Lekkasje skaper dårlig ladetrykk - hvordan komme til?

Anbefalte innlegg

Jim, det du sier virker jo logisk mtp at det kom lyd derfra når vi trykktestet systemet. Det som er merkelig er at når vi tok av det røret og proppet det, ladet det ikke noe mer. Men det kan vel være fordi den gikk i nødmodus? Ikke vet jeg.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man kan komme til deg ventilen uten å skru av innsuget? :):) Mistenker veldig at det er den siden det kom luft ut der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan jeg kommer til den ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg kjøre sjekk på denne ventilen i VAG-COM? Hadde jo vært interessant.

 

Når Cato var her med det greiene fra møller, så kjørte han en sjekk på alle ventiler i motorrommet som gjorde at det kom en "klikk"-lyd fra de. Når han testet en ventil under innsuget, kom det en "psssssh" lyd ifra den. Tror han sa det var bensinutlufting eller noe? Kan jeg kjøre den samme testen i vag-com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har verkstedet funnet at det er "turbotrykksregulator" som gjør at jeg ikke får skikkelig trykk.

 

Hva er dette? Wastegate? N75? Er det blodpris at de skulle ha 900kr for delen og 500kr i arbeid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er N75 som det betyr, ville jeg ha kjøpt den forbedrede versjonen. Står om den inn på forumet et sted :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde jo med en N75 som jeg fant på skrapen, men den kan jo også ha vært defekt?

 

1500kr kan jo ikke være en dum pris for feilsøking, ventil og montering :) Ventilen kunne jeg forsåvidt montert selv, men når de har vært grei å gitt meg nærmest gratis feilsøking, så betaler heller det :) Har vært litt inside med det verkstedet en stund nå, og satser på å fortsette med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er N75 så kan du skifte den selv. På Møller skulle de ha 1500,- for N75 eks montering.

Ha selv skifta på min S6, og min tidligere Passat 3BG 1.9TDI. MEGET trang på 3BG, men S6 er det gooood plass. Ikke sikker på hvordan det er i A4, men kan ikke være så mye værre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet hvordan man skifter N75. Det er ikke noe problem.

 

Men når de har feilsøkt for meg gratis og lagt om dekkene mine gratis, så betaler jeg heller noen hundrelapper for at de skifter den :) Greit å ha "garantien" også.

 

Er kjekt å ha kundeforhold hos et verksted i tilfelle det skulle være noe en dag jeg ikke klarer selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo greit og la dem gjøre det i tilfelle det ikkje er den som er problemet:)

 

Krysser fingrer og håper du får opleve litt ladetrykk på bilen din snart..

 

Ka tid dei skal skifte den til deg da?

 

Gi meg gjerne en oppdatering på kor det går:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det jeg tenker også.. :) Er det feil, så er det deres bomkjøp. Ikke mitt :)

 

De måtte bestille, og skal skifte den mandag :)

 

Selvfølgelig, skal gi deg en lyd, Odd Arne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjedde akkurat det som jeg forventet. De har skiftet N75, og det var nada forskjell.

 

Forbannet irriterende at verkstedet sier at de har funnet feilen, og bestiller deler for å bytte uten at de tydeligvis er sikker. Jeg skal ikke betale for den ventilen hvertfall, det er sikkert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil ladet også kun 0,3 bar. Byttet gasspjeld idag uten forskjell, men stakk innom verksted og fikk "nullstillt" diagnose testen og da gikk bilen som en kule igjenn=) Nå lader den 1,2bar. Verkstedet mente det var enten spjeldet eller hjernen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå lader den 0,3, men har ingen feilkoder.

 

Først ringer de og sier at ventilen ikke var feilen likevel, men at de skulle feilsøke videre.

 

Etter 10 min ringer de igjen, og forteller at de NÅ har funnet feilen. Feilen skulle være lekkasje på resirk-ventilen. De hadde nå plugget den, og bilen gikk som en kule.

 

Jeg henter bilen, og den går fremdeles dass. Lader 0,3bar på max. Er ganske irritert nå kjenner jeg. Den fakturaen kan de se langt etter at jeg betaler. Blir nok en telefon i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm kjedli når det blir sånn:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men 0,3bar tyder vel på nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg "resatt" hjernen med VAG-COM?

 

Har fullversjon av 311.2-N.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,3 bar tyder på nødmodus ja, men mer enn det vet jeg veldig lite om. De på verkstedet kan vell skjekke hele motor og styrings systemet via diagnose og se om det er noe muffens dær? Diagnosen bør vell si ett eller annet siden den er i nødmodus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om de bare har noe jalla diagnoseopplegg der nede. Så de gikk rundt med en PDA der nede, og har hørt at det er noe sånn universalgreier. VAG-COM har de hvertfall ikke.

 

Jeg har det selv, så kan fint klare å resette hvis noen bare forteller meg hvordan. N75 har jo vært ute og koblet fra, så da kan den vel ha gått i nødmodus pga det.

 

Men hvis noen vet hvordan jeg resetter hjernen så hadde det vært konge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på fault codes, slett desse.

Tut å køyr.

 

Eventuelt ta av batteripolen i ca 10 min.

 

Er du sikker på at N75 er tilkobla elektrisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sletta alle feilkoder på motor før jeg kjørte til jobb, og når jeg kom tilbake var den der igjen. "Negative deviation"

 

Skal sjekke koblinga til N75 etterpå, men det så ut til at den var det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel bare å plokke ned hele motorn da hehe skifte slangene og ventilene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker denne veivhus-ventilen jeg. Er den gåen, kan vel motoren gå i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med verkstedet igjen, og de kunne fortelle at bilen i går hadde ladet 0,7 når de hadde testet den. 0,7 virker jo bare helt på jordet og usannsynlig mtp at det er midt imellom nødmodus og den verdien som den egentlig skal lade.

 

Begynner å bli mer og mer gira på å teste ny LMM. Gir verkstedet en sjanse til, ellers blir det tur til BO Racing (Børge Olsen etter lønningen kommer. De hadde lyst til å se på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var engang jeg sleit med trykket etter å hatt en lekasje, slettet feilkoden i vagcom, å vips så var den oppe i 1.2bar igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.