Ulykke stjørdal, oppfølging.

Anbefalte innlegg

Avisene, med Adressa i spissen viser virkelig vei for hvordan man gjør research på en sak.

 

En rapport fra Statens vegvesen viser at ulykkesbilen har en motor som kan trimmes til 1000 hk, skriver Trønder-Avisa.

 

Rapporten viser også at bilen, en Audi RS2, hadde 300 hk under panseret og at den kolliderte i over 100 km/t.

 

Er avisa helt ukritisk til disse rapportene, og er vegvesnet helt tilbakestående?

 

Saken i sin helhet: http://stjordal.adressa.no/index.php?option=com_content_lokal&task=view&id=2082&Itemid=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utolig .... blir helt målløs av at folk som har så lite peiling uttaler seg / skriver i en avis på den måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff, ja, for det første er det vel ikke en RS2, for det andre så må alle fra nå av som har RS2 gå å skru av skiltene sine å levere disse til biltilsynet, for disse er det jo 315 hk i org.Kun banebiler fra nå av..

 

lol...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Lensmann i Stjørdal Bjørnar Kyllo sier til avisa at bilen ikke er egnet for å kjøre på vanlige veier, men kun på lukkede baner. "

 

Han kjører sikkert Prius på privaten....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk det dummeste jeg har lest på lenge.... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

morro , de omtaler den som en rallybil :P

 

http://www.t-a.no/nyheter/article84467.ece?minkommune=stjordal

 

Dog ulykken var ikke morro. forsvarer på ingen måte grisekjøringen. :fy:

 

Gjelder vel ikke bare rs2 som må levere skiltene da :P

Vet ikke om det er avisa eller Statens Vegvesen som klarer å vise så klar mangel av kompetanse. Moro så sett hvilken måte de har funnet ut det med 1000 hester .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedkommende journalist her burde VIRKELIG ha et lite kurs i sjekk av kilder.. Alle som har hørt om google hadde funnet ut på et øyeblikk at en RS2 har 315 hk. Og at biltilsynet mener at den kan trimmes til 1000hk? Ja, og så? Kan da trimme primeraen til bestemor til 1500hk og! Håper virkelig noen innser at de har rotet seg fullstendig bort snart.. Jeg bare ler jeg! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, morsom lesing skrevet av dumme mennesker ;)

 

men hvordan skal de påvise motorstyrke i denne bilen? skal de bygge opp motoren igjen ? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, er skremmende å lese hvordan enkelte medier i dag slikker ræva til statelige organ, og skriver akkurat det gamle gubber på 70år vil høre.. = At "ungdommen" (les: de som er under 50 og har bil som interesse) ødelegger landet ved å trimme bilene. Unnskyld meg, men hvor mange utrimmede biler krasjer ikke hver dag? Hvorfor blir ikke det blusset opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å utale meg, men.

 

Er det journalisten som har feil her? Nei så overhode ikke, dette kommer fra kilder som burde kunne sitt fag.

 

Så ja, jeg er helt enig med dere at disse rapportene er idiotiske og det virker som at de som har skrevet dette ikke har peiling.

 

For en journalist, så er det faktisk ikke så lett å sette seg inn i alt som er rett og galt i denne verden, det hadde blitt litt vel mye. Hvilke ambisjoner har hun for å vite at dette ikke er tilfelle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, er skremmende å lese hvordan enkelte medier i dag slikker ræva til statelige organ, og skriver akkurat det gamle gubber på 70år vil høre.. = At "ungdommen" (les: de som er under 50 og har bil som interesse) ødelegger landet ved å trimme bilene. Unnskyld meg, men hvor mange utrimmede biler krasjer ikke hver dag? Hvorfor blir ikke det blusset opp?

 

Nå vet jeg ikke hvordan du leser saker i avisene, men jeg føler det totalt motsatt. Avisene er kritiske til det statlige organ... Og skulle en avis skrive det 70 års gamle gubber vl høre, så hadde ikke avisene vært salgbare heller....;) Så den mener jeg også er feil.

 

Grunnen til at ikke de bilene som er utrimmer ikke blir blusset opp er fordi det da kansje ikke er idiotkjøring. ( i.o.m at jeg ikke vet at dette er idiotkjøring i overnevnte sak, mener jeg generellt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt mail til adressa nå, og eg oppmoder alle andre til å gjere dette og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frustrert!

At bt sine kontrollører ikke har mer yrkesstolthet er skremmende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan du leser saker i avisene, men jeg føler det totalt motsatt. Avisene er kritiske til det statlige organ... Og skulle en avis skrive det 70 års gamle gubber vl høre, så hadde ikke avisene vært salgbare heller....;) Så den mener jeg også er feil.

 

Grunnen til at ikke de bilene som er utrimmer ikke blir blusset opp er fordi det da kansje ikke er idiotkjøring. ( i.o.m at jeg ikke vet at dette er idiotkjøring i overnevnte sak, mener jeg generellt)

 

Nå kommer denne oppfatningen hovedsakelig fra vår lokalavis http://www.firda.no, og du skal ikke lengre enn inn på fremsida der før du ser at de kun skriver om politisaker og politianmeldelser, og er ikke kritisk til NOE av det som skjer her i området.

 

Lokalavisen her slikker ræva til politiet spesielt. Ikke stiller de spørsmål ved merkelige avgjørelser, og ikke stiller de spørsmål til at politiet ikke stiller opp når folk i området har innbrudd og hærverk i bilene sine. Men ros får de hver gang de sitter og plukker folk som kjører 90 i 80-sonen. Blir kvalm, rett og slett.

 

Avisen her fungerer som en nyhetsstream for politiet, og ikke en nøyral og kritisk part - slik de burde være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror at personer som skal jobbe i statens vegvesen bør ha en grundigere opplæring/skulegang. Det er jo helt patetisk at de skal uttale seg om ting de ikke har peiling på, men så de egentlig burde hatt mye mere peiling på! F.eks stoppet de en bil og han måtte vise bilen sin pga han hadde blå silikonslanger i steden for svarte.

Har og hørt at denne bilen som kræsjet var en ombygd 80 med rs2 motor. den var ute på prøvekjøring. Men det har jeg bare hørt da. er jo igrunn mye teorier ute å går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2684/621/31707810001_large.jpg

det e ein 80 sine speil.

http://www.flappes.de/Bilder/AudiS2_16.jpg

detta e ein s2. Einaste forskjellen e vel at s2 har heillakkerte speil? dette er i vertfall ingen rs2

 

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=128780519417&h=qJu4J&u=Beq6n&ref=mf

sjå bak på bilen som folk meina e ein s2! den svarte som står der.

på ein s2 ekje det kvite ryggelys så vidt eg veit??

http://media.photobucket.com/image/audi%20s2%20avant/martynwebster/audi/det9.jpg

Her ha du ein orginal s2 vel?

 

Så jeg mener det er en ombygd 80.

 

Shoot me if i'm wrong!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt mail til adressa nå, og eg oppmoder alle andre til å gjere dette og.

 

Hva skrev du?:) Å post gjerne replyen !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt mail til adressa nå, og eg oppmoder alle andre til å gjere dette og.

 

Regner med at du har sendt til Statens Vegvesen og Politiet også, for det er jo de som da kommer med disse feile opplysningene...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ken, ang. feilopplysninger fra biltilsynet så har du riktig. Det skjønner jeg nå :)

 

Men uansett, er det ikke avisens oppgave å være kritiske til det de blir fortalt?

 

Hvilken som helst bil kan jo trimmes til 1000hk, det burde jo også de skjønne hvis de har LITT mellom ørene.

 

Kan jo ikke si at farten på en A4 1.8L var grunnen til en ulykke fordi den har potensiale for montering av turbokit og nå 300hk.

 

Greit at politiet og BT roter her, men satan så hjernedøde enkelte journalister er i dag. De tar alt inn med åpne armer så lenge det kommer fra et statelig organ, fordi de ikke tør å være kritisk.

 

Hehe, husker forresten når jeg gikk i 7. klasse, da var vi på besøk på lokalavisen Firda sitt avishus her i Førde. Jeg var vel 14-15 år da, og det var vel omtrent på den tiden Petter Solberg var mest i vinden.

 

De gjorde et mini-intervju med meg, og den kvinnelige journalisten (som heter Kartine, og fremdeles jobber i firda), spør meg etter hvem som er forbildet mitt. Jeg svarer Petter Solberg, og hun ser rart på meg og spør med et veldig spørrende ansikt hvem det kunne være - for han hadde hun aldri hørt om.

 

Greit at hun ikke er en sportsjournalist, men er det ikke litt merkelig at en av de ledende journalistene i den største avisen i dette fylket ikke kjente til navnet til den største idrettsmannen vil hadde på den tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du har sendt til Statens Vegvesen og Politiet også, for det er jo de som da kommer med disse feile opplysningene...;)

Det er ikkje biltilsynet som har satt dette på trykk. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikkje biltilsynet som har satt dette på trykk. ;)

Takk, der understreka du mitt poeng hvertfall :)

 

Hvis jeg ringer adressa og sier jeg er blitt verdensmester i svømming og de skriver det.. Er det da min feil når de finner ut at det er kødd? Kildekritikk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger videointervju med Lensmann Kyllo ute på Adressa.no nå ..

"med det trimsettet og turboen som bilen har så har den en effekt langt over det som er lovlig på norsk vei"

"hvor stor effekt den hadde vil vi aldri kunne finne ut .. men vi anslår hvertfall mellom 500-600hk"

 

Kan vel ikke forlange at lensmenn rundt om skal ha så god greie på alt som har med bil å gjøre, men da får de heller la være å uttale seg enn å dikte opp ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ha tenkt meg turboen og catch-tanken:P hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger videointervju med Lensmann Kyllo ute på Adressa.no nå ..

"med det trimsettet og turboen som bilen har så har den en effekt langt over det som er lovlig på norsk vei"

"hvor stor effekt den hadde vil vi aldri kunne finne ut .. men vi anslår hvertfall mellom 500-600hk"

 

Kan vel ikke forlange at lensmenn rundt om skal ha så god greie på alt som har med bil å gjøre, men da får de heller la være å uttale seg enn å dikte opp ting.

ja, hvor mye har en rs2motor med en såpass stor snurre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.