Funasdalen 2010. Hvem er med?

Anbefalte innlegg

Tidsmessig så kommer vel denne kjøreruten (Kr.Sund -> Tingvoll -> Sunndalsøra -> Oppdal -> osv.) ganske likt ut med det jeg anser som det andre alternativet (tenker da på: Kr.Sund -> Kanestraum-Halsa (ferge) -> Surnadal -> Rindal -> osv.).

 

En kjapp tur innom Gule Sider Kart ga følgende resultater fra Kr.Sund til Røros:

Alternativ 1 (via Tingvoll, Oppdal osv.): 321,9 km og 4 t 58 min.

Alternativ 2 (via Surnadal, Rindal osv.): 296,8 km og 4 t 55 min.

 

"Eneste bakdelen" med alternativ 1, er at det i perioden fra 1. februar t.o.m. 5 februar igjen vil være kolonnekjøring gjennom Oppdølstranda i følge denne artikkelen i Tidens Krav, uten at dette er noe stort problem egentlig.

Det står også at kolonnetidene da vil bli de samme som i dag.

 

Noen som har oversikt over "dagens" kolonnetider?

 

Så jeg holder en knapp på alternativ 1, og med avreisetidspunkt en gang på torsdags morgen/formiddag :)

 

Gleder oss? Ja, definitivt! : ja :

 

Dagens kolonnetider er fra Opdøl til Sunndalsøra hver halv på.

F.eks:

 

0830

0930

1030

osv.

 

Fra Sunndalsøra til Opdøl:

 

0845

0945

1045

osv.

 

Kolonna er fra 0800 til 1800. Før og etter dette er det fri ferdsel.

Kan også nevne at det er ekstremt dårlige kjøreforhold mellom Øydegard - Bronesset (fra fjordkroa til Tingvoll) da det lages ny vei og tunnel, og det er mye sprenging og midlertidige grusveier. Her må man også beregne litt ventetid og kø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.