#1 Skrevet Mai 24, 2009 (endret) Hei Var å chippet bilen min i går, men fant i tillegg ut at den ikke lader skikkelig fordi jeg har en lekkasje. Etter chip lada den 0,3bar under load, noe som er 0,9bar for lite. Vi blåste luft med kompressor inn i innsuget, og hørte lekkasjelyden komme ut under innsuget en plass. Etter mye feilsøking frem og tilbake fant vi ut at lekkasjen kom fra det røret som går av først på innsuget. Hvis noen skjønner hva jeg mener, så er det røret som går fra den "klokken" som som sitter over N75-ventilen, og som fører til en enveisventil som har med noe blandingsforhold å gjøre. Det var hvertfall der lyden kom fra. Når vi nappet av slangen der og tettet den, kom det ikke noe lyd. Da var alt pottetett. Virket som om lyden kom fra under innsuget, til høyre bak for motorblokka en plass. Så spørsmålet mitt er.. Hvor ender dette røret? Hvordan kan jeg komme til der? Hva er det som evt kan skape denne lekkasjen? En dårlig slange? Var en kraaaaaftig lekkasjelyd. Nesten så man skulle tro at det var en slange som stå åpen. Håper det er noe hjelp å få her De som chippet mente det var et vanlig problem på 1.8t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2009 ta av innsuget og se. jeg hadde et t stykke under der som var helt oppmorknet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2009 Må jeg ha på ny pakning hvis jeg tar av innsuget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2009 jeg måtte ikke ha det. bare vær forsiktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2009 Okey Bare kom med flere tips hvis dere har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2009 Okey Bare kom med flere tips hvis dere har etter det jeg har hørt er ikke innsugspakningene der dyre, så har møller denne på lager er det bare å handle. men er man forsiktig så skal man kunne bruke oppatt denne. jeg har brukt oppatt mi 2 ganger uten det er lekkasje:) Berre å begynne å skru:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2009 Uff, det så ut som en helvetes jobb, så jeg får se om det er noen som har lyst til å gjøre det for meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2009 Denne feilkoden får jeg: 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Er det en ventil eller noe i enden av den vakumslangen som kan ha røket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2009 Denne feilkoden får jeg: 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Er det en ventil eller noe i enden av den vakumslangen som kan ha røket? Du får begynne med denne slangen, det blir sikkert bra når du får tetta denne lekkasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2009 Har en nabo som skal prøve å se på det til uka.. Vi har jo egentlig lokalisert lekkasjen, det er jo bare å få kommet til. Håper det er noe som er greit å skifte Og ja, blir nok bra etterpå Programvaren virket hvertfall.. Merka bedre respons osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2009 Har en nabo som skal prøve å se på det til uka.. Vi har jo egentlig lokalisert lekkasjen, det er jo bare å få kommet til. Håper det er noe som er greit å skifte Og ja, blir nok bra etterpå Programvaren virket hvertfall.. Merka bedre respons osv Hehe... Ja det er stort sett bra forskjell på desse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2009 Satser på det Men kan noen bekrefte at det ikke skal komme noe lyd der bak når man blåser luft inn i systemet? Er ikke noe ventil der eller noe som feks står åpen hvis bilen er av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2009 Jeg begynner egentlig å lure på om denne chippen gjør jobben sin likevel.. Jeg tok av den slangen som sannsynligvis skaper lekkasjen jeg har, og tettet igjen med en kraftig gummipropp både på innsuget og på slangen jeg tok av. Tok en kjøretur med vag-com, og da ladet bilen 0,55bar ved høyeste registrerte ladetrykk. Dette er jo alt for lavt for å være chippet? Her kan dere se logg: http://dump.no/files/2d3f0d105177/asdasdas.html Jaja, jeg får få tettet lekkasjen først slik at alt er 100% hos meg, så får jeg ta en ny måling. Men tror egentlig den loggen der er ganske bombesikker. Så får jeg ta det derfra. noen som har innvendinger her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2009 Jeg begynner egentlig å lure på om denne chippen gjør jobben sin likevel.. Jeg tok av den slangen som sannsynligvis skaper lekkasjen jeg har, og tettet igjen med en kraftig gummipropp både på innsuget og på slangen jeg tok av. Tok en kjøretur med vag-com, og da ladet bilen 0,55bar ved høyeste registrerte ladetrykk. Dette er jo alt for lavt for å være chippet? Her kan dere se logg: http://dump.no/files/2d3f0d105177/asdasdas.html Jaja, jeg får få tettet lekkasjen først slik at alt er 100% hos meg, så får jeg ta en ny måling. Men tror egentlig den loggen der er ganske bombesikker. Så får jeg ta det derfra. noen som har innvendinger her? I følge loggen så ber softwaren i chippen om opptil 1,3 bar, så du må nok få tetta systemet ditt. Du kan jo ha fleire lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2009 Åja, då er det nok jeg som sliter med kompetansen her Kan du vise meg hvor det står? Ny med VAG-COM Er ladetrykket softwaren spør om "SPEC BOOST" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2009 Ja det er der det står spec boost;) So du vil mildt sagt få en overaskelse når du får systemet tett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2009 Ser slik ut ja Men er det slik å forstå at eg kanskje har endå ein lekkasje, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2009 Det hender man kan finne luftlekkasjer i innsug\rørgate ved å gå litt amok med startgass i motorrommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2009 Sjekk resirkventilen din. Hvis denne er lekk, kan den være vanskelig å finne. Du må sette trykk på systemet fra turboen, ta av slangen ut fra turboen og sette trykk på derfra. Ikke for mye, 1 bar er nok. Hvis lekkasjen er der, vil du ikke få noen feilkoder, siden systemet er "tett" utenfra, men lekker internt innenfor lmm. Dette gir bare dårligere ladetrykk. Merket det på min når jeg bare fikk 0,7 bar, men ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2009 Hmmmm, tusen takk! Skal ta dette med meg når Cato skal se på det til uken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2009 Nå har jeg logget med VAG-com og feilsøkt enda mer i dag, og det virker jo egentlig ikke som om det er den slangen jeg først trodde var problemet som ER problemet. Etter å ha plugget denne på innsuget igjen og hatt en lang prøvetur med masse forskjellig turtall, ser det egentlig ut til at bilen lader ganske likt. Ny logg her for de som ønsker å se: http://dump.no/files/b47aa262162f/asdasda2.html Det jeg også reagerer på er hvor SENT trykket kommer. Ser på "SPEC BOOST" at trykket skulle vært på plass x, men kommer ikke før hakket etterpå. Kan falskluft ha skylden for dette også? Prøvde å se etter noen slanger som var dårlige rundt LMM, men fant intet, Trykkslangen fra turbo så også bra ut. Prøvde å skifte tilbake til gammel resirk, og det var ingen forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 25, 2009 Hvordan feilsøker jeg med startgass forresten? Hva er dette, og hvor får jeg kjøpt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 26, 2009 Ingen som kan gi meg en kjapp innføring i feilsøking med startgass? Og kanskje noe info om hvor jeg kjøper det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 26, 2009 Ingen som kan gi meg en kjapp innføring i feilsøking med startgass? Og kanskje noe info om hvor jeg kjøper det? Startgass får du på bilrekvisita butikkar. Bensinstasjoner o.l. Bilen går på tomgang, å så sprayer du slangane med startgass, når du sprayer over eit hol så skal turtallet gå opp. Men dette er ikkje ein idiotsikker måte. Er det små lekkasjar så vil du ikkje få utslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 26, 2009 Oki, takker Virker jo som om det er en ganske kraftig lekkasje siden jeg mister såpass mye trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...