Anbefalte innlegg

må passe seg litt for den sølve mærsen her i området gåre en amg e klass står ofte i område av å på kjøringene fra holmestrand til tbg, har opplevd det samme selv polti amg stod i den ene rundkjøringa over e18 i holmestrand jeg stod på andre siden med panseret oppe å skrudde litt etter litt mekking på bilen! pluttslig fikk de veldig dårlig tid å dro av gåre i en rasendefart! etter litt mere mekk kjørte jeg til kopstad for å se om det hjalp med det jeg hadde gjort, da stod samme sivilen der å prata side by side ganske sperrende i avkjørslen ned på e18 i gjenn! vakent dårligtid de hadde for en prat!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en gangs skyld syns jeg Håkon har kommet med det mest fornuftige innspillet i denne tråden til nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du gidder... : rolleyes

 

:tilber:

 

...er det rart det er krig i verden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2....

 

hvem i deres familier jobber i politiet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvem i deres familier jobber i politiet.....

 

Hahahahahahahahahahaha, det der var dagens... : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner deg jeg, har selv opplevd litt med UP. Ene gangen fulgte han etter meg i 20 min for så å ta meg på første forbikjøringsfeltet da jeg kjørte forbi det meste av køen som lå i 70 i 80 sonen. Kompisen min lå i hundre men han ble greit passert for at jeg skulle taes. Grunnen var ifølge UP fyren var at jeg hadde ungdomsbil. Brøt såklart loven med å kjøre for fort, men alikavell :)

 

En annen gang fikk jeg bot for å ligge i 90 i 80 sonen, dette var da i fergekøen bak mange vogntog. Ungdomsbil var grunnen til at jeg var den heldige den gangen også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet her.. er det det at du føler det er litt dumt at politiet kjører over fartsgrensen?

Så lenge de har en grunn, dvs så lenge det letter et oppdrag, så kan de bryte fartsgrensen, kjøre i kollektivfelt, kjøre på gangveier, etc etc. De trenger nødvendigvis ikke være under utrykning med blålys og det hele for å gjøre dette.

 

Jeg for min del synes det er mye værre når det ligger en politibil i 79km/t i 80sonen og sinker trafikken med at ingen tør å kjøre forbi, og det ser ut som andemor er på tur med hele flokken sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte forbi en politibil på en slette som er ca 600-800m lang en gang. jeg blinket fint forbi og la meg fint inn igjen kjørt i ca 85km/t i 80-sona,politiet lå i ca 78km/t.

da jeg hadde gjort ferdig forbikjøringa så kom blålyset på og jeg ble stoppa. spurte så politimannen hva som var problemet? han sa at han måtte jo stoppe meg siden jeg kjørt forbi en politibil. sa da at han hadde jo ligget under fartsgrensen i over 3mil. men da sa han at det hadde jeg ingenting med.

men uansett så fikk jeg ikke bot eller noe,bare en liten fy fy siden jeg kjørte forbi en uniformert politibil :) he he så skal ikke være lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme bil fratok meg a1-lappen april 08. Hyggelige betjenter :)

 

Gjorde en tabbe og er ikke direkte stolt av det, men de var raskt på pletten må jeg si :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet her.. er det det at du føler det er litt dumt at politiet kjører over fartsgrensen?

Så lenge de har en grunn, dvs så lenge det letter et oppdrag, så kan de bryte fartsgrensen, kjøre i kollektivfelt, kjøre på gangveier, etc etc. De trenger nødvendigvis ikke være under utrykning med blålys og det hele for å gjøre dette.

 

Jeg for min del synes det er mye værre når det ligger en politibil i 79km/t i 80sonen og sinker trafikken med at ingen tør å kjøre forbi, og det ser ut som andemor er på tur med hele flokken sin.

 

Nå tok denne tråden kanskje litt av... var en liten utblåsning fra meg ang. siv. purk som gjør som de vil.

Hele poenget er at jeg har full respekt for dette når de har en grunn, men når det viser seg at de har kjørt så fort at "de kunne ha mistet lappen" uten grunn koker det litt her.

Ellers syns jeg politiet gjør en fantastisk jobb og sparer helt sikkert liv, men de burde så absolutt være ett forbilde i trafikken når det gjelder blinklys, hastighet og mobiltelefon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg misunner deg som ikke har viktigere ting å bekymre deg over enn denne saken. : rolleyes

Som sagt lengre opp her, at du GIDDER!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg misunner deg som ikke har viktigere ting å bekymre deg over enn denne saken. : rolleyes

Som sagt lengre opp her, at du GIDDER!!!

 

At du gidder å skrive innlegg her i det hele tatt : bh :: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått noe respons fra politiet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er verdt å være litt obs på den strekninga der ja, de står ved rundkjøringa på e-18 sørgående ved sundance holmestrand og på av og på kjøringene på kopsstadkrysset, står under brua der og måler. Ser sivilbiler fise rundt der nesten hver dag. av og på- av og på. Også er det veldig gøy å se på når de leker andemor! :D ligge i 95 og ha en hale av biler etter seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er verdt å være litt obs på den strekninga der ja, de står ved rundkjøringa på e-18 sørgående ved sundance holmestrand og på av og på kjøringene på kopsstadkrysset, står under brua der og måler. Ser sivilbiler fise rundt der nesten hver dag. av og på- av og på. Også er det veldig gøy å se på når de leker andemor! :D ligge i 95 og ha en hale av biler etter seg!

 

Det er dette jeg prøver å si... og virker som at enkelte av politibetjentene syns det er litt kjedelig å stå der og vente, så de tar seg noen turer i god hastighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordi denne skrevet i VESTFOLD sitt forum og ikke på offtopic forum, så for de som ikke har vært borti den siv. bilen så ser jeg ikke helt hvorfor folk skal irritere seg over min tråd.

 

Har dere ikke annet å gjøre enn å kommentere tråder dere ikke har interesse av er det vel ikke jeg som har fritidsproblemer!

 

Du høres jo ut som en mindreårig som syter over at en sivil spratt ut foran deg, og dro fra deg i høyere hastighet tillatt på den strekningen. Du sitter faktisk ikke på noe som kan bevise at de ikke var på utrykkning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du høres jo ut som en mindreårig som syter over at en sivil kjørte forbi deg. Du sitter faktisk ikke på noe bevis som fører til at de ikke var på utrykkning.

 

Siv. bilen har IKKE kjørt forbi meg! Og når man har sett samme situasjonen 5-6 ganger så får man bange anelser. Og det er faktisk flere i Vestfold lokallag som har opplevd lign.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siv. bilen har IKKE kjørt forbi meg! Og når man har sett samme situasjonen 5-6 ganger så får man bange anelser. Og det er faktisk flere i Vestfold lokallag som har opplevd lign.

 

Jeg rettet på det, se over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en Brage nevner litt tidligere i tråden;- utrykningskjøretøy trenger ikke bruke blålys under utrykning sålenge det ikke er behov for det.

 

Saken her vil jeg dog tro gjelder en spaning, og forflytting med blålys under en spaning er lite heldig. Det sier seg selv.

 

Det kan jo bli gøy å se hva Politiet svarer på mailen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dette jeg prøver å si... og virker som at enkelte av politibetjentene syns det er litt kjedelig å stå der og vente, så de tar seg noen turer i god hastighet.

 

Tror du faktisk det? Begynner å lure snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes dere dissa tråden til SW litt vel mye!!! Han må da få utrykke seg på Vestfold sida...og ikke minst slippe usakelige innlegg av alle andre som ikke har noe fornuftig å si.......

 

Er tildels enig med SW og politiet har gjort endel snodige ting i Vestfold.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle har vel sikkert opplevd at purken gjør noe ulovlig,selv har jeg sett og vært borti noen raringer fra politiet....man kan bli ganske så frustert,men hadde alle klagd når det var noe så hadde de vel kanskje gjort noe med det og.politiet skal følge regler...ja det er greit,men det gjør de da ikke.nå snakker ikke jeg om ALLE...men det er endel tilfeller hvor de kunne dratt åt skogen ja...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fremgår klart og tydelig av trafikkreglene at utrykningskjøretøy kan fravike en del av trafikkreglene, deriblant fartsreglene i tjeneste.

 

Utrykningskjøretøy kan bryte fartsgrensene og andre trafikkregler i tjeneste uten å ha på blålys eller blålys og sirener.

 

Om kjøretøyet krever fri vei, er derimot blålys pålagt.

 

Se: Vegtrafikkloven på lovhidden.no, paragraf 11 for utrykningskjøretøy

 

Se også: Trafikkregler på lovhidden.no, paragraf 2, 4.a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.