Lekkasje skaper dårlig ladetrykk - hvordan komme til?

Anbefalte innlegg

hadde jeg vert deg hadde jeg revet av n75 og sett om bilen ladder mere da. ta av ventilen og blinde hullene. la kontakten staa i n75. da kan jeg garantere at du finner ut om det er lekasje eller software

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader bilen skikkelig da, er det software?

 

Lader den ikke skikkelig da, så har jeg fremdeles en lekkasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme feilmelding som deg på en TDI nå, gikk i nødmodus og ladet ikke i det hele tatt.

Der var det en slange inn på en "Y-kobling" i plastikk rett før N-75 som var morknet opp og ikke tettet.. Var ikke enkelt å se, men veldig enkelt å føle når jeg rørte på slangene. Er alle disse gårr over?

Feilen hos meg kom heller ikke for fullt før jeg chip'et bilen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, det var jo også noe å sjekke :) Tusen takk! Blir en liten omgang i garasjen når jeg kommer hjem i dag :)

 

Takker som vanlig for hjelp her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ferdig på jobb klokka fem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok hehe klokka er 5 her som jeg er :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å blendet N75. Nå gikk bilen bedre, men ikke skikkelig. På max ladet den 0,75 nå, og det har den aldri gjort før når jeg har målt. Likevel kommer trykket VELDIG sent, og på høyt turtall.

 

Da kan man vel renvaske OCT-tuning og konkuludere med at jeg nesten 100% sikkert har en lekkasje?

 

Er det noen som blir noe klokere på hvor denne kanskje kan være mtp resultatene som jeg nå fikk? Laster opp logg hvis noen vil se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk staget på WG klokken,kan være at spjeldet på wg ikke lukker helt og kan være at det er lekkasje inne i eksoshuset som gjør at du får sent trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staget på WG-klokken? Noe nærmere forklaring her? :)

 

Eksoshuset? Er dette på turbo eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plokk ned front og sjekk alle slanger og ic. wglokket bruker aa dette av paa noen k03 turboer men det er ikke aktuelt i ditt tilfelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ender nok med at jeg plukker av fronten i morgen og går over alt. :):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk staget på WG klokken,kan være at spjeldet på wg ikke lukker helt og kan være at det er lekkasje inne i eksoshuset som gjør at du får sent trykk.

 

jeg vill ogsaa gjort som han sier og sjekket wg klokka og staget . sett trykk paa det og se om den gaar som den skal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ser jeg om den går som den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du se om den gaar langt ut og saa kan du sikkert hore at wg lokket lukker helt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den står inn på turboen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er montert på turboen, det blir styrt av en av slangene på n75 ventilen, kopler du trykk på den slangen som går til wastegaten so vil du se att staget beveger seg frem og tilbake.

Når vi trykktestet rørene dine so klarte vi jo berre å høre lekasje fra der ved innsuget, var jo ingen lyd når det blei blendet.

Visst wastegate spjeldet dit ikkje stenger skikkeleg so vil turbotrykket blåse ut i eksosen, so det er no godt muleg det er det som skjer, veit att dette har skjedd på andre biler..

 

Vacuum klokka ser slik ut:

http://i6.ebayimg.com/08/i/001/2e/80/965e_2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sykkelpumpe med en turbotrykksmåler og en enveisventil på slangen er et kjekt hjelpemiddel for å simulere trykk på diverse komponenter...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner du ut noe mere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at problemet var som mange av dere trodde. Wastegaten lukker seg dårlig og står fast, så trykk går ut i eksosen.

 

Samtidig kunne de fortelle at turboen virket sliten, og burde skiftes. Selv om forrige eier sa den var skiftet i fjor...

 

Men jaja, da er det bare å begynne å se etter en ny turbo da. Noen som har liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør turboen til den er ØDELAGT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan merker jeg at den er på vei til å bli ødelagt? Er litt kjipt å få havari på feil plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den feil har jeg vært borti, var def wastegate spjeld på turboen.

all eksosen lakk forbi der.

kan og sjekke om det er slakk i wastegate stanga, hatt det på en bil med samme feil og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ei wg klokke du kan få av meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.