erfaring med senkesett. TA technix

Anbefalte innlegg

skal kjøpe senkesett og har fått pris på 3500 kr for dette settet.

Er ikke rustfritt. Justertbart.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

Hvor mye "dårligere" er dette enn FK sitt?

Skal ikke rå-kjøre familiebilen, så det er vell mest på kvalitet jeg tenker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et ganske komfortabelt sett synes jeg da. Har kjørt med mitt et par uker og er fornøyd jeg. Sitter på min A4 B6 Avant. Det er vell også et av de settene du kan justere VELDIG langt ned. Jeg har mitt i bunn bak og sikkert 4cm igjen å gå på fremme og det ser slik ut.

 

Si ifra hvis jeg skal fjerne bildet.

IMG_3995s.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det mulig å senke da?

det jeg er usikker på er at det ikke er rustfritt. går det bra likevell, så lenge jeg er flink til å smøre gjengene osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, går helt fint så lenge det smøres godt med ett eller annet tykt fett.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en som Heter Lars Kristian Belle her på forumet har TA på sin Passat 3bg å det har rustet helt fast å det er 1 år gammelt!

Kjøp KW ;) eller FK silverline x eller noe :) du vil ikke angre på det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt det på 2 forskjellige Golf 3 og synes det er altfor mykt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en som Heter Lars Kristian Belle her på forumet har TA på sin Passat 3bg å det har rustet helt fast å det er 1 år gammelt!

Kjøp KW ;) eller FK silverline x eller noe :) du vil ikke angre på det ;)

 

Nå kan man ikke akkurat si at de var kjempebra smurt opp... (har sett dem jeg og)

Og sånn i forhold til pris så koster FK Silverline X 8800,- Så da kan man jo kjøpe et sommer og et vintersett og enda spare noen kroner. også er det ikke alle som kan springe til pappa og be om penger;)

 

Men selvfølgelig er FK et bedre sett, det er jo derfor det koster mer.

Kjører selv med TA på cabben nå og jeg er faktisk positivt overrasket.

 

Skal du ha et stivt standardsett så kjøper man Supersport eller 2/4 plank. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

også er det ikke alle som kan springe til pappa og be om penger;)

ehh.. hva den der ment mot meg?....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe...

 

Rustfritt eller ikke, det setter seg uansett om man ikke passer på å rense gjenger og sette inn med fett en gang i året ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe...

 

Rustfritt eller ikke, det setter seg uansett om man ikke passer på å rense gjenger og sette inn med fett en gang i året ca.

 

Ikke KW. Tok av mitt sett etter å ha hatt det på i fire år med fire vintre og 20 000 km i året, og der går justeringen helt greit. Må bare passe på å rengjøre FØR man beveger noe på justeringsskruen, samt smøre gjengene og kontaktflaten mot fjæra når man skrur. Demperne ser utrolig bra ut etter så lang tid i salt og dritt, og må innrømme at jeg ikke er flinkest til å vaske bil om vinteren...

 

Men dette gjenspeiler seg jo i prisen også, da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke KW. Tok av mitt sett etter å ha hatt det på i fire år med fire vintre og 20 000 km i året, og der går justeringen helt greit. Må bare passe på å rengjøre FØR man beveger noe på justeringsskruen, samt smøre gjengene og kontaktflaten mot fjæra når man skrur. Demperne ser utrolig bra ut etter så lang tid i salt og dritt, og må innrømme at jeg ikke er flinkest til å vaske bil om vinteren...

 

Men dette gjenspeiler seg jo i prisen også, da.

 

Er nok pga kw bruker plast justeringsringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er plast/kompositt i gjengene, men ringene har også en stålforsterkning som går helt rundt. Jeg måtte nemlig dele en siden jeg var litt for sløv med rengjøringen på ene ved justering i vår, og dro inn masse sand som låste justeringsringen fast. Når jeg fikk på ny var justeringen helt fin igjen, siden selve demperen ikke ruster i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder alle senkesett, rustfrie eller ikke. Får de ikke vedlikehold så er det åkkesom hva du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok pga kw bruker plast justeringsringer?

 

plastringer? ehh..nope! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vell en vurderingssak.

Har jo ikke vært i tvil hvis prisen har vært jevnere. Men TA var såpass rimelig i forhold til FK.

 

Mener jeg ligger over gjennomsnittet når det gjelder å vaske biler så ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har Ta på min stv og funker knall siden det er familiebil :) Står i bunn, men fortsatt mye komfort igjen.. Kunne vært stivere med tanke på subbing, men iom at det er familiebil er det greit at det demper litt også..

 

Jeg har satt inn mine med flytene tectyl på sprayboks(hulroms beskyttelse) det er bare å spyle av med høytrykk til våren..

 

Satser på det funker bra :) gjorde det med vmaxx settet jeg hadde på en golf 1 og det gjorde susen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, så hvis man vil ha noe som fjærer og ikke er pinnestivt med litt komfort fortsatt så er TA tingen altså..?

Trenger noe til Jettan min men har trodd at de fleste gewinde er stive som pokker..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, så hvis man vil ha noe som fjærer og ikke er pinnestivt med litt komfort fortsatt så er TA tingen altså..?

Trenger noe til Jettan min men har trodd at de fleste gewinde er stive som pokker..: rolleyes

 

Jeg var redd på cabben at det skulle bli kjempestiv og stumpete, men er veldig overrasket over settet.

Er behagelig stivt, og jeg har testa det meste på Golf 1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har TA-Technix på energolfen og det er altfor mykt! Ok for en lav bruksbil/showbil, men til sportslig kjøring blir det litt for slappt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette jeg hadde regnet med. Har det vært en sportsbil med litt hardere kjøring ville jeg gått for noe dyrere, men siden det blir mest kjerringa som kjøre, så regne æ med det blir ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har Ta på min stv og funker knall siden det er familiebil :) Står i bunn, men fortsatt mye komfort igjen.. Kunne vært stivere med tanke på subbing, men iom at det er familiebil er det greit at det demper litt også..

 

Jeg har satt inn mine med flytene tectyl på sprayboks(hulroms beskyttelse) det er bare å spyle av med høytrykk til våren..

 

Satser på det funker bra :) gjorde det med vmaxx settet jeg hadde på en golf 1 og det gjorde susen da :)

 

hvor får du kjøpt flytene tectyl på sprayboks da? sprayer på før du monterer, så spyler du det tå til våren da? Hva er det egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får du kjøpt flytene tectyl på sprayboks da? sprayer på før du monterer, så spyler du det tå til våren da? Hva er det egentlig?

 

Mekonomen, Bilextra og Biltema har nok dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som håkon sier..

 

Er hvit boks spray som det står tectyl p åmed rød skrift :)

 

nå som høsten kom rengjorde jeg alle demperne for smuss og drit.. Så sprayet jeg de bare godt inn med tectylen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var redd på cabben at det skulle bli kjempestiv og stumpete, men er veldig overrasket over settet.

Er behagelig stivt, og jeg har testa det meste på Golf 1.

 

Goody, da skal jeg nok ha et sånt sett med det første :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at man får hva man betaler for når det gjelder justerbart.

Synes det er kjempe fint at folk som Håkon selger slike sett. Det gjør at "alle" kan ta seg råd til å få justerbart senkesett til sin bil. Og hvordan TA technix er på en 2002 Passat kan være annerledes en hva det er på alle andre VAG.

Rengjør og smør inn gjenger som folk tipser om her, så er det sikkert ikke så ille mtp prisen dette koster.

Hvor stivt eller mykt det er, kommer jo an på hva man synes selv er stivt/mykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.