#76 Skrevet Januar 30, 2010 Motoren var bare delvis festet og det skal ha vært feil på bremsene, likevel skal 22-åringen ha valgt å bruke bilen. fra adressa.no Hvis dette er tilfelle, så var det vell ikke så lurt å kjøre gris kansje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Januar 30, 2010 Er vel ikke alltid smart å kjøre gris i ordinær trafikk selv om det er festet skikkelig spør du meg. MEN, ja, Adressa fremstiller det som veldig synsete fra Politiets side her. Men de kommer vel frem til noe. Gitt bilen har ca 600hk da, foruten en sannsynlig regress, vil jo vedkommende få seg en fin regning fra Tollvesenet?* I beste tilfelle er det jo en S2 som Bendik sier, og det er jo ca 350hk ekstra, pluss litt straffemult. Så regressens egenkost + 500 000kr(?) til Tollvesenet. Gratulerer med dagen! *edit: gitt bilen er nylig importert da. Kanksje noen her som kjenner til "Gatebilmiljøet på Stjørdal"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Januar 30, 2010 Er vel ikke alltid smart å kjøre gris i ordinær trafikk selv om det er festet skikkelig spør du meg. Nei, helt enig, om man pusser ut ordet gris fra innlegget mitt så blir det mer riktig Uansett bra det ikke var noen som omkom, værre å ha et liv på sammvittigheten enn allverdens gjeld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Januar 30, 2010 Gitt bilen har ca 600hk da, foruten en sannsynlig regress, vil jo vedkommende få seg en fin regning fra Tollvesenet?* I beste tilfelle er det jo en S2 som Bendik sier, og det er jo ca 350hk ekstra, pluss litt straffemult. Så regressens egenkost + 500 000kr(?) til Tollvesenet. Gratulerer med dagen! *edit: gitt bilen er nylig importert da. Kanksje noen her som kjenner til "Gatebilmiljøet på Stjørdal"? nå var vel ikke bilen registrert, bare prøveskilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Januar 30, 2010 Denne regressen blir nok uansett basert på at kjøringen var svært uaktsom.. Og tollvesenet har nødt for å bevise effekten som var i motor der og da. Umulig, my dear watson At fyren får en smekk for den kjøringa, er helt på sin plass spør du meg. Men han hadde fått det til med 315hk og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Januar 30, 2010 Noen som veit om dette var klubb bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Januar 30, 2010 Og tollvesenet har nødt for å bevise effekten som var i motor der og da. Umulig, my dear watson Ser for meg at Politiet beslaglegger motor m/tilbehør, og denne kan kjøres i benk med "etter beste evne" slik den 200SXen ble? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Januar 30, 2010 Det kan de jo gjøre, men når motor lå 50m unna bilen, så er det umulig å vite hva slags måte turbotrykket ble justert på.. En kan SI at en ser det, men ikke bevise.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Januar 30, 2010 Det blir ihvertfall ingen regning fra Tollvesenet til vedkommende, men regressen fra forsikringsselskapet kommer til å svi *grundig*.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Januar 31, 2010 mange ider her... men alle kan jo slutte og tru en masse saker når de ikke vet vad som hende... blir jo bare dumt å legge ned en masse tid her på å skrive masse saker som ikke stemmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Januar 31, 2010 Og hva slags rett har du til å avgjøre hvordan andre bruker sin tid? Pass dine egne saker, heter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Januar 31, 2010 Og hva slags rett har du til å avgjøre hvordan andre bruker sin tid? Pass dine egne saker, heter det.. Han kan vel ikke avgjøre det. Men jeg tror at han passer sine saker, om du skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Februar 1, 2010 bra att noen skönner.... men kan ikke kreve att alle gör det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Februar 1, 2010 Du som er den uheldige sjåføren. evt, tidligere eier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Februar 1, 2010 nope men jeg som har byggt den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Februar 1, 2010 Kan du si noe om det er Audi 80 eller S2 dette her er da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Februar 2, 2010 det er en rs2 med s2 speil og andre lys bak... det står jo det till og med i alle pappir på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Februar 2, 2010 det er en rs2 med s2 speil og andre lys bak... det står jo det till og med i alle pappir på den Har du bygd den omtalte bilen, også glemte du å feste motoren da eller...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Februar 3, 2010 (endret) Her er et bilde fra trønderavisa der du ser godt at motorfestene står igjen i bilen og er knekt! Hvor de har fra at motoren var løs det skjønner jeg ikke. Hvis motoren ikke har vært festet, ville jo motorfestene vært borte ikke sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Februar 3, 2010 Ser ut som 034 motorfeste det der, og selve motorfestet er vel ikke knekt...braketten mellom motorblokk og motorfeste ser derimot knekt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Februar 3, 2010 om man ser på bildet er begge motorfester der og begge braketter er knekt. audi er byggd så att hvis man krasjer skall gir ramle ned rattstang gå av og beltene skall strammes av en vajer anordning.. i dette fall er det ikke no feil på bilen.. jeg hadde selv gjort denne ulykke med en volvo V70! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Februar 4, 2010 http://www.t-a.no/nyheter/article107842.ece Ser ut til at sjåføren sitter fint i saksa. Kjipt for alle involverte parter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Februar 4, 2010 "– Siden bilen ungdommen kjørte hadde veltebur, gikk det hardt ut over de som var i den andre bilen, forteller poliitadvokat Tove Pettersen Røddesnes ved Nord-Trøndelag politidistrikt. " Kanskje bare meg som synes det her er utrolig lite gjennomtenkt å skrive som om dette ene og alene var årsaken til skaden på den andre bilen. Men hadde det vært så veldig mye bedre å f.eks. treffe en srt-10 dodge ram? en lastebil? (trenger ikke så mye fart for å åpnå samme skaden) eller for all del en nyere bil som har ncap 5 (aka stein hard). Å, nei, vent.. stemmer, bilen din skal jo ikke tåle mer enn hva du har betalt for, så om du bare har råd til en gammal 90 som meg, så skal du helst dø i en evt. ulykke...... Kanskje satt endel på spissen, men likevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Februar 4, 2010 Mulig det har stått tidligere , men årsaken til at RS2`n kom over i feil felt var vel pga en ganske kraftig dump i veien? Dumpen var vel pga bygging av ny E6 i området , og denne var ikke skiltet..... , men skilt kom ETTER ulykken. Prøver ikke å forsvare råkjøring i 60sone , Må jo være en reel årsak til at den kom over i feil kjøreretning....? Strekkningen er jo rimelig rett frem , så høyfart er jo fullt mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Februar 4, 2010 Mulig det har stått tidligere , men årsaken til at RS2`n kom over i feil felt var vel pga en ganske kraftig dump i veien? Dumpen var vel pga bygging av ny E6 i området , og denne var ikke skiltet..... , men skilt kom ETTER ulykken. Prøver ikke å forsvare råkjøring i 60sone , Må jo være en reel årsak til at den kom over i feil kjøreretning....? Strekkningen er jo rimelig rett frem , så høyfart er jo fullt mulig. Den dumpen vil jeg ikke kalle kraftig, kjørte selv over den dumpen omtrent 50 ganger å gikk greit med 19" å 80km/t over den med senka bil uten i det hele tatt å nerme meg motgående kjørefelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...