Noen som har planer for vinteren...

Anbefalte innlegg

Endelig kommer mitt drømmeverksted opp, fullt isolert 4 m takhøyde 8000w i gplvet i 100 kvm verksted og 40 kvm garasje med 2,7 m takhøyde. det skal gipses osv utpå nyåret, og innstalleres løftebukk, så kan noen her skaffe god pris på det er jeg åpen for forslag.

 

Utover det er det 25 feil på passaten som skal til pers.... huff. blitt masse småtterier i det siste, inatt ramla det for sikkerhets skyld en planke ned og knerta frontruta..

 

Må oxo få med at jg imponeres av dere som trimmer og frivillig betaler avgift til staten.... synes staten suger nok jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jo bli et bra mekke verksted det her ja : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde av byggeprosjekt2

 

 

God plass til passaten der ja!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter bare med et håp om å få litt lyd i bilen min i løpet at jan/feb.

Prøvde rett før jul og det endte med gnister ut av spilleren og flere stygge smell i 6x9 høytalerene og den stakkars 10" i kassa.

Tror jeg må sjekke kablene som forrige eier la opp gitt.

Den ene 6x9 tok kvelden, ble bare ca 7 dager gammel i bilen den.

Bassen vet jeg ikke om lever ennå, så jeg har skaffet meg en 12" Boss ava-w126 2Loud i steden fra qxl.

Så nå leter jeg etter en billig forsterker som kan drive den, har et bud på en og 1 til 2 andre i sikte.

Er ikke alle som kan legge så mye i anlegg som særpingen med den blåe "bussen" hehe.

Håper også å få inn et annet ratt enn det originalet innen sommeren og kansje litt mere lyd i potta på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planene mine var å få inn nye seter foran + blir ferdig med stereoen.. Sålangt har jeg fått inn setet på førersiden. Gjenstår litt finjustering av festet, men ellers er det helt glimrende å sitte i, mange takk til Kjell for hjelp med sveising..

 

Ellers er stereoen noen skritt nærmere ferdig, iallefall utseendemessig. Skulle fortsatt ha byttet ut frontsettet (deler av det) til noe litt vassere, men får se hva det blir til. Har iallefall fått montert forsterkere og kabler skikkelig og grunnet kassen/racken til de.

DSCF3136.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkurat kjøpt meg nå bil da. det er iallefall en start. Bytta ut den gamle 80'en min med en nyere 80. 1994 mod og 104000 km.(1 eier gammal kæll) Ganske så strøken med bare en eier. Kjøpt meg 2,5" simons. Hvordan er forresten lyden i den? Hvis ikke den er bra nok, blir det vel 4" potte. Har planer om litt styling+kn filter og chip etterhvert, siden dette er en bil jeg skal ha lenge går jeg ut ifra. Vurderer nå ossen felger jeg skal kjøpe, 17 toms rs4 felger eller noen andre. Har dere noen forslag?

 

jaja, snakkes!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnus : Simons gir bra med lyd, iallefall de jeg har hørt. Levetiden er vel kanskje så som så, men det holder sikkert til normalt bruk. Når det gjelder felger, så syns jeg absolutt ikke du skal ha noe mindre enn 18" på en B4. Den har store, romslige hjulbuer som fint rommer 18" rs4 felger, hvis det er det designet du er ute etter. Slipper du den ned 60/50 da, så får den en fin "look".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 tommere blir ganske dyrt, og da koster dekkene flesk oxo. blir vel kanskje å kjøpe brukte. Faen at jeg ikke får konisk filter til bilen. har ikke akkurat så veldig lyst til å borre hull i det orginale heller. satt forresten på effektanlegget for 2 dager siden. Ganske god lyd i det:) planer for uka er å mekke over anlegget fra den gamle bilen. (dama kjøpte den gamle) så den blir liksom i familien....hehe.. lyst på styling fremover oxo. hva er letttest å sette på a? s2 eller rs2 kanskje, ganske tøff styling det. og tenkte på å kjøpe justerbare gule koni 40mm. noe mer enn det er vel ikke så veldig behagelig å kjøre på i lengden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 "styling" er pent hvis det er originalfanger, kopiene er ikke noe pene syns jeg, med mindre du kjøper den Rieger typen som har de originale Porsche blink/tåkelysene. Den bygger ut sånn som den originale fangeren, kopiene er altfor "flate" i nesa.. S2 er noe ikke alle har og som er veldig stilig på sedan, syns nå iallefall jeg. Ikke like stort blikkfang, iallefall ikke for folk flest, men gir bilen et agressivt men diskret utseende. 40 senking er i mine øyne for lite på en 80. 60/40 er en bedre kombinasjon da, men det spørs jo helt hva du er ute etter. Kan jo nevne at gamle bilen min (Audi 80 typ89) ble senket 40mm.. Ser ikke at den er senket før den står ved siden av en original bil og det er jo litt surt når man har kostet på seg et nytt senkesett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen oppdateringer å få eller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen oppdateringer å få eller :)

 

Har i alle fall fått bestilt noen "betær".. :D;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jo handla meg en S2 coupe som jeg har begynt å bygge på. har kjøt inn to recaro carbon stoler(2,3 kg pr stk;) ) bytta ratt til OMP. kjøpt stor intercooler og bygd separat veivhusventelasjon. blir blir så ribbet for alt som er unødvendig inne i bilen og i motorrom. stor alu radiator skal snart bestilles og en spesiell ekspansjonstank. understell og bremser kommer nok etterhvert nå. noen poly foringer er innhandlet.

Når det gjelder A4en så blir nok den desverre solgt, og en stor dodge pickup blir handla. dette fordi jeg må ha noe å trekke S2n med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planer, jo. De ankom forrige uke de, altså styling kit fra CSR. :)

 

Men sliter no forferdelig med å få på plass den frontfangeren, nesten så jeg gir opp innimellom. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deretter kommer elektrikker, så begynner jg nok sånn smått å bruke verkstedet, ting har tatt tid, men det er jo vanlig. Samboern har begynt å bruke garasjen, og det er jo suksess, slippe is osv.. Ellers så er det jo en fin liste på ting som skal fikses på passaten, men det er mest småting, så det skal nok gå fort. Har oxo en 1964 Triumph Herald cab jg skal begynne på hvis det ikke er for mye rust, har stått lagra i 7-8 år nå å venta på verkstedet.

IMG_1555small2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen Per-Erik! Artig prosjekt du har gående der.. Du er hjertelig velkommen på neste lokallagstreff.. Kan se oversikt over datoer i lokallagsdelen av forumet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komme med noe opdateringer jeg og da..

Bilen var sammen og holdt på med innkjøringa.. etter to dager ble det full stopp : bh :

 

Det som skjedde var at bolten som holder remhjulet på veiva (den som reg ramma går i) den bolten skrudde seg ut litte grann. Da røk kile sporet på remhjulet og veiva snurra rundt inni remhjulet.. endte da med 10 bøyde innsug ventiler...

men onsdag ell torsdag skal den være igang igjen. spørs bare på når toppen blir ferdig.. måtte ha nye ventiler, ventil styringer og ventil seter igjenn : bh :

 

Men men får håpe det blir bra nå.. og har fått tak i en bra loktite og den bolten skal starmmes noe så j....

 

legger med noen bilder også da..

prosjekt.JPG

prosjekt 2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått noen "betær" i hus nå som venter på montering.... Forskjellen fra mine "betær" og de fleste andres her, er mitt ikke gjør bilen noe raskere, tvert imot.. ;)

 

Har et par Seas Lotus Reference 6.5" midbasser liggende å vente på nye dørpaneler og montering nå.. Gleder meg vanvittig til å prøve disse og håper det låter like bra som det ser ut og kjennes ut som om de kan!

280754_74_full.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planer ha, jo mange planer her å men det er jo steike h umulig å selge bil om dagen.

 

Men det skal bli 2,2t igjen, mest sansynelig s2 coupe. Satser på å strekke strikken så langt org bunnmotor holder i første omg. Måtte norsk tipping bare ringe hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekker litt liv i denne tråden igjen jeg.. Nå er vel "dvalen" over for de fleste, så er det noen som har fått gjort noe i vinter da?

 

Selv har jeg ikke gjort så altfor mye, lakkert baklyktene røde ( ikke montert de enda, treig som alltid.... ), fått montert litt mer stereo som var planen ( prosjekttråd ) og litt sånt..

 

Andre som har fått fullført planer? Vet iallefall at noen her har det, var jo et par biler som kjørte for egen maskin til Valdres i helga ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stereoen din låt og hørtes bra ut Knut :D Ivartfall med "the Black Keys" i spilleren.... : ja :

 

 

Egen maskin? Siktet du på meg eller bror da eller : smil :

Jeg blåste turboen når jeg var 1,5 mil fra heimen :o

 

Edit:Fikk tittet på det nå, det er bare olje retur slangen det har gått hull på, slik at det spruter bort på eksosen :o

 

Edit nr2:

Stempel ringene har gått føyken, så nå er det 20VT på gang i stede...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

The Black keys cd`n må jeg få svidd av fra deg, den var kanonbra! Skikkelig go`musikk..

 

Hehe, sikta vel kanskje litt, og ser ut til at jeg traff ;) Men, ikke noe vondt ment da.. Godt det bare var slangen som var sprukket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kjøpte jo bilen i Februar, siden da har jeg jo styrt litt da. Kan nevnes..:

 

3" eksos, Turbo måler i A-stolpe, lakkert helt ned, ny grill, lakkerte baklykter, nye pedaler, nye alu-matter, mindre skilter, øyelokk, proff solfilm..

 

Venter og venter på KW2 understellet mitt, men vw carconsult har visst sovna...

 

Må vel gå i "hjertet" av bilen nå, se om kan få det til og pumpe litt fortere iløpet av våren... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.