#26 Skrevet Mai 26, 2009 Har nå vært på lekkasje-jakt med startgass, og ikke funnet noe Sprayet alt av slanger rundt turbo og innsug, samt slangen som går inn på intercooleren og slangen som går inn på innsuget. Flere tips? Men pleier ikke en bil som lekker å ha andre symptomer også? Min bil virker jo helt fint ellers.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 26, 2009 Er det mulig at det kanskje er noe annet enn lekkasje som er problemet her? Feks turbo? Ville jeg da fått en feilmelding om det i VAG-COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 26, 2009 Etter samtale med audi-mekaniker i garasjen min nå nettopp har vi kommet frem til at det kanskje kan være N75 eller LMM som er gåen. Hva tror dere om dette? Siden jeg får feilmelding på boost controller, kan vel dette være sannsynlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 26, 2009 Ja det kan vere en av desse, ville holdt en liten finger på N75 ventilen, siden du ikkje har feilmelding på LMM, eg fekk ivertfall feilmelding og lys i dashen når min LMM gikk heden.. Har ikkje en kompis samme bil da so du kunna prøvd og bytte ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 26, 2009 Er det mulig å utelukke N75 som feil ved å koble den ut? Samme med LMM? Eller vil den da bare gå i nødmodus og lade 0,3 uansett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 26, 2009 Den opner vel når den får strøm, so visst den står open hele tiden so vil det ikkje hjelpe og kople den ifra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 26, 2009 Aha, jeg skjønner. Skal feilsøke litt mer sammen med Cato Orkelbog etterpå, så får vi se hva vi finner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 26, 2009 Men er det mulig at N75 er gåen uten at det kommer feilkode som beskriver dårlig signal på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 26, 2009 Det kan være n75, men eg trur fortsatt på luftlekkasje. Einaste måten å finne dette på er å plugge systemet, og trykkteste med 1-1.3 bars trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 26, 2009 Nå har jeg og cato vært i garasjen med skikkelig diagnoseutstyr. Han kjørte aktiv test på flere av ventilene, og ved test av N75 kom det tikkelyd fra den. Da skal vel den i utgangspunktet være OK? Han mente dog at membranen i den fremdeles kunne være gåen. Ved test av en annen ventil kom den samme "pssshhhhh" lyden bak fra motoren som kom når vi kjørte luft igjennom systemet. Kan noen bekrefte om denne lyden skal være der eller ikke? Hvorfor kom den lyden når vi testet ventilen? Får spørre et verksted om de er villig til å trykkteste for meg, så er jeg 100% sikker på at det ikke er lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 27, 2009 Nå ser jeg også at eksosen som kommer ut begynner å bli mye mer tydelig.. Da kan det vel tyde på LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 27, 2009 Nå ser jeg også at eksosen som kommer ut begynner å bli mye mer tydelig.. Da kan det vel tyde på LMM? Nei, det er nokk en trykklekkasje. Den går sikkert veldig fett pga trykk tapen, LMM måler riktig inn luft, men det som kommer inn i motoren er for lite til det den har målt pga lekasjen. Derav får du en mer svartaktig eksos. kan vær litt blålig også. Det du gjer er å lage deg ettelleranna og trykk tester som er nevnt flere ganger her. Det kan være fra ei hardplastflaske som du kapper og sette inn på røret etter turbo(kan også gjer det før turbo da det er litt lettere å komme til. bor et hull i midten som du bare setter blåsepistolen inn på. Ikkje kjør fullt trykk inn på. For å tette kaan du bare ta å rulle litt teip over blåsespissen:) Lykketil. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 27, 2009 Stemmer at røyken var blåaktig ja Vi prøvde å trykkteste fra innsuget. tok av filteret og blåste inn der. Da kom det bare en "psshhh" lyd bak motoren, en "psshhh" lyd som også kom når vi kjørte tvungen test på alle ventiler i går. Slangen du mener jeg skal blåse inn i - er det den som går inn på resirken? skulle gjerne fått testa det, men har ikke tilgang til kompressor. Ender vel opp med at jeg reiser på et verksted i neste uke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 27, 2009 bruker du oppigjen innsugspakningen så skjer sånt som lekkasjer,sjekk om slangen/røret mellom innsug og bremsekraftforsterker...gå over å spray hver enkelt slange...er ikke noe vakum inni bilen noe sted som har hoppa av eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 27, 2009 Hmmm, hvor kan det ha hoppet av inni bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 27, 2009 er ikke sentrallås osv vakumstyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 27, 2009 Den har vel egen pumpe? Skulle det ha noe med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 27, 2009 er ikke sentrallås osv vakumstyrt? Den har egen pumpe bak den mener jeg å huske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 27, 2009 jeg å slet med det her en gang. Da var det N75 ventilen som var død, samt et par vakumslanger som var dårlige. bilen ble bra igjen etter at jeg bytta nesten alle vakumslanger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 27, 2009 Stemmer at røyken var blåaktig ja Vi prøvde å trykkteste fra innsuget. tok av filteret og blåste inn der. Da kom det bare en "psshhh" lyd bak motoren, en "psshhh" lyd som også kom når vi kjørte tvungen test på alle ventiler i går. Slangen du mener jeg skal blåse inn i - er det den som går inn på resirken? skulle gjerne fått testa det, men har ikke tilgang til kompressor. Ender vel opp med at jeg reiser på et verksted i neste uke. Det skal ivertfall ikke komme noen "pssshhh" lyd når du trykktester systemet. Det skal vær tett vist der ikke er lekkasje. Men er rart om den ikke fusker egentlig. Har en tendens til det vist man har trykkfall. Slangen jeg mener er den som går ut av turbo. der resirken går inn(eller ut om du vil det: rolleyes). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 27, 2009 Hmmmmm, kanskje det er en vakumslange baki der som er av da? Det som er rart er at lyden kom når vi kjørte tvungen test på alle ventiler. Og da er det jo ikke noe trykk? Den ventilen var med noe bensingreier å gjøre.. Spørsmålet er bare om jeg skal reise på verkstedet eller ikke.. Er jævlig lei av å feilsøke nå, så frister å bare få styr på det med en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 28, 2009 Verkstedet kunne ikke gi meg time før onsdag, så tror nok at jeg skal ta meg en tur på skrapen i dag og se om jeg finner en ventil Kanskje en tur på biltema i dag også å kjøpe vakumslanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 28, 2009 Fins de ikke et kjærringtriks jeg kan bruke for å finne ut om det er N75? En slange som kan blokkeres eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 29, 2009 Sjekk slanger under innsug som går inn på veivhus vent. er en enveisventil der som kan være defekt eller ødelagte slanger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 29, 2009 Må jeg av meg innsuget for å komme til der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...