#1 Posted September 5, 2009 (edited) Etter lengre tid på leting etter nytt lokale/verksted fikk jeg endelig fatt på ett.. Prata med div folk, og spurte om noen av de ville være med.. Tilslutt sa Alexander Sjøvold ja til og bli med Så nå er bilene på plass.. Div utstyr.. - Kjøleskap - Bord - Bukker - Jekk - Stereo - Arbeidsbenker - verktøy Ikke fått hentet soffa enda, men det kommer Kompressor kommer også fortløpende.. Jeg gikk til innkjøpt av ett KCL verktøy skap fra Bilextra. Funker gull hitill 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#2 Posted September 5, 2009 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#3 Posted September 5, 2009 Demontering Påbegynt 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#4 Posted September 5, 2009 Ser bra ut Ole Morsomt at du har fått med Alex. Må komme ut en tur å titte litt en dag 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#5 Posted September 6, 2009 Da var motoren ute ! og fått satt den opp i en motorbukk 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#6 Posted September 6, 2009 ser bra ut dette her;) er det mulig å leie det ved behov, eller er det bare ditt/deres private verksted?? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#7 Posted September 6, 2009 ser bra ut dette her;) er det mulig å leie det ved behov, eller er det bare ditt/deres private verksted?? Dette er noe Alexander og jeg leier.. Hva tenkte du på da? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#8 Posted September 7, 2009 (edited) Vært en liten tur utom i dag og gitt.. Fått satt opp bilen i en passelig arbeidshøyde Demontert turbo og eksos manifold Alexander har fiksa på plassen sin 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#9 Posted September 7, 2009 Se her ja! Så ut som et ålreit lokale det, og snasen verktøytralle da Mangler bare en elefantjekk dere nå... *host, host* 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#10 Posted September 8, 2009 Se her ja! Så ut som et ålreit lokale det, og snasen verktøytralle da Mangler bare en elefantjekk dere nå... *host, host* Har en på lån der ute nå, men du kan jo ta en tur til sandefjord du? Så kan jeg hente den hos deg jeg 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#11 Posted September 12, 2009 Dette er noe Alexander og jeg leier..Hva tenkte du på da? ok da så....tenkte hvis jeg trengte et verksted...driver å leier hos noen andre folk når jeg har behov for det:) 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#12 Posted September 13, 2009 ok da så....tenkte hvis jeg trengte et verksted...driver å leier hos noen andre folk når jeg har behov for det:) Riktig, er ikke plass til flere biler om man skal klare og holde på med bilene.. Så blir nok ikke fler enn 2 biler inne her samtidig 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#13 Posted September 13, 2009 Nok en helg over, med rustene skruer og ting som sitter fast.. Meeen. Bilen er nå ferdig demontert ! - Motor, Ute - Girkasse, Ute - Diff, Ute - Drivaksler, Ute - Mellomaksel, Ute - Instrument, Ute - Ecu, Ute Så om alt går etter planen så blir bilen henta neste helg Fått rydda litt og satt bilen ned på jorda igjen også.. Og tilslutt så fikk vi fiksa radiatorvifta til Alexander, slik at bilen ikke koker mer Dette er da Max, bissevovven til Alexander og Linda.. Litt ung enda, så satt endel i buret da det er mye spennende og tygge på rundt omkring på gulvet.. Også har vi da King, som er bissevovven min.. En god del eldre og skjønner at han ikke skal spise skruer etc.. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#14 Posted September 14, 2009 Kompressor på plass... Korte speccs : 4hk 3fas 100liter + 15 meter slange 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#15 Posted September 18, 2009 Da har det skjedd litt på værste.. Flytta på bilen til Alexander.. Prosjekt, få lav A3 inn i værste Gikk bra til slutt 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#16 Posted September 18, 2009 Bilen til Alexander og A3'n på plass Så fikk vi jaggu en bil til inn.. Og begynte pent og demontere litt på bilen til Alexander 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#17 Posted September 20, 2009 Da har det jaggu skjedd litt med den røde "fare" i helga også Da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar før den er kjørbar igjen, hvis den blir det hehe....Med god hjelp fra Lente så har jeg vel troa på at det skal kunne bli bil av det igjen Morro å se hvordan ting sitter sammen hvertfall, lære litt Har ikke ekstremt mange timer med skruing fra før av så har brukt litt tid på merking av slanger, ledninger, koblinger etc. for å være på sikre siden når jeg skal igang med montering! Men etter en dags/natts skruing, er det kun kasse og motorfester som skal løsnes før motor sitter på motorstativet 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#18 Posted September 20, 2009 litt mer... 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#19 Posted September 20, 2009 og noen til 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#20 Posted September 20, 2009 Bil skal det helt klart bli Alexander Gjort litt i dag jeg da.. Demontert : - Toppen - Motor fester - Dynamo - Sensor'er 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#21 Posted September 21, 2009 Her skal jeg følge med fremover:) Mer og mer sansen for 20vT etter hvert:D 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#22 Posted September 21, 2009 Vært en liten tur ute i dag og gitt.. Funnet ut at kompressoren var satt opp for 400 V.. Så fikk satt den opp til 230V i stedet.. Men da gikk hovedsikringen gitt, så de skulle montere en bedre sikring til oss Demontert litt til fra blokka i dag også.. - Vannpumpe - Bunnpanne - Div rør 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#23 Posted September 21, 2009 Hva kostet det verktøyskapet? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#24 Posted September 21, 2009 Hva kostet det verktøyskapet? Koster 19k hos bilextra 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#25 Posted September 22, 2009 Da var S2'n på vei hjem til ny eier ! 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...