#76 Skrevet Juni 9, 2009 Har dessverre gjort det tusenvis av ganger :\ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Juni 9, 2009 Du har PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Juni 9, 2009 Konge, Adrian. Ringer deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Juni 9, 2009 Forresten fikk jeg resatt hjernen, og det var ingen forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Juni 9, 2009 sjekk slangene under innsuget du. men uansett så skal den jo ladde mer en 0.3. hadde et t stykke på passaten min som var delt i to av slitasje og den laddet da mye mere en 0.3 og det var en ganske stor lekasje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Juni 9, 2009 Testa den nå, og da lada den 0,45 på max noen ganger. Så da er det vel kanskje ikke i nødmodus likevel? Feilmeldingen kommer hvertfall opp hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Juni 10, 2009 Du har nok luftlekkasje, da grunntrykket er 0,3bar på denne turboen, og softwaren spør etter ca 1,1-1,3bar. At du får 0,45 bar da, tyder på luftlekkasje. Sjekk slangane under innsuget ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Juni 10, 2009 Vi ender nok opp med å finne ut at det er lekkasje ja. Hva kan de egentlig kreve at jeg skal betale for dette på verkstedet? De har gitt meg en diagnose, og sier de har fikset problemet, og gir meg en regning på 1700kr. Men det er jo ikke en dritt forskjell. Kjenner jeg er meget lei nå. Vil bare få bilen inn hos noen som virkelig kan disse motorene. Noen anbefalinger her på vestlandet? Kan godt kjøre litt. Vurderer Børge Olsen i Bergen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Juni 10, 2009 kom til sleneset så skal vi vel få orden på bilen di hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Juni 10, 2009 Hehe, skulle gjerne gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Juni 10, 2009 (endret) Ok, da har egentlig det sykeste skjedd. La oss ta det fra starten. Når jeg leverte inn bilen spurte jeg om de kunne legge om dekkene som jeg hadde baki også. Greit sa han, det kunne de ordne. Jeg sa de IKKE skulle bruke masse tid på feilsøking, fordi jeg hadde ikke mange tusenlappene nå til totalen. Følgende skjer: Han ringer opp, og sier ventilen er gåen. Totalprisen for alt skulle da bli 1500kr. For å være HELT sikker spør jeg to ganger, om dette var for ALT som skulle gjøres. Han sier ja. Nå har jeg fått to fakturaer. På den første står det. - Feilsøking - 500kr - Komplett hjulskift - 880kr - Ekspidisjonsgebyr 1400kr + mva = 1760kr Andre faktura Her har de også fyllt på mer olje uten å spørre først. Jeg spesifiserte at de ikke skulle gjøre NOE uten å si ifra først. Jeg hadde jo faktisk olje stående i bilen, og den kunne vært brukt hvis de hadde spurt. - Turbotrykksregulator - 789kr - Verksted pris - 360kr - Verkstedsmatreell - 36kr - Valvoline MAX LIFE olje - 323kr - Oljeavgift til staten 3kr - Ekspidisjonsgebyr - 26kr Totalt: 1540kr + mva = 1925kr Og fremdeles går bilen akkurat slik den gjorde når de fikk den. I tillegg kunne han fortelle at de hadde levert ut bilen til meg mandag fordi de hadde målt den til 0,7bar. Og han mente jeg ikke hadde fortalt de at den var chippet, noe jeg er 100% sikker på at jeg sa. Men på fakturaen jeg fikk i går (altså før denne samtalen), står det "BILEN ER CHIPPET, KUNDE SIER DEN IKKE LADER SKIKKELIG". Altså snakker de imot seg selv, og har åpenbart levert ut bilen når den liksom har ladet 0,7bar, og har visst at den er chippet. Jeg tror faktisk de lyger meg rett i trynet. De har nå satt opp en "reklamasjonstime" på mandag. Jeg skal si til de at de kan få lov til å bruke denne timen til å sette tilbake den gamle turbotrykksregulatoren, og sette alt tilbake slik det var når de fikk bilen. Jeg vil ALDRI se den siste fakturaen igjen. Jeg skal betale for dekkskift og olje, men fy faen. Det andre dritet kan de stappe en viss plass. Mtp at kundebehanderen jeg snakket med bekreftet flere ganger at 1500kr var for ALT, så skal jeg vel ha en ganske sterk sak her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Juni 10, 2009 Hør med Fredrik på Turbofun, han har nok skrudd endel på disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Juni 10, 2009 (endret) Et lite spørsmål. Gjekk bilen som den skulle før chipping? Rekner med at den som har utført jobben tok ei lita runde med vagcom og logga litt før den blei tuna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Juni 10, 2009 De logga ingenting. Ikke turbotrykk hvertfall. Men den hadde ingen feilkoder. feilkoden kom frem etter chipping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Juni 10, 2009 En seriøs tuner (uploader) leverer vel ikkje fra seg en bil som ikkje virker? Dette burde vel være tilbakestilling til orginal og pengane tilbake eller få den som har tuna bilen til å få den til å funke med tuning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Juni 10, 2009 De mente det var lekkasje. En lekkasje som ser ut til å være veivhusventilen, men BO Racing mente det ikke skulle ha noe å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Juni 10, 2009 Får jeg ikke til noe kommer jeg til å kontakte Odd Arne i OCT senere i mnd for å få inn original programvare. Vil få målt bilen da får å se hvordan den går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Juni 11, 2009 Hvis den enveis ventilen som går inn på innsuget er gåen har det ikke noe å si da? Hmmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Juni 11, 2009 En seriøs tuner (uploader) leverer vel ikkje fra seg en bil som ikkje virker? Dette burde vel være tilbakestilling til orginal og pengane tilbake eller få den som har tuna bilen til å få den til å funke med tuning? Seriøst? Man kan ikke lage gull av gråstein, selv om man er seriøs tuner, resultatet blir etter utgangspunktet og ofte er det ikke tuneren sin feil at noe ikke funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Juni 11, 2009 Seriøst? Man kan ikke lage gull av gråstein, selv om man er seriøs tuner, resultatet blir etter utgangspunktet og ofte er det ikke tuneren sin feil at noe ikke funker. Enig med deg. Men du lar ikkje en bil som ikkje funker etter tuning være tuna uten å rette feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Juni 11, 2009 Grunnen til att eg lot bilen vere tunet, var att vi fant en lekasje under innsuget, og siden eigeren budde so langt unna der eg holder til blei vi slik eg forstod det, enig om att lekasjen skulle ordnes når han kom heim og da ville bilen funke. Som påpekt tidligere so er alt iorden med programmet. Visst du vil ha programmet satt tilbake til orginal, so er det bare og komme det, so fikser eg det kjapt, og du skal sleppe og betale for programmet, men bilen vil no ikkje ladde mer en 0.3bar uansett og gå dårleg.. Håper no att denne tråden ikkje blir brukt til å henge ut meg eller det eg seller fremover, det er desverre noen folk på forumet som bruker kvar anledning dei kan finne til å slenge drit om O.ct.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Juni 11, 2009 På min side har eg hvertfall ikke sagt noe om at dere har gjort en feil/dårlig jobb. Du virket kompetent og gjorde som du skulle. Hadde jeg bodd nærmere vet jeg at dere hadde hjulpet meg videre. Uansett virker det som om den lekkasjen vi fant er uvesentlig. Har plugga den enveisventilen etter at N75 er skiftet, og da går bilen helt likt. Bilen skal inn igjen mandag og da håper jeg at de får styr på sakene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Juni 11, 2009 Da får vi krysse fingrene for att det går bra:) Føler med deg uansett og skulla gjerne ha hjulpet til, vanvitti kjedli når ting ikkje fungerer.. Men du har ikkje en kompis da med samme bil? da kunna du no ha prøvd og bytta litt deler, billigere det en å kjøpe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Juni 11, 2009 Hyggelig å høre Har vel egentlig bestemt meg for å gi verkstedet den siste sjansen nå på mandag. Fikser de sakene da er det jo bare til min fordel. Får betalingsutsettelse hos de, så pengene er ikke problemet. Men skal hvertfall aldri ned der igjen, det er sikkert. Føler de bare snakker rundt seg selv og roter noe jævlig. Blir irritert når jeg som hobbyskruer tydeligvis har mer snøring på hvordan bilen fungerer enn de selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Juni 11, 2009 Får de ikke bilen til å fungere da så skal de nok ha problemer med å få meg til å betale. De mener N75 var gåen, men det er urelevant for min del da bilen fremdeles går akkurat slik den gjorde før N75 ble skiftet. Om de har driti seg ut på et deleskift så er vel ikke det mitt problem. Jeg vil ha ladetrykk, og fikser ikke de meg det, så er det nok et større problem for de, da de mister en kunde. For min del er det jo bare å skifte verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...