#101 Skrevet Juni 11, 2009 hadde jeg vert deg hadde jeg revet av n75 og sett om bilen ladder mere da. ta av ventilen og blinde hullene. la kontakten staa i n75. da kan jeg garantere at du finner ut om det er lekasje eller software 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Juni 11, 2009 Lader bilen skikkelig da, er det software? Lader den ikke skikkelig da, så har jeg fremdeles en lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Juni 11, 2009 Hadde akkurat samme feilmelding som deg på en TDI nå, gikk i nødmodus og ladet ikke i det hele tatt. Der var det en slange inn på en "Y-kobling" i plastikk rett før N-75 som var morknet opp og ikke tettet.. Var ikke enkelt å se, men veldig enkelt å føle når jeg rørte på slangene. Er alle disse gårr over? Feilen hos meg kom heller ikke for fullt før jeg chip'et bilen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Juni 11, 2009 Hmmm, det var jo også noe å sjekke Tusen takk! Blir en liten omgang i garasjen når jeg kommer hjem i dag Takker som vanlig for hjelp her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Juni 11, 2009 faatt testa eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Juni 11, 2009 Nei, ferdig på jobb klokka fem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Juni 11, 2009 ok hehe klokka er 5 her som jeg er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Juni 11, 2009 Da har jeg vært ute å blendet N75. Nå gikk bilen bedre, men ikke skikkelig. På max ladet den 0,75 nå, og det har den aldri gjort før når jeg har målt. Likevel kommer trykket VELDIG sent, og på høyt turtall. Da kan man vel renvaske OCT-tuning og konkuludere med at jeg nesten 100% sikkert har en lekkasje? Er det noen som blir noe klokere på hvor denne kanskje kan være mtp resultatene som jeg nå fikk? Laster opp logg hvis noen vil se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Logg: http://dump.no/files/25a16ae98de8/sdalsdka%C3%B8lsd.html Forslag til videre feilsøking etter dette? Noen som ble noe klokere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Juni 11, 2009 Sjekk staget på WG klokken,kan være at spjeldet på wg ikke lukker helt og kan være at det er lekkasje inne i eksoshuset som gjør at du får sent trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Juni 11, 2009 Staget på WG-klokken? Noe nærmere forklaring her? Eksoshuset? Er dette på turbo eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Juni 11, 2009 plokk ned front og sjekk alle slanger og ic. wglokket bruker aa dette av paa noen k03 turboer men det er ikke aktuelt i ditt tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Juni 11, 2009 Ja, ender nok med at jeg plukker av fronten i morgen og går over alt. :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Juni 11, 2009 Sjekk staget på WG klokken,kan være at spjeldet på wg ikke lukker helt og kan være at det er lekkasje inne i eksoshuset som gjør at du får sent trykk. jeg vill ogsaa gjort som han sier og sjekket wg klokka og staget . sett trykk paa det og se om den gaar som den skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Juni 11, 2009 hvordan ser jeg om den går som den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Juni 11, 2009 du se om den gaar langt ut og saa kan du sikkert hore at wg lokket lukker helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Juni 11, 2009 den står inn på turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Juni 12, 2009 Ja det er montert på turboen, det blir styrt av en av slangene på n75 ventilen, kopler du trykk på den slangen som går til wastegaten so vil du se att staget beveger seg frem og tilbake. Når vi trykktestet rørene dine so klarte vi jo berre å høre lekasje fra der ved innsuget, var jo ingen lyd når det blei blendet. Visst wastegate spjeldet dit ikkje stenger skikkeleg so vil turbotrykket blåse ut i eksosen, so det er no godt muleg det er det som skjer, veit att dette har skjedd på andre biler.. Vacuum klokka ser slik ut: http://i6.ebayimg.com/08/i/001/2e/80/965e_2.JPG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Juni 12, 2009 En sykkelpumpe med en turbotrykksmåler og en enveisventil på slangen er et kjekt hjelpemiddel for å simulere trykk på diverse komponenter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Juni 13, 2009 finner du ut noe mere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Juni 15, 2009 Ser ut til at problemet var som mange av dere trodde. Wastegaten lukker seg dårlig og står fast, så trykk går ut i eksosen. Samtidig kunne de fortelle at turboen virket sliten, og burde skiftes. Selv om forrige eier sa den var skiftet i fjor... Men jaja, da er det bare å begynne å se etter en ny turbo da. Noen som har liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Juni 15, 2009 kjør turboen til den er ØDELAGT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Juni 15, 2009 Men hvordan merker jeg at den er på vei til å bli ødelagt? Er litt kjipt å få havari på feil plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Juni 15, 2009 Den feil har jeg vært borti, var def wastegate spjeld på turboen. all eksosen lakk forbi der. kan og sjekke om det er slakk i wastegate stanga, hatt det på en bil med samme feil og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Juni 15, 2009 har ei wg klokke du kan få av meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...