#26 Skrevet September 22, 2009 Concorso er mye brukt på forumet. Husk at CF alene ikke har noe slipe-effekt å skryte av, så avhengig av hva slags riper OP ønsker å få bort, ville jeg anbefalt noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 22, 2009 Cleaner Fluid har null slipende effekt, men den har fillere som fyller igjen de minste ripene, samt at den gjør klar lakken for voks, så voksen får bedre heft og holder lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 22, 2009 Jeg har brukt MEG. proff serien! 104, 83, 205, 21 og yellow wax´n og er veldig førnøyd med resultatene:) noen bilder av gamle bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 22, 2009 Hvis du vil ha best resultat med minst innsats får du heller bruke det jeg brukte. Ett norsk produkt kalt Ørjan Andreassen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 22, 2009 Da synes jeg du også kan legge ut hva utgangspunktet var for det var ikke bra;) Sånn Knut- Erik, fornøyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 22, 2009 Da synes jeg du også kan legge ut hva utgangspunktet var for det var ikke bra;) Da har du ikke sett før bildene av den 911 Kenneth har lagt ut bilde av DER snakker vi elendig utgangspunkt http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161327 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 22, 2009 Sånn Knut- Erik, fornøyd? Meget. Der ser man resultatet av godt håndtverk med skikkelig utstyr: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 22, 2009 Takktakk, ble ikke så dårlig til å være en riskoker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 22, 2009 Jeg var litt i tvil, men nå er det slutt på det! Nå vet jeg hva jeg skal gå for! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 22, 2009 Cleaner Fluid har null slipende effekt, men den har fillere som fyller igjen de minste ripene, samt at den gjør klar lakken for voks, så voksen får bedre heft og holder lenger.. Hva er grunnen til at du får medium og hard? cleaner fulid da? Jeg brukte kun cleanerfluid på gamle audi 80'en min og der ble all oksydering og en del riper vekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 22, 2009 Jeg selv bruker KUN Meguiar´s. Men ikke fordi jeg tror det er "det beste", men fordi jeg er meget fornøyd med samtlige Meguiar´s produkt (og det er mange) som jeg har brukt, og det har blitt med det at jeg har kjøpt videre på seriene. I og med at jeg har et ganske heftig forbruk for jeg også dette rimelig i store kvantum. Har for så vidt testet litt annet, men når jeg kjøper inn, blir det Meg´s. Greit å kjenne produktene litt. Maaange bilpleie-merker som er i bruk idag, særlig nå i det siste når "detailing" er blitt en mer populært enn før. Merker som ChemGuys, Zymol, Swissvax og mange fler lager alle meget gode produkt. Ikke vanskelig å skjønne at folk er forvirret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet September 22, 2009 Hvilken cleaner fluid bruker du? Som jeg sa så er vanlig cleaner fluid en kjemisk rens av lakken, som også fjerner oksidering og skjuler litt vaskeriper.. Cleaner Fluid Pro tar litt småriper og gjør lakken klar for voks, denne er til bruk på maskin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet September 22, 2009 Hvilken cleaner fluid bruker du? Som jeg sa så er vanlig cleaner fluid en kjemisk rens av lakken, som også fjerner oksidering og skjuler litt vaskeriper.. Cleaner Fluid Pro tar litt småriper og gjør lakken klar for voks, denne er til bruk på maskin.. Jeg brukte cleanerfluid medium Hvis du leser på swissvax.no så står det Art 205 Swissvax Cleaner Fluid Medium 250 ml Fjerner litt vanskeligere skitt og små riper. Art 209 Swissvax Cleaner Fluid Strong 250 ml Fjerner gjenstridig skitt og kraftigere riper. Men de har jo også standar cleaner fluid, og denne innholder ikke slipemidler, men fjerner litt riper likevel! Har også cleanerfluid Pro, og denne kan sammelignes med scholl s17 (er scholl som lager denne for SW) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 22, 2009 Jeg vil oppnå en slik effekt som på den 911 eller som den blåe bilen man ser panseret av med Swissvax box oppå. Pris, vel hvertfall 1500,- og får hånd. Har maskin, men den er ikke noe å skryte av. Derfor trenger jeg noen som kan gi meg tips på noen produkter som hjelper med å fjerne småriper og vaskeriper og noe som gir en skikkelig shine og blank lakk. Jeg er usikker på hva du mener. Her er noen spørsmål: - Hvor mye har du tenkt til å bruke? - Har du tenkt til å bruke maskin eller for hånd? Bård; jeg høyner din bil, med et par biler jeg har tatt, med diverse vokser: Swissvax Concorso, 2 lag. Min gamle bil med 3 lag Swissvax Shield i vår. 911'n var gjennom en 25 timers behandling hos meg før dette bildet. Vento'n har vært igjennom MANGE timer selvfølgelig. Den er også delvis våtslipet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 22, 2009 Jeg hadde bare litt "håndvaskeriper" på min rs2 nå og da brukte jeg scholl s40 med roterendes maskin. og en kjapp runde med cleaner fluid (std) og til slutt et lag med swissvax conrorsor voks. Ble veldig bra! Har du i tilleg litt kraftigere riper kan du begynne med scholl s17 og fortsette med s40 og voks til slutt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 22, 2009 Har også cleanerfluid Pro, og denne kan sammelignes med scholl s17 (er scholl som lager denne for SW) For å være helt korrekt så kan Pro sammenlignes med Scholl S40;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 22, 2009 Husk at CF alene ikke har noe slipe-effekt å skryte av, så avhengig av hva slags riper OP ønsker å få bort, ville jeg anbefalt noe annet. Jeg regnet med at det var håndprodukter han skulle bruke, og derfor er CF fin fordi den har fillere i seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 22, 2009 Jeg vil oppnå en slik effekt som på den 911 eller som den blåe bilen man ser panseret av med Swissvax box oppå. Pris, vel hvertfall 1500,- og får hånd. Har maskin, men den er ikke noe å skryte av. Derfor trenger jeg noen som kan gi meg tips på noen produkter som hjelper med å fjerne småriper og vaskeriper og noe som gir en skikkelig shine og blank lakk. Hvis du fysisk skal fjerne riper, må du bruke maskin, eller ødelegge skulderen din. Så jeg anbefaler deg å bruke en polish som har fillere i seg, alà Cleaner Fluid. Samtidig gjør den så voksen hefter bedre. Kjøp Cleaner Fluid, skikkelig vaskeutstyr og en god voks, så har du gata's blankeste bil lenge fremover. Swissvax er drøyt i bruk. Ellers så er alt Bernhard skriver noe å ta med seg og huske på. Alt han har skrevet hittil i denne tråden iallefall. Juks å ta riskokere Bernhard, myk som smør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet September 22, 2009 JEG ER BEST! WIIIIIIIIIIIIIIII 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet September 23, 2009 Jeg regnet med at det var håndprodukter han skulle bruke, og derfor er CF fin fordi den har fillere i seg. Joda, jeg ser poenget. Hadde vært flott om han kunne vist oss hva slags riper han snakker om, mye lettere å komme med konkrete anbefalinger da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet September 23, 2009 Regner med det er de samme ripene som sist: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162565 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet September 23, 2009 Det blir noe såne riper ja, men ikke så grove. Visse steder på bilen er de vaskesvirvlene mer synelig enn ande, men kjennes ikke med neglen. Den maskinen man får kjøpt på Biltema som har hastighetsregulator, er den noe fil til å bruke på Swiss CF eller? Og hvis ja, hva slags CF skal jeg ta i bruk, mild, strong?Når det gjelder godt voks det er vel uten tvil enten Shield eller Concorso. Annenhver innslag på denne tråden er om Shield eller Concorso. Da tror jeg skal begynne å skrive ønskeliste til julenissen om jeg ikke rekker å få unnagjort alt før vintern. Regner med det er de samme ripene som sist: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162565 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet September 23, 2009 Det blir noe såne riper ja, men ikke så grove.Visse steder på bilen er de vaskesvirvlene mer synelig enn ande, men kjennes ikke med neglen. Den maskinen man får kjøpt på Biltema som har hastighetsregulator, er den noe fil til å bruke på Swiss CF eller? Og hvis ja, hva slags CF skal jeg ta i bruk, mild, strong?Når det gjelder godt voks det er vel uten tvil enten Shield eller Concorso. Annenhver innslag på denne tråden er om Shield eller Concorso. Da tror jeg skal begynne å skrive ønskeliste til julenissen om jeg ikke rekker å få unnagjort alt før vintern. Nå mot vinteren hadde jeg kjøpt Shield, så kan du kjøpe en annen til sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet September 23, 2009 Regner med det er de samme ripene som sist: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162565 Jojo, men det ligger ikke fotos der. Toyotaen jeg la inn bilde av fikk behandling av Scholl A15 og Scholl Spiderpad. Det var noen få (3-4stk på hele bilen) dype riper jeg ikke fikk bort, da de mest trolig må våtslipes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Oktober 9, 2009 Også er det en ting til jeg lurte på... Etter Cleaner Fluid og Shield Vax f.eks. Må jeg ha noe lakkforsegling da eller holder det med Vax til slutt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...