Anbefalte innlegg

Tenkte å prøve meg på litt dyrere og prestise bil proukter.

Hittil har jeg alltid brukt AutoGlym og er strålende fornøyd, men det er så mye snakk om SwissVax og Meguiars at jeg har bestemt meg på å årøve de ut.

 

Men hvem er best, hvem skal jeg kjøpe og prøve først?

Er SwissVax million ganger bedre fordi den er dyrere, gi meg noen tips på hvem skal jeg prøve.

 

Og er det noen som har prøvd den High Definition Wax til AutoGlym??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At folk sier at swissvax er så forfedelig dyrt sjønner jeg ikke. Greit at feks 1500.- for en voks kanskje ikke er billig, men fy f'*** hvor lenge den varer da. Har sikkert polert 10 ganger og boksen er ikke halvtom enda. altså 1500/20 = 75kr per polering.

Jeg bruker alt av swisswax og er strålendes fornøyd med dette!

Ellers er jo swisswax normalt priset. som feks. dekkfornyer og shampo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å prøve meg på litt dyrere og prestise bil proukter.

Hittil har jeg alltid brukt AutoGlym og er strålende fornøyd, men det er så mye snakk om SwissVax og Meguiars at jeg har bestemt meg på å årøve de ut.

 

Men hvem er best, hvem skal jeg kjøpe og prøve først?

Er SwissVax million ganger bedre fordi den er dyrere, gi meg noen tips på hvem skal jeg prøve.

 

Og er det noen som har prøvd den High Definition Wax til AutoGlym??

 

jeg la på High Definition Wax fra autoglym på golfen her om dagen! å den er helt sinnsykt digg! :D

Vannet bare preller av bilen! å man får en nydelig shine! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den High Definition Wax fra AG, fjerner den også småriper og svirvler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope. Alle disse rene voksene er kun for beskyttelse og shine!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la på High Definition Wax fra autoglym på golfen her om dagen! å den er helt sinnsykt digg! :D

Vannet bare preller av bilen! å man får en nydelig shine! :D

 

Utrolig fin voks, men ett H%#" å ta av: flau :

 

 

(jeg er ingen proff og alt jeg sier er basert på min spinkle erfaring med slike produkter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fin voks, men ett H%#" å ta av: flau :

 

 

(jeg er ingen proff og alt jeg sier er basert på min spinkle erfaring med slike produkter)

 

kanskje den er det for folk som ikke vet hvordan men gjør det?: klø : hehe!

det er serr den enkleste voksen jeg tror jeg har tatt av! ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje den er det for folk som ikke vet hvordan men gjør det?: klø : hehe!

det er serr den enkleste voksen jeg tror jeg har tatt av! ;) hehe

 

Hahaha.

 

Nå skal det sies at jeg alltid er så heldig at sola titter frem i det voksen legges på og skal taes av. Men hver sin erfaring. Anbefaler i alle fall HD Vax.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fin voks, men ett H%#" å ta av: flau :

 

 

(jeg er ingen proff og alt jeg sier er basert på min spinkle erfaring med slike produkter)

 

kanskje den er det for folk som ikke vet hvordan men gjør det?: klø : hehe!

det er serr den enkleste voksen jeg tror jeg har tatt av! ;) hehe

 

Må huske at det er ikke sikkert det er Henrik sin feil. Er mye som spiller inn veit du. Både luftfuktighet, temperatur, påføringsmetode etc. Hvis man legger en voks på en bil i et lokale hvor det er tørt og over 15-20 grader, så er den veldig lett å ta av.

 

Trådstarter: Hva er du ute etter? Begge produsentene har mye å velge mellom. Swissvax er et av de mest eksklusive merkene, om ikke det mest eksklusive merket, og har veldig mye bra produkter. Det at voksene er dyrere enn mye har noe med sammensetninger og hvor høyt innhold av carnuba. Også hva slags carnuba. Er som sagt mye som spiller inn på prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må huske at det er ikke sikkert det er Henrik sin feil. Er mye som spiller inn veit du. Både luftfuktighet, temperatur, påføringsmetode etc. Hvis man legger en voks på en bil i et lokale hvor det er tørt og over 15-20 grader, så er den veldig lett å ta av.

 

Jeg står ute på verkstedet mitt i 17 grader å tørt som i sahara! :D hehe men ja en kjempe voks! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på noe som fjerner små riper i lakken og noe som gir skikkelig blank og FIN shine..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står ute på verkstedet mitt i 17 grader å tørt som i sahara! :D hehe men ja en kjempe voks! :)

 

Ante meg. ;)

 

HD er en fin voks, men den svetter mye. Så den bør herdes etter man har tørket over første gangen, så tørkes over med en quick detailer for å fjerne svettingen. Svettingen får det til å se ut som det er hologrammer. Og hologrammer er ikke pent. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på noe som fjerner små riper i lakken og noe som gir skikkelig blank og FIN shine..!!

 

Hvis du skal gjøre dette for hånd kan du bruke Swissvax sin Cleaner Fluid for å fylle igjen riper og gir en blank overflate. Hvis du vil ha den ekstra prikken over i'en så kjøper du med en voks som du legger på etter Cleaner Fluid. Mange fine vokser til rundt tusenlappen. Men skal du ha noe som er en god voks så kjøper du Swissvax Concorso. Men hvis du kun er ute etter en veldig blank bil, så kan du kjøpe Swissvax Shield. Den er i tillegg fin på vinteren da den inneholder PTFE som binder hinnen mye tettere, så den sitter mye lenger. Men den er flat i forhold til Concorso. Men Concorso tåler ikke så mye, og holder heller ikke så lenge som Shield.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De Bård nevner er for maskin. Jeg hadde heller kjøpt 106FA som han linker til, og en voks for å dra frem glansen og beskytte. 106FA drar opp metallicen i lakken og etterlater seg en strøken overflate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Swissvax Shield fikk jeg anbefaling på til bilen min.

Jeg er ute etter så ripefri lakk som mulig og så blank og shine som mulig. Etter som jeg leser her, er alle etter SwissVax, kanskje jeg skal investere i det isteden for Meguiars.

 

Men Meguiars har bra produkter de og, feks PaintCLeaner og TechWax, er de noe bra eller skal jeg heller gå for SwissVax?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn her ble panseret mitt i regn etter High Definition Wax fra autoglym! ;)hehe

DSC00351.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SWEEEEEEET...!!!

 

Jævlig kul farge på bilen, har litt ekstra lyseblå skjær i lakken min.

Det er derfor vil jeg få fram skikkelig shine og blank bil, som er ripefritt som mulig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Swissvax Shield fikk jeg anbefaling på til bilen min.

Jeg er ute etter så ripefri lakk som mulig og så blank og shine som mulig. Etter som jeg leser her, er alle etter SwissVax, kanskje jeg skal investere i det isteden for Meguiars.

 

Men Meguiars har bra produkter de og, feks PaintCLeaner og TechWax, er de noe bra eller skal jeg heller gå for SwissVax?

 

Jeg er usikker på hva du mener. Her er noen spørsmål:

- Hvor mye har du tenkt til å bruke?

- Har du tenkt til å bruke maskin eller for hånd?

 

Bård; jeg høyner din bil, med et par biler jeg har tatt, med diverse vokser:

Swissvax Concorso, 2 lag.

DSC_0198.jpg

 

Min gamle bil med 3 lag Swissvax Shield i vår.

DSC_0041-2.jpg

 

911'n var gjennom en 25 timers behandling hos meg før dette bildet. Vento'n har vært igjennom MANGE timer selvfølgelig. Den er også delvis våtslipet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da høyner jeg over deg igjen men TT`en til brodern som jeg polerte opp ;):P hehe

DSC00343.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da høyner jeg over deg igjen men TT`en til brodern som jeg polerte opp ;):P hehe

DSC00343.jpg

 

Hehe, da fortsetter jeg med en FILM av hvordan Swissvax Shield oppfører seg mot vann:

th_Movie.jpg

 

Også legger jeg til at trådstarter bør virkelig gå for Swissvax Concorso hvis han vil få frem den ekstra nyansen han har i lakken sin. Også legger jeg ved et bilde av både min gamlebil og Rolf sin Passat for å demonstrere hva jeg mener.

 

DSC_0118.jpg?t=1253632095

 

DSC_0036.jpg

 

Og Passaten ser forøvrig sånn ut med Swissvax Concorso

 

DSC_0047.jpg

 

DSC_0028-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høyne med 1 lag med swissvax Concorso jeg og da!

 

DSC_8041.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på, hvis ikke sporer jeg av meg Vento VR6 på hovedtreff med Swissvax Crystal Rock. Og da har vi sprengt budsjettet for lenge siden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård klarte forøvrig ikke å høyne over Kenneth med den TT'n...

 

En bil jeg tok, Swissvax Insignis...

 

050.jpg

051.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård klarte forøvrig ikke å høyne over Kenneth med den TT'n...

 

En bil jeg tok, Swissvax Insignis...

 

Da synes jeg du også kan legge ut hva utgangspunktet var for det var ikke bra;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.