#26 Skrevet Januar 28, 2010 (endret) Tidsmessig så kommer vel denne kjøreruten (Kr.Sund -> Tingvoll -> Sunndalsøra -> Oppdal -> osv.) ganske likt ut med det jeg anser som det andre alternativet (tenker da på: Kr.Sund -> Kanestraum-Halsa (ferge) -> Surnadal -> Rindal -> osv.). En kjapp tur innom Gule Sider Kart ga følgende resultater fra Kr.Sund til Røros: Alternativ 1 (via Tingvoll, Oppdal osv.): 321,9 km og 4 t 58 min. Alternativ 2 (via Surnadal, Rindal osv.): 296,8 km og 4 t 55 min. "Eneste bakdelen" med alternativ 1, er at det i perioden fra 1. februar t.o.m. 5 februar igjen vil være kolonnekjøring gjennom Oppdølstranda i følge denne artikkelen i Tidens Krav, uten at dette er noe stort problem egentlig. Det står også at kolonnetidene da vil bli de samme som i dag. Noen som har oversikt over "dagens" kolonnetider? Så jeg holder en knapp på alternativ 1, og med avreisetidspunkt en gang på torsdags morgen/formiddag Gleder oss? Ja, definitivt! Dagens kolonnetider er fra Opdøl til Sunndalsøra hver halv på. F.eks: 0830 0930 1030 osv. Fra Sunndalsøra til Opdøl: 0845 0945 1045 osv. Kolonna er fra 0800 til 1800. Før og etter dette er det fri ferdsel. Kan også nevne at det er ekstremt dårlige kjøreforhold mellom Øydegard - Bronesset (fra fjordkroa til Tingvoll) da det lages ny vei og tunnel, og det er mye sprenging og midlertidige grusveier. Her må man også beregne litt ventetid og kø. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 28, 2010 Ok, takk for info Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...