Anbefalte innlegg

Er dette tydelig nok ?

 

Det er fler uavhengige personer som har vært der oppe og sett på forholdene og forholdene er bra pr dags dato. Etter det jeg vet så har Be4You gjengen treff der nå til helgen så det vil bli anledning til å spørre de som eventuellt måtte delta på det treffet om hvordan føreforholdene var.

 

Slik situasjonen fremstår nå så kunne vi velge mellom noe som har elendige/ikke brukbare forhold pr dags dato og noe som har kjørbare forhold pr dags dato.

 

Værprognosene fremover er ikke gode uansett hvilket sted vi velger, men styret har tatt en samlet avgjørelse om å flytte treffet for å sikre størst mulighet for å kjøre.

 

For de som eventuellt måtte tro at vi har gjort dette på en ren magefølse eller som tror vi gjør dette for morro skyld så må de tro igjen. Det er mye arbeid som skal til for å flytte treffet.

 

Styret er valgt av medlemmene, og det hadde vært på sin plass at styret ble utvist en viss tillit av de samme medlemmene som stemte.

 

Noe er tydelig - noe unngår "alle" å svare på her:.

 

- Det er forsåvidt bra det blir gjort noe - det skal dere ha ros for ;)

 

- Vi får vite fra be4you-treffet hvordan forholdene er nå - det er bra, men det er 3 uker til treffet mye kan skje på den tiden. Det kan like gjerne bli bra på Haslemoen på den tiden.

 

-Så til det viktigste: Hva blir gjort for unngå at vi får en overraskelse på banen lørdag morgen ? Har Hebbe fått detaljerte beskjeder om at vi SKAL ha en riktig "føremelding" senest torsdag og fredag ? og kan vi stole på det ?

 

Jeg vet personlig at jeg kommer til å gå fullstendig fra sans og samling dersom jeg reiser opp dit med 2 biler, henger, verktøy og oppakning og ikke får beskjed om før jeg står på banen og vasser til knærne. Nøkkelordet er riktig informasjon i god tid før avreise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NY VIKTIG INFORMASJON:

 

Banekjøring

Banekjøring Sigdal 29. og 30. januar. Kr. 200.- for kjøring og inkluderer kjøring begge dager. Bankjøring starter kl. 09:00 på lørdag og kl. 10:00 på søndag.

 

Overnatting

Vi har reservert 70 sengeplasser på Tempelseter Hotell i klubbens navn. Si at du er ifra klubben når du bestiller! Kr. 1 000.- for hele helgen (fredag til søndag) og inkluderer 4 måltider. Flotte rom med bad. Det finner noen få rom til kr. 750.- for hele helgen inkl. 4 måltider, men disse er uten bad/dusj. Telefon for bestilling av rom er 32 71 46 71 og her er det førstemann til mølla.

 

Alternativt hvis Tempelseter blir fullt er Eggedal Borgestue som ligger 6km fra Tempelseter. Blir det mange også på Eggedal Borgestue setter vi opp buss til Tempelseter for sosial middag på lørdag. Pris på Eggedal Borgestue enda ukjent (har denne i løpet av dagen). Telefon 32 71 46 18 for bestilling.

 

Program

 

Fredag:

Innsjekking

 

Lørdag:

07:00 - 09:00: Frokost

09:00 - 16:00: Banekjøring

20:00: Middag

 

Søndag:

08:00 - 10:00: Frokost

10:00 -> Banekjøring

 

Spørsmål eller mer informasjon får du ved å henvende deg Jan Andrè på telefon 90827230. Vel møtt til et alle tiders vintertreff på Sigdal!

 

Dette er bra! Bra pris, gode fasiliteter og god beliggenhet i forhold til banen såvidt jeg kan se av kartene. Her har dere gjort en god jobb : ja :

 

2 rom er allerede booket til Jan G., Christian B.W, Anders V. og undertegnede :)

 

 

Se forøvrig http://WWW.TEMPELSETER.NO for informasjon om hotellet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg også bestilt rom:) jippi!!! begynner å bli bra detta jo;) må gi ros til styret som virkelig står på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gis ingen garantier for vær og føre. De som trenger garantier bør finne på noe annet.

 

Overvannet i fjor kom de siste dagene og det var fremdeles håp på torsdagen, men på fredagen kveld var det lite håp. Det hadde imidlertid vært enda surere å avlyse tidligere i uken og at det senere viste seg at forholdene hadde vært bra.

 

Ingen av oss var fornøyd med situsjonen i fjor, men man må være klar over de som arrangerer som bruker mye tid og krefter for å få det best mulig.

Jeg synes at styret skal ha honnør for å ta tak i situasjonen og sørge for et godt alternativ i god tid i forveien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt riktig som du skriver at styret er valgt av medlemmene, men husk at det er også vår rett som medlemmer å kunne si fra hvis vi ikke er enig i det styret sier og mener. dette kalles kommunikasjon, og leder som regel til gode samlede løsninger for de fleste, alle kan vi ikke gjøre til lags bestandig.

I en interesse klubb som dette skal det, og bør det være lov å si sin mening.

Når det gjelder vær og føreforhold så kan dette endres raskt over hele landet, så skal vi slippe overvann, så kjør med bakke under dere istedenfor vann.

Det er vel noen grusbaner eller lignende som kan brøytes opp, dette bare som et forslag.

 

Jeg synes det er synd at vi ikke kan legge det til Våler/Haslemoen, det må vel kunne finnes noen cross bane eller lignende der oppe vi kan kjøre på vis det er dårlig forhold på sjøen.

 

Det er riktig som du sier at det er lov til å komme med meninger, og vi i styret setter pris på konstruktiv kritikk. Men, og det er ett stort "men", vi støter ofte på uttallelser som peker i retning av at vi "gjør som vi vil". Faktum er det at når styret tar en avgjørelse så er den basert på hva vi mener at til alles felles beste. Styret søker til enhver tid å trifredstille alle, noe som selvsagt ikke er mulig. Men jeg føler at vi burde i det minster bli utvist en viss tillit til at vi faktisk har vurdet forholdene på bordet og at vi gjør det rette. Det er lett å klage, og ofte ser vi at de som klager mest er de som bridrar minst. Det er ingen artig oppgave å få til noe når det kun er kritikk å få. Vi håper, på linje med alle medlemmene, at dette skal bli ett vellykket treff og at vi alle skal ha det morro. De i styret er jo også medlemmer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert informasjon:

 

Eggedal Borgestue er tilgjengelig for kr. 395.- pr. natt inkl. frokost og matpakke. Rommene inneholder dusj/bad. Evt. kan rom uten dusj bestilles til kr. 345.- pr. natt inkl. frokost og matpakke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe er tydelig - noe unngår "alle" å svare på her:.

 

- Det er forsåvidt bra det blir gjort noe - det skal dere ha ros for ;)

 

- Vi får vite fra be4you-treffet hvordan forholdene er nå - det er bra, men det er 3 uker til treffet mye kan skje på den tiden. Det kan like gjerne bli bra på Haslemoen på den tiden.

 

-Så til det viktigste: Hva blir gjort for unngå at vi får en overraskelse på banen lørdag morgen ? Har Hebbe fått detaljerte beskjeder om at vi SKAL ha en riktig "føremelding" senest torsdag og fredag ? og kan vi stole på det ?

 

Jeg vet personlig at jeg kommer til å gå fullstendig fra sans og samling dersom jeg reiser opp dit med 2 biler, henger, verktøy og oppakning og ikke får beskjed om før jeg står på banen og vasser til knærne. Nøkkelordet er riktig informasjon i god tid før avreise.

 

La oss si det sånn, vi gjør det vi kan. Om du ønsker å bidra med noe så er du hjertelig velkommen. Si i fra om ønsker å stikke innom Hebbe en tur på mandagen før treffet for eksempel.... eller kanskje mer realistisk - om vi har medlemmer er på forumet som ikke bor altfor langt unna om noen av de kunne ha stukket innom og tatt en titt for så å gi styret beskjed så er det flott.

 

Thomas, om vi har vann til knærne i år også så blir du ikke den eneste som får lyst til å nappe Hebbe litt i barten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at styret skal ha honnør for å ta tak i situasjonen og sørge for et godt alternativ i god tid i forveien.

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper "tvilen" kan komme de "tiltalte" til gode og at men ikke er "skyldig før det motsatte er bevist. Jeg synes kritikken av avgjørelsen ikke er rettmesig selv om det var dårlige forhold ifjor. Styret måtte gjøre noe for at ikke backup løsningen gikk i vasken også. Da hadde vi stått uten alternativer. Jeg er kanskje på tynn is : smil : (tog dere han :nana: ) men selv om det skulle bli dårlige forhold i år også er det enda dårligere forhold på Haslemoen. Jeg tror ikke på julenissen (eller andre for den saks skyld) og jeg tror heller ikke at banen på Haslemoen vil bli kjempebra på 17 dager hvis vi ser på været.

 

Jeg har bestillt rom og gleder meg.

Er forresten kjempefornøyd med styrets avgjørelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi setter pris på at styret stå på og prøver å få til ett bra alternativ.

Jeg har vel igrunn lite tro på at Haslemoen blir bra hvis det ikke er bra idag.

Men, det er klart vi ønsker ikke å "gå på en smell" med å kjøre nedover fra trondheim og komme til en bane som ifjor!

Håper på en tilstandsrapport på hvordan forholdene der nede før fredagen! :)

Jeg har bestilt rom for 5 trøndere nå : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ganske stor mulighet for at jeg kjører oppover til haglebu innen treffet. I tillegg så er det ikke noe problem for meg å kjøre en time opp for å sjekke forholdene på evt onsdag før treffet.

 

Send meg en pm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var som bestillt :)

 

Synes styret gjør en bra jobb jeg !

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ganske stor mulighet for at jeg kjører oppover til haglebu innen treffet. I tillegg så er det ikke noe problem for meg å kjøre en time opp for å sjekke forholdene på evt onsdag før treffet.

 

Send meg en pm?

 

Hadde vært SUVERENT om du eller noen som bor i nærheten kunne sjekket forhold på onsdag ettermiddag, eller evt Torsdag!

Bra initiativ :)

Jeg er sikker på at folk som har ett stykke å kjøre gladlig støtter med en bensinslant for 'tjenesten' også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med påmeldingen som er gjort til treff som i utgangspunktet var på Haslemoen? Jeg var påmeldt der, men ønsker ikke å være påmeldt til Sigdal siden det rett og slett blir for dyrt med bensin, overnatting og andre utgifter som påløper ved å reise opp/ned og bo der oppe.. (ved Haslemoen-treff trenger jeg ingen overnatting og har 45 minutter hver vei å kjøre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ganske stor mulighet for at jeg kjører oppover til haglebu innen treffet. I tillegg så er det ikke noe problem for meg å kjøre en time opp for å sjekke forholdene på evt onsdag før treffet.

 

Send meg en pm?

 

Gjør dette og legg så ut en føremeldingstråd om du har mulighet, så sponser iallefall undertegnede en halvliter eller 2 i hotellbaren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør dette og legg så ut en føremeldingstråd om du har mulighet, så sponser iallefall undertegnede en halvliter eller 2 i hotellbaren ;)

 

Blir nok mange som er villig til å spandere en halvliter(eller 2) for en føremelding, så Kristian blir nok dessverre ikke edru nok til å kjøre før uti februar en gang.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålesundsmafiaen satser på Idre i år........der er et iallfall mer enn nok å ta seg til om banen ikke skulle være bra. Synes de som ordnet treffet ifjor på så kort varsel skal ha all honnør!!!!!!!!!!! :tilber::tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som skal opp til Tempelseter Hotell bør huske litt småmynt. Veien opp dit fra Eggedal "sentrum" (hvor Borgerstua ligger.) er bomvei. Kanskje vi får en vacn rabattavtale der? Tror kvaliteten på veien der er god, er et par år siden jeg har vært der nå. Det er ihvertfall fin p-plass på toppen!

 

*edit* For alle som kommer med bilhenger og tungt lass, ta med kjetting og mye dreiemoment! Veien blir fort bratt og svingete med tungt lass på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig som du sier at det er lov til å komme med meninger, og vi i styret setter pris på konstruktiv kritikk. Men, og det er ett stort "men", vi støter ofte på uttallelser som peker i retning av at vi "gjør som vi vil". Faktum er det at når styret tar en avgjørelse så er den basert på hva vi mener at til alles felles beste. Styret søker til enhver tid å trifredstille alle, noe som selvsagt ikke er mulig. Men jeg føler at vi burde i det minster bli utvist en viss tillit til at vi faktisk har vurdet forholdene på bordet og at vi gjør det rette. Det er lett å klage, og ofte ser vi at de som klager mest er de som bridrar minst. Det er ingen artig oppgave å få til noe når det kun er kritikk å få. Vi håper, på linje med alle medlemmene, at dette skal bli ett vellykket treff og at vi alle skal ha det morro. De i styret er jo også medlemmer ;)

 

:tilber: All ære til styret og ellers alle som bidrar til at ting er som de er i klubben.

:confused: Forstå at det er ikke ment som kritikk, men menings ytring og forventinger som har vært rundt dette treffet. :venner:

 

Vi skal være saklig i våre tilbakemeldinger, og når styret har tatt et valg så skal vi som medlemmer være med å gjøre det beste ut av situasjonen.

Så jeg må bare si at stå på videre med det gode arbeidet i hele klubben, og spesiellt til vårt styre, og leder. : ja :: ja ::tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er sigdal hen da?
Nord for Drammen for å si det enkelt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nord for Drammen for å si det enkelt :)

 

ok, langt ifra drammen? er ifra lillehammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, langt ifra drammen? er ifra lillehammer

 

Lønner seg å kjøre Gjøvik-Hønefoss for deg isåfall...

 

Edit: Eller om Fagernes kanskje ja... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, langt ifra drammen? er ifra lillehammer
Halvannen til to timer fra Drammen tror jeg ? Vi fra Ålesund kjørte via Fagernes å den veien,tok av like etter Lillehammer. Tror det er raskest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halvannen til to timer fra Drammen tror jeg ? Vi fra Ålesund kjørte via Fagernes å den veien,tok av like etter Lillehammer. Tror det er raskest.

 

En snau time fra Drammen.

 

Skal en tur på Be4you treffet til Lørdag og kan varsle forholdene etter dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.