Anbefalte innlegg

Idag kl. 19.55 passerte jeg Nykirke på E-18 retning syd.

50 meter foran meg spretter en sivilbil (Mb C-klasse m/DK-skilt) ut foran meg, jeg ligger i ca 120 på meteret. Politiet gasser så på og cruiser i en hastighet rundt 130-140 og forsvinner over sletta, i den lange tunellen etterpå ser jeg han i enden. Så 1,5 minutt senere ser jeg Knudstad avkjøringen og en bil som kjører av for så og kjøre over broen. Når jeg nærmer meg ser jeg en bil stiller seg på nedkjøringen i motsatt kjøreretning...og jaggu er det ikke siv MB. Dette er maktmisbruk!!! Dette skal det sendes mail om til Politiet i Vestfold omgående!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag kl. 19.55 passerte jeg Nykirke på E-18 retning syd.

50 meter foran meg spretter en sivilbil (Mb C-klasse m/DK-skilt) ut foran meg, jeg ligger i ca 120 på meteret. Politiet gasser så på og cruiser i en hastighet rundt 130-140 og forsvinner over sletta, i den lange tunellen etterpå ser jeg han i enden. Så 1,5 minutt senere ser jeg Knudstad avkjøringen og en bil som kjører av for så og kjøre over broen. Når jeg nærmer meg ser jeg en bil stiller seg på nedkjøringen i motsatt kjøreretning...og jaggu er det ikke siv MB. Dette er maktmisbruk!!! Dette skal det sendes mail om til Politiet i Vestfold omgående!!!

 

hvordan gikk det med kortet?

ble boten stor da?:)

 

dem har vel lov til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk det med kortet?

ble boten stor da?:)

 

dem har vel lov til dette.

 

jeg ble da ikke stoppet...har ikke skrevet det heller...

 

poenget her er at politiet forflytter seg fra en utkikkspost til en annen og på strekningen imellom cruiser i 130-140 uten å forfølge noen... de gjør dette kun fordi de kan...: bh : og i beste tilfelle hisse på seg noen bilister som de i etterkant kan ta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite fint av UP og tirre deg til og følge etter dem for så og svinge av og så måle deg og gi deg bot.(noe du ikke fikk da) tåpelig av dem!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så du er skuffet for at de ikke stoppet deg og gav deg bot?

 

:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite fint av UP og tirre deg til og følge etter dem for så og svinge av og så måle deg og gi deg bot. tåplig tanke gang..

 

etter min GPS lå jeg i 108 virkelig fart, så var ikke redd for å bli stoppet, men reagerer på holdningen til POLITIET!!! som skal være et forbilde i trafikken!

 

Mail er herved sent til post.vestfold@politiet.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ble da ikke stoppet...har ikke skrevet det heller...

 

poenget her er at politiet forflytter seg fra en utkikkspost til en annen og på strekningen imellom cruiser i 130-140 uten å forfølge noen... de gjør dette kun fordi de kan...: bh : og i beste tilfelle hisse på seg noen bilister som de i etterkant kan ta!

 

Kan jo være noe dem var på utkikk etter da?

ettersom dem ikke stoppet deg så var det sikkert noe mere alvorlig. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være noe dem var på utkikk etter da?

ettersom dem ikke stoppet deg så var det sikkert noe mere alvorlig. ;)

 

alvorlig i å bytte avkjøring. Det var politi på flere avkjøringer i vestfold i kveld.

 

Poenget mitt er at de må da ha en grunn for å passere fartsgrensen! Enten måling av bil el.lign.

Det er liksom ikke første gangen dette er observert ang. siv. bilen i VESTFOLD ser du! så det virker som om de har en aldri så liten ukultur har i distriktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha vært at de stilte seg opp etter å ha fått melding om noen i motgående retning, og måtte kjøre litt kjapt for å komme seg i posisjon i tide?

 

Hvis ikke høres det jo greit stygt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha vært at de stilte seg opp etter å ha fått melding om noen i motgående retning, og måtte kjøre litt kjapt for å komme seg i posisjon i tide?

 

Hvis ikke høres det jo greit stygt ut.

 

da kunne de vel bare ha brukt blålys! eller bevegd seg til andre siden av broen på avkjøringen de allerede sto på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter spent på svaret du får:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste gang skal det filmes og da skal jeg kjøre av der de stopper for å fortsette å filme! Deretter skal videoen til media, for dette er reint maktmisbruk!

 

Var borti en lign. episode i bærumsomr. med en blå 406 sedan.

Dennne bilen kjørte av og på alle avkjøringer fra liertoppen til IKEA og passerte meg gang på gang i 140-150. Da ringte jeg 02800 og "sladra"! De prøvde å unnskylde seg med det ene og andre til og med at det ikke var en siv. bil helt til jeg ramset opp skiltnr. satt med de på tråden i 5-6 min. og refererte. 20 minutter etter samtalen ringte de meg opp og beklagde at dette hadde skjedd og det skulle bli tatt opp på deres morgenmøte påkommende mandag... så det nytter faktisk å ringe å klage på de!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kunne de vel bare ha brukt blålys!

 

Er ingen lov som sier at utrykningskjøretøy bruke blålys for å bryte fartsgrensen. Imidlertid skal det være et reelt oppdrag som tilsier at vedkommende kjøretøy kan gjøre dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir bra, er den dagen du selv blir stoppet for et tilfelle litt i grenseland og de er litt i tvil om de skal være greie og la deg slippe med en advarsel, eller om de skal gi deg en smekk. Så kjører de et såkalt agent-søk på navnet ditt og får der opp at du gjentatte ganger har vært i kontakt med dem for å klage på tjenestemennene deres. Hva tror du avgjørelsen deres blir da....? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir bra, er den dagen du selv blir stoppet for et tilfelle litt i grenseland og de er litt i tvil om de skal være greie og la deg slippe med en advarsel, eller om de skal gi deg en smekk. Så kjører de et såkalt agent-søk på navnet ditt og får der opp at du gjentatte ganger har vært i kontakt med dem for å klage på tjenestemennene deres. Hva tror du avgjørelsen deres blir da....? ;)

 

Hehe, du sier noe der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe og surve over da? du vet vel ikke hvorfor de gjorde dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir bra, er den dagen du selv blir stoppet for et tilfelle litt i grenseland og de er litt i tvil om de skal være greie og la deg slippe med en advarsel, eller om de skal gi deg en smekk. Så kjører de et såkalt agent-søk på navnet ditt og får der opp at du gjentatte ganger har vært i kontakt med dem for å klage på tjenestemennene deres. Hva tror du avgjørelsen deres blir da....? ;)

 

HAH de rævkjører deg uansett.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lumpent gjort av politiet, neste gang kjører du opp til de og sier det rett til de istedenfor å sladre som ei gammal kjerring. Er vel ikke noe bedre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAH de rævkjører deg uansett.....

 

Tull. Tror de fleste her inne har opplevd hva man kan få til med å fremstå som litt ydmyk og angrende. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dagen jeg blir stoppet for å gjøre noe alvorlig så har de all rett til å gi meg en bot, men de burde og følge regelværket. eller syns dere det er greit med en politimann som prater med mobilen til øre mens han kjører, for så i neste sekund stoppe og bøtelegge deg av samme grunn?

 

Hadde jeg vært en politimann og lest dette hadde jeg vært flau. Akkurat som jeg blir når jeg hører andre elektrikkere skryter av at de har koplet vaskemaskin,tt, vv. og varmekabler utenom måleren. Respektløst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAH de rævkjører deg uansett.....

 

oh, yess det gjør de så absolutt. Har aldri opplevd annet...men kjerringa mi derimot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lumpent gjort av politiet, neste gang kjører du opp til de og sier det rett til de istedenfor å sladre som ei gammal kjerring. Er vel ikke noe bedre det?

 

Da hadde de sikkert saumfart bilen og funnet ei gåen blinklyspære eller no...

 

Føler ikke det blir som å sladre som ei gammal kjærring. hadde jeg vært 18 og fersk på veien hadde de glatt yppet meg opp til kjøring i min GTI...uten problemer. Så føler dette er feil/lumpen måte å ta folk.

 

Blir som å sette sin sønn på 6 år bak rattet på en bil i fart for så og banke ham for å ha kjørt i lyktestolpen! (på spissen øffkårs)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hentet fra politien.no

 

Politiets mål

 

Politi- og lensmannsetaten skal sikre trygghet lov og orden. Dette er forankret i politiloven. Politiloven sier følgende om politiets mål og oppgaver:

Kapittel I. Mål, oppgaver m.v.

 

§ 1. Ansvar og mål

 

Staten skal sørge for den polititjeneste som samfunnet har behov for. Polititjenesten utføres av politi- og lensmannsetaten.

Politiet skal gjennom forebyggende, håndhevende og hjelpende virksomhet være et ledd i samfunnets samlede innsats for å fremme og befeste borgernes rettssikkerhet, trygghet og alminnelige velferd for øvrig.

 

§ 2. Politiets oppgaver

 

Politiet skal

 

1. beskytte person, eiendom og fellesgoder og verne om all lovlig virksomhet, opprettholde den offentlige orden og sikkerhet og enten alene eller sammen med andre myndigheter verne mot alt som truer den alminnelige tryggheten i samfunnet

2. forebygge kriminalitet og andre krenkelser av den offentlige orden og sikkerhet

3. avdekke og stanse kriminell virksomhet og forfølge straffbare forhold i samsvar med regler gitt i eller i medhold av lov

4. yte borgerne hjelp og tjenester i faresituasjoner, i lovbestemte tilfeller og ellers når forholdene tilsier at bistand er påkrevet og naturlig

5. på anmodning yte andre offentlige myndigheter vern og bistand under deres tjenesteutøvelse når dette følger av lov eller sedvane

6. samarbeide med andre myndigheter og organisasjoner tillagt oppgaver som berører politiets virkefelt så langt regler gitt i eller i medhold av lov ikke er til hinder for dette

7. utføre andre oppgaver som er fastsatt i lov eller som følger av sedvane, herunder oppgaver som i lov er lagt til lensmannen, namsfogden eller politistasjonssjef med sivile rettspleieoppgaver.

 

Du kan lese hele politiloven her.

Politiinstruksen Politiinstruksen er politiets interne instruks. Den er forankret i politiloven og konkretiserer den. De grunnleggende bestemmelsene om utøvelse av politimyndighet står i politiinstruksens andre del: Kap. 2. Mål og oppgaver

 

§ 2-1. Målet med politiets virksomhet.

 

Målet med politiets virksomhet er å opprettholde den offentlige orden og sikkerhet, forfølge lovbrudd og utføre andre oppgaver fastsatt etter lov eller sedvane.

I ethvert tilfelle gjør politiet best nytte for seg hvis det på forhånd lykkes i å forebygge eller avverge lovbrudd eller ordensforstyrrelser.

Gjennom sin virksomhet skal politiet være et ledd i samfunnets samlede innsats for å fremme borgernes rettssikkerhet, trygghet og velferd forøvrig.

 

§ 2-2. Politiets oppgaver.

 

Politiet skal:

 

1. Forebygge og motvirke kriminalitet og andre forstyrrelser av den alminnelige orden og sikkerhet.

2. Beskytte person, eiendom og all lovlig virksomhet, opprettholde og gjenopprette den offentlige ro og orden, og enten alene eller sammen med andre offentlige myndigheter verne mot alt som truer den alminnelige sikkerhet og trygghet i samfunnet.

3. Forfølge straffbare forhold i samsvar med reglene gitt i eller i medhold av straffeprosessloven og påtaleinstruksen.

4. Yte publikum hjelp og service i nødstilfelle og andre akutte situasjoner, i lovbestemte tilfelle, og ellers når forholdene for øvrig tilsier at bistand er påkrevet.

5. På anmodning yte andre offentlige myndigheter vern og bistand under deres virksomhet når dette følger lov eller sedvane, og ellers gripe inn av eget initiativ på andre myndighetsområder i tilfelle dette antas nødvendig for å verne liv, helse eller vesentlige samfunnsverdier.

6. Samarbeide med andre offentlige myndigheter og organisasjoner tillagt oppgaver som berører politiets virkefelt så langt lov eller forskrift ikke er til hinder for dette.

7. Utføre andre oppgaver fastsatt i lov eller som følger av sedvane.

 

hele instruksen kan leses her: http://www.lovhidden.no/for/sf/jd/xd-19900622-3963.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tull. Tror de fleste her inne har opplevd hva man kan få til med å fremstå som litt ydmyk og angrende. ;)

 

Jess.. Ble stoppa for å ha.. akselerert litt fort ut av en rundkjøring.. (Polis som kom imot rundt en slakk sving og hørte litt lyder da vi var underveis med å tømme 3. giret..) : klø :

Og jeg hadde 4stk "slicks" på bilen. (Dekkene var relativt slitt når jeg kjøpte bilen for ett år siden, og de har vært med på to rudskogendager med 9-16 kjøring, samt 20000km vanlig kjøring etter det..) : eek :

Etter å ha unnskyldt meg litt og hørt på hva han hadde å si, fikk vi lov å kjøre videre mot at vi byttet dekk straks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.