen over her til Tema kvelder evt bare for å treffes..

Ser at det kan for mange bli et problem, er ikke like lett å gå inn i et lokale en ikke kjenner noen og begynne å presentere seg..

Har selv opplevd dette flere ganger, går greit for meg og mange, men er nok en god del som ikke fikser dette...

Jeg er av den oppfatning av at "jo flere vi er sammen jo gladere vi blir" osv osv..... Dette er (i mine øyne) ikke med på å få flere på lokallagsmøter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken til Warsla her var ikke å bruke dette til noe nytt møtested på permanent basis, men mere som et kryp inn nå i disse kalde vintermåneder.

 

Slik jeg ser for meg det vil bli i praksis så møter vi opp som normalt på "kvaddå" og henger på mc'en å får oss den vanlige matbiten. Før trakk vi ut å gjerne ned i parkeringsanlegget å de som røyka tok seg en røyk mens resten stod å frøys.

Nå får vi heller sjangsen til å trekke bort til dette lokalet å henge her gjerne enda lengre ut over kvelden enn hva vi ellers gjør.

Fremfor at vi trekker hjem hver til vårt og avslutter kvelden der.

 

Ser godt poenget deres med nye medlemmer som nok vil kvie seg med å møte opp i disse lokalene, men den uformelle mottakelsen vil fremdeles fungere for de fleste som kvier seg for å møte opp første gang.

 

Håper også vi får mulighet til å bruke lokalet gjerne oftere enn en gang i måneden og kan samles for litt aktiviteter.

 

Kanskje det lar seg gjøre å ta en fest der en gang? Hvordan blir det Tore? Vil ikke spille på gjestfriheten til bonden så klart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.