19" til Audi A3 8P (Ny modell)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser det er mange på forumet som har peiling på felg og dekk. Så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med forslag til 19" på Audi A3 8P, 2004-modell. Liker ganske godt RS6-felgen, og vurderer den, men er åpen for forslag :-) Det er en Ambitionutgave. Lurer på om noen på forumet har 19" på sin A3? Hjelp mottas med stor takk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ser veldig bra med A8-felger jeg ut jeg!

024.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er penere med færre eiker, og dessuten lettere å holde rent.

Jeg synes RS6-felgen er skikkelig fin på A3, vi har en Demobil her som har det på sommerhjulene, men bare i 18".

Jeg angrer også på at jeg ikke tok 19 på min også, men fikk da vite at EV-s som jeg har på min bare fantes opp til 18. I ettertid har jeg jo funnet ut at den finnes i 19 også.

Selv om S-line felger er litt oppbrukt, så synes jeg den fortsatt er fin i 19".

 

Men felger er jo en smaksak, så til syvende å sist, så må du jo ta det du selv synes er fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg disse er fine. Ikke nødvendigvis BBS, men samme stil med krysseiker som denne har.

En 5 eiket felg er fin den også, men når det blir store dimensjoner har det litt lett for å se

"tomt" ut inne i felgen pga små bremseskiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med samme problem som deg, skal ha felg men vet ikke hvilken..

funnet noen fine men fås bare i 18"

 

håper det kommer flere forslag på denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Roger at det er penest med færre eiker, men synes også at noen av BBS/ASA med "krysseiker" er fine. Vurderer også noen med en blank kant på, tror det blir pent. Har veldig liten oversikt over felger til mine bil, så forslag mottas med takk. Er også usikker på hvilken ET jeg bør velge, så om noen med bedre peiling på felger kan gi meg et hint, blir jeg glad :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Roger at det er penest med færre eiker, men synes også at noen av BBS/ASA med "krysseiker" er fine. Vurderer også noen med en blank kant på, tror det blir pent. Har veldig liten oversikt over felger til mine bil, så forslag mottas med takk. Er også usikker på hvilken ET jeg bør velge, så om noen med bedre peiling på felger kan gi meg et hint, blir jeg glad :-)

 

 

attachment.php?attachmentid=4071&stc=1

 

Digger BBS hjula på A/S 3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med deg der. Selv om jeg liker best felger med få eker, så er det ikke mange felger som overgår de der. :tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger, vet du hvordan det blir med 19" på min bil, må jeg senke den mer pga det blir for mye "luft"? Har du peiling på hvilken ET jeg bør gå for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger, vet du hvordan det blir med 19" på min bil, må jeg senke den mer pga det blir for mye "luft"? Har du peiling på hvilken ET jeg bør gå for?

 

Du må nok senke litt ja (etter min mening). Det blir veldig luftig mellom hjul og hjulbue. Selv har jeg type II KW Inox-line på min, og det er genialt, og gir helt konge kjøreegenskaper.

Når det gjelder ET er jeg ikke sikker. Jeg har jo felger som er originaltilbehør til min (Mille Miglia EV-S), så jeg vet ikke hva slags ET jeg har selv engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her svogeren min si A3 med 19" RS4 felger. Denne har sportsunderstell (senker vel 20mm?)

4493752_3_0_front_venstre.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A3 så er den faktisk ikke noe lavere med Sportsunderstell, bare stivere. Det heter i hvertfall det i brosjyrer og sånn, men jeg synes nok også at min er (var før jeg satte på justerbart senkesett i hvertfall) litt lavere enn en uten sportsunderstell.

Den kler 19" veldig bra, 18 som jeg har er i minste laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS Lemans er DRITLEKRE !!!!!!!! Uansett hvilken bil de er på......men de koster "litt" da. 6500 Sek for 8,5x18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS Lemans er min drømmefelg. Kunne godt hatt den på alle mine biler.8x19 eller 20" på A6 og 18" på de andre:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et og annet felgsett med BBS Lemans til salgs på Ebay i Tyskland innimellom. Ble nettop solgt et sett med 19 tommer mener jeg på.....men har ikke peiling på hva det ble solgt for. Hadde de ikke bare vært så &%¤# dyre.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=4071&stc=1

Lekre felger ja, men er jo snart minst like vanlige som RS4 felgen... Kler bilen godt, på samme måte som RS4 felgene også kler bilen, men du får ikke noe unikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ligger et sett med 8,5 og 9,5x19 BBS LE MANS felger til salgs på Ebay :-) Løp å kjøp......

 

 

BBS LE MANS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Roger at det er penest med færre eiker, men synes også at noen av BBS/ASA med "krysseiker" er fine. Vurderer også noen med en blank kant på, tror det blir pent. Har veldig liten oversikt over felger til mine bil, så forslag mottas med takk. Er også usikker på hvilken ET jeg bør velge, så om noen med bedre peiling på felger kan gi meg et hint, blir jeg glad :-)

 

 

Nye Audi A3 har nokså høy innpress. Tror det er 50 eller 55 originalt avhengig av hvilke felger bilen bestilles med fra fabrikk. Anbefaler derfor at felgen har et innpress på mellom 40 og 50mm. EVS-felgen i 8x18" fra Møller har innpress på 45 og det fungerer utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem forhandler sportec?

fine de felgene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må man regne med å betale for 19" RS4 felger med egnet gummi, ferdig montert? Etter bildet av A3'en over vurderer jeg disse selv...

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må man regne med å betale for 19" RS4 felger med egnet gummi, ferdig montert? Etter bildet av A3'en over vurderer jeg disse selv...

 

Hilsen

Anders

 

Min kommer på 18" S-line "RS6" felgen. Tror det blir greit nok. I 19" passer de A3'en perfekt. Syntes faktisk det ser bedre ut en RS4'en. ellers så er jo BBS CH'en som ble nevn her meget snasen i 19" på nye A3...

 

19" BBS CH

a3-1.jpg

a3-2.jpg

a3-3.jpg

2a.jpg

3a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør bilen senkes dersom jeg setter 18" felger på?

 

Hvilket senkesett anbefales ?

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A3 8P har ET 50, bare til informasjon og siden ingen andre hadde svart på det.

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.