Anbefalte innlegg

Hello!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg bil, kommer til Norge på torsdag. Det er en 1997 Audi A3 1,8l.

Har i den forbindelse tenkt til å style den litt , "Less is more". Syntes S3 er en skikkelig tøff bil så jeg har litt lyst til å den til å ligne litt på den. Her kunne jeg trenge noe gode innspill :)

Hvor handler dere for eksempel stylingen deres ?

 

Her er forresten to bilder av bilen.

a33.jpg

a34.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rieger fanger foran på denne.

S3_1_mindre.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratz med ny bil :D

 

er det en type camelon lakk på bilen din?

 

s3 er pene biler ja, ingen dårlig idè det der.

 

Den rieger fangeren var veldig pen og passa på a3'n :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var pen den fronten der. Var liksom ikke for stor. De S3 listene som går langs døra syntes jeg er skikkelig tøffe, noen som vet hvor jeg kan få tak i de ?

Har også lurt litt på å lakkere bilen helt ned, har sett flere som har gjort det og bilen blir mye penere. Men det koster vel fryktelig mye..

 

Lakken er av typen antrasitt. Den skifter litt farge/nyanse når du ser på den fra forskjellige vinkler. Så om det kvalifiserer til cameleon lakk vet jeg ikke.

 

Ingen som greier å se åssen type felger det er ? Vet de er fra BBS og dimen men jeg vet ikke noe mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er 8,5x19 BBS CH med 235/35-19. Fant det på en annen tråd der det nylig ble sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil og velkommen til forumet : ja : Kommer sikkert til å dra mye nytte av kompetansen og erfaringene som finnes her. I have! Lakke bilen helt ned er nesten et "must" spør du meg. Gjør utrolig mye for helhetsintrykket! Men det er jo smart å finne ut hva du skal skifte av fangere før du setter igang. Ikke noe særlig å lakke helt ned, for så å skifte fangere og lakke på nytt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du sier noe der. Får se nærmere sommeren hva jeg gjør, men vil liksom ha sett litt på mulighetene og sånn før jeg bestemmer meg :)

Det jeg har lyst til å gjøre er:

 

- Lakkere bilen ned.

- Ny frontfanger

- Slippe den ned mot bakke, men ikke for mye. Det skal kjøres på vintern og :)

- Større dekk og felger.

 

Men ting tar tid og kontoen er ikke utømmelig heller. Noen andre gode forslag da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil : ja :

Du kan jo sette på sidekjørt og hekkskjørt oxo.. Blir bra det dersom du skal style bilen :)

Sorte baklykter synes jeg er ganske tøft.

Kanskje noen 18" felger oxo..

 

Uansett.. fin bil du har fått deg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde vurdert facelift-lykter, og ellers latt den være omtrent som den er nå, med unntak av å fire den litt nærmere bakken.

 

Ikke det; godt å se at det finnes flere med høyhus-A3 :-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din var kjempe tøff Øystein Stokka!

Det er noe sånt jeg vil at bilen min skal se ut en gang i tiden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hva jeg tror var gamlebilen din her en dag svein erik. noen gigantiske felger du hadde før ihvertfall =) Knallrå =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så hva jeg tror var gamlebilen din her en dag svein erik. noen gigantiske felger du hadde før ihvertfall =) Knallrå =)

 

Ikke umulig. :)

Går jo i nærheten, tror han fyren la om til vinterdekk for et par uker siden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fin bil! Rieger fanger som er nevnt oppi her er veldig flott til den bilen.

 

Uansett så syns jeg førsteprioritet hadde vært lakkering helt ned. I det heletatt før du begynner med noe annet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig her! Lakker bilen helt ned foran og bak og bruk pengene på hjul og senking. 40-50 millimeter senking og 19" med 235/35 19 passer bra på denne bilen. Øvrig styling kan komme etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatters skulle spleise med meg på nye vinterdekk imot at han skulle få velge. Jeg var naturlighvis ganske skeptisk men utfallet var vel greit ?

Dekka er av typen 195/65 15. Kunne tenkt meg litt mindre profil men, jeg fikk vel ikke ha noe større dekk enn han.. hehe

Noen som greier å se åssen type felg det er ? Det viste nemlig ikke fatters, han hadde bare pekt på noen i en brosjyre :D hehe

Bilde(123).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfallet var vel greit det? Kjører selv på 15" originalfelger på vinter med 185/65-16 pigg. Syns det funker greit, selv om jeg har lyst på 16" med 205 piggfritt fordi jeg stort sett kjører på bar eller våt asfalt hele vinteren. Blir litt mye piggstøy.

 

Du ville ikke at du skulle ha større hjul enn han? Spørs om du bør begynne å myke han opp allerede nå slik at det blir 19" til sommeren :D

 

Edit: Er det i morgen bilen kommer? Du har å legge ut bilder snarest mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er av de få som syns 18" er nok jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er av de få som syns 18" er nok jeg ;)

 

Skal i grunnen være enig med deg der. Har 18" selv og synes i grunnen det er nok på en A3. Mer enn hardt nok å kjøre på humpete vei med. Det blir nok ikke bedre av at jeg har felger som sikkert er litt tyngre enn nødvendig også : rolleyes . Ufjæret vekt er visst viktig å holde nede for kjøreegenskapene sin del. Men styringen er presis og fin da, og veigrepet helt topp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Øystein her. Syntes 18" er mer enn nok på en så liten bil som A3'en..

Det er i morgen bilen kommer hit ja. Får se hvor fort de ordner med registrering og slik. Jeg har vel bilen her hjemme på fredag tenker jeg :)

Bilder kommer så fort som mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt vitsen med å bruke penger og tid på å lakkere helt ned hvis du skal bytte fanger uansett? Er jo ikke billig å lakke småting hvis du ikke kjenner noen på et lakkverksted da.

 

Her er et annet eksempel på hva du kan gjøre med en A3:

AUT23423x.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns den rieger fangern er for lav i forhold til resten av bilen.

 

Caracthere stylinga er peneste

 

 

Om det er bilen min du tenker på så var det pga at jeg ikke kjøpte skjørt eller bakfanger, foran ble bytta pga forsikringssak og derfor bilen var senket litt bak.

 

Caracthere er ikke noe fint synes jeg, men smak og behag. Passer kanskje på A3....

 

19" som jeg hadde var greit å kjøre med, liten forskjell fra 18", og 17" og 16" også for den saks skyld selv med justerbart. MEn er jo litt annerledes enn A3 både med plass og understell. Men flere som har 19" på A3 også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg litt enig med øyvind. ser ingen grunn til å begynne å lakke ned på en a3 hvis han skal bytte fangere osv. Senking og felger kan du nok gå for først (trenger sårt å senke min). Ser jo folk som lakker ne orginale a3 frontfangeren helt ned og må si at det ikke blir særlig pent. Da ser det flottere ut slik den er og med senking.

Angående rieger fangeren, jo den bygger litt mye ned. Skal være enig i det. Men syns ikke man får helt intrykk av at den bygger så mye ned når du ser den i virkeligheten. Jeg syns den er pen ihvertfall. Alt er smak og behag. Fins mye pent til A3!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.