Tett partikkelfilter - 26000kr

Anbefalte innlegg

Saken er at hvis det først har gått så langt at det lyser både DPF lampe og motor lampe så får man ikke gjort dette selv.. da MÅ man inn med vasen å kjøre en tvungen regenerering.. men om kunden har kjørt for lenge med lampene på så er de ikke alltid dette går heller.. I bunn og grunn hvis man må bytte filteret så er det så og si alltid kundens egen feil.. da personen ikke har kjørt en aktiv regenerering slv når bare DPF lampe lyser.. står bekrevet i innstruksjonsboka. Og først når kunde har driti i dette en stund å kjørt med lampen der så kommer motor/glødelampen opp.. å da må man på verkstedet... å der er det faste verdier i mengde sot i gram og fyllingsgraden i % som avgjør hvorvidt det er for sent for oss å redde filteret etter at kunden selv har forsømt sin egen plikt som eier av bil.. med å sette seg inn i de som står i innstruksjonsboka og i allefall sjekke opp hva lamper som lysr betyr og tilhørende tiltak som hadde forhindret dette utfallet

 

alt det du sier her er eg helt enig i, når dpf lampa lyser så skal man gå inn i instruksjonsboka å lese det som står der, der står det enkelt å greit forklart hva man skal gjøre for å kjøre regenerering på dpf'en. dette blir vanligvis gitt beskjed om ved kjøp av ny bil med dpf.

angående det med å kjøre tvangs regenerering med vasen på dpf'en er kun mulig visst dpf'en er max 90% tett ca, alt over er ikke mulig å dpf må dermed skiftes

 

Støtter dette :)

 

Er man så dum, så får man ta konsekvensen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er man så dum å betaler 30.000 istenfor å prøve noe som koster 1000, å er utviklet nettopp for problemet av en annerkjent leverandør som tunap da rister vertfall jeg på hode

 

men bevares, jeg skal ikke fortell hva dere skal bruke pengene på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke peiling på DPF men vet om folk som har fjernet den skiten.. Sikkert ikke lovlig i Norge det da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke bare VAG som er dyre på dette da.

Det finnes jo flere typer filtre på forskjellige merker. Peugeot blant andre et væskefylt filter hvor det skal etterfylles væske på 60 000km, og byttes filter på 120 000km. Der er man da garantert 10-15 000kr i kostnad uansett hvordan man kjører.

Når det gjelder Honda CR-V, så har vi vært borti at filteret på en sånn måtte skiftes på jobben.

Bare delen kostet da den nette sum av 46 000kr!!!

Vi sjekket priser i flere land, og det var ikke stor prisforskjell mellom landene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For dere som kjører med DPF uten garanti, er uheldige nok til at filteret tetter seg og får beskjed om at det må skiftes (får ikke kjørt tvungen regenerering med VAS). Grunnen til at det ikke går er som forklart før i tråden at det er for tett, men har prøvd å montert ut filteret på et par biler som har kommet til dette stadie og spylt gjennom det med varmt vann begge veier (det er fysisk tett, egentlig rart bilen går i noen tilfeller) for så å montere det igjen. Da har jeg fått igang regenereringen med VAS:) Kan jo være en fin ting å be om på verkstedet hvis man skulle være uheldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil er gått 60 tusen nå. Har hatt juksing og trøbbel med dette filteret siden bilen var 1 år gammel.

Dette er også notert ned i historikken på bilen.

I dag kom lyset og skal levere den inn senere i dag.

 

Jeg kommer til å stå meget hardt på at dette er reklamasjon?

 

Bilen er rett over 4 år....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan komme med en liten update her på behandligen jeg utførte på touran`en. bilen går som ei kule og det er 3mnd siden nå :)

NB: dette filteret var pottetett, fikk ikke bilen over 1500 omdre engang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å kun være en sensor for min del får vite i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.