Karrosseri garantisaker hos Møller Oslo

Anbefalte innlegg

Var innom Møller Bilskade på Rud for å få dem til å se på noe på bilen min. Fikk beskjed om at det er KUN Møller Bilskade Kalbakken som kan takstere/vurdere garanti saker. Ikke nok med at disse takstene i utgangspunktet bare kunne taes mellom 9-14, men nå må man jaggu til andre siden av byen også! Jobber Møller taktisk for å få folk til å overse "små" ting eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lakk skader på min bil når jeg fikk den fra fabrikken, tok dem skikkelig på telefon og fikk kjøre den til takstering hos Albjerk i mjøndalen =) ikke pokker om at jeg skal kjøre heeeelt til kalbakken for å vise en skade fabrikken dems har gjort. fikk det gjennom tilslutt =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Griiiiin/klag til de fikser det,de kan hvis de vil! :) Ser ut til at det er eneste metoden som funker hos Møller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albjerk har skadesenter på Åssiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albjerk har skadesenter på Åssiden...

 

Alt som skal gå på fabrikk garanti må gå igjenom Møller Kalbakken nå, før hadde vært enkelt verksted en takstmann som kunne takstere garanti/skader. Men nå er det KUN Kalbakken som kan takstere garanti, mens de andre bare takstere skader:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som skal gå på fabrikk garanti må gå igjenom Møller Kalbakken nå, før hadde vært enkelt verksted en takstmann som kunne takstere garanti/skader. Men nå er det KUN Kalbakken som kan takstere garanti, mens de andre bare takstere skader:tilber:

 

Med tanke på at hver enkelt Møller-avdeling har sin egen oppfatning av garanti/reklamasjon, så skjønner jeg godt at de må samle ting på ett sted.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at hver enkelt Møller-avdeling har sin egen oppfatning av garanti/reklamasjon, så skjønner jeg godt at de må samle ting på ett sted.. : rolleyes

 

Da tror jeg neppe du noen gang har vært borti en garantisak hos Møller, for der er INGENTING garanti. Alt er pga. ytre påkjenninger eller chip..

 

Merklig at det ALLTID skal være noe sånt gnål fra deg, når det kommer en slik tråd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som skal gå på fabrikk garanti må gå igjenom Møller Kalbakken nå, før hadde vært enkelt verksted en takstmann som kunne takstere garanti/skader. Men nå er det KUN Kalbakken som kan takstere garanti, mens de andre bare takstere skader:tilber:

 

Det er bare tull;)

 

Er nok av "Takstmenn" på andre avd. også;) De kan hvis de vil: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare tull;)

 

Er nok av "Takstmenn" på andre avd. også;) De kan hvis de vil: smil :

 

Ja takstmenn er det på alle avdelinger, men du ser jo selv erfaringen til Petter Gordon Nilsen. Man må til Kalbakken og det er tungvindt for folk som jobber 7-16 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som skal gå på fabrikk garanti må gå igjenom Møller Kalbakken nå, før hadde vært enkelt verksted en takstmann som kunne takstere garanti/skader. Men nå er det KUN Kalbakken som kan takstere garanti, mens de andre bare takstere skader:tilber:

 

Bare gled deg til du skal ringe å bestille time for besiktigelse av bilen :D Jeg fikk time 3 mnd frem i tid..... ikke for å reparere zinkrosene, men bare for å besiktige bilen !!!! Det er altså ventetid for at de i det hele tatt skal vurdere om det er en garantisak.... Så er det ny ventetid for å reparere det hele....... : rolleyes

 

Skal inn til besiktigelsen 3. desember, så får vi se hva de sier : rolleyes

 

Blir det protester har jeg et kjekt lite papir fra NAF som definerer det som Zinkroser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg neppe du noen gang har vært borti en garantisak hos Møller, for der er INGENTING garanti. Alt er pga. ytre påkjenninger eller chip..

 

Merklig at det ALLTID skal være noe sånt gnål fra deg, når det kommer en slik tråd.

 

Jeg har vært borti ganske mange slike saker og kan støtte opp Anders sitt utsagn. Ligger også flere tråder her på forumet hvor spørsmål om garanti tydelig blir behandlet veldig forskjellig fra avdeling til avdeling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Litt" lettere når jeg hadde en bmw e46. Kom ut til Bilsalongen i skien og sa ifra at jeg hadde bittebitte litt rust ved falsen på 3 dører. Han ene fra delelageret ble med ut sammen med et speilrefleks kamera. Knipset bilder av "skaden" og sendte til bmw sentralt.. Tok vel 2 dager før jeg fikk innkallelse om at alt var ok og hadde time til å bytte dørene noen få dager etterpå..

 

 

Hvorfor er det så vanskelig å skjønne for vw/audi at de må endre rutinene sine for å få fornøyde kunder?

 

Kanskje en grunn til at ikke de gikk av med årets "seier" i kundebarometeret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at behandlingen av garantiforespørsler hos Møller er utrolig idiotisk organisert. Har selv time i neste uke (Møller Jessheim) for en vurdering, en time jeg fikk tildelt for 2,5 mnd siden. I mellomtiden fikk jeg en dult i bakfangeren på tur hjem, og måtte innom for ca. 2 uker siden å taksere denne skaden. Spurte samtidig om de ikke kunne se over zinkrosene og en løs karroseriplate på den ene døra og kanskje ta den jobben samtidig med skaden for å spare litt penger. Nei det kunne han ikke gjøre, han hadde nemlig ingenting med garanti saker å gjøre. Gikk inn å spurte han som jobbet med garanti om å bli med ut i 3 minutter med kamera, men nei det hadde de ikke tid til. Greit nok at de ikke har tid, men at det er lagt opp sånn at de ikke kan ta to skader samtidig på grunn av en tungrodd organisering blir helt kokkos for meg. Fikk også ett bestemt inntrykk av at jeg ikke på noen måte kan forvente at den garantisaken blir utbedret før langt utpå nyåret på grunn av saksbehandling sentralt.

 

Bare så det er sagt. Ingen kritikk til Møller Jessheim som ikke har gjort annet en å gi meg den beste servicen i det siste. Dette handler om hvordan saker og ting er organisert sentralt, og det er det lite den enkelte forretning får gjort noe med skal de få godkjent og dekket sine kostnader med jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg neppe du noen gang har vært borti en garantisak hos Møller, for der er INGENTING garanti. Alt er pga. ytre påkjenninger eller chip..

 

Merklig at det ALLTID skal være noe sånt gnål fra deg, når det kommer en slik tråd.

Ja jøss.

Om du ikke tok ironien, jeg er fullstendig enig med deg. Jeg tok en ringerunde til 5 forskjellige Møllersjapper for å høre hvilken garanti det var på sinkslipp (siden jeg hadde problemer med dette), jeg fikk 5(!) ulike svar. DET var bakgrunnen for utsagnet, ikke noe kun for å irritere deg eller for å slippe ut noe gnål fra min side. Fortell meg gjerne hvor jeg gnåler.

 

Ellers henviser jeg til Finn Kristian sitt innlegg..

Jeg har vært borti ganske mange slike saker og kan støtte opp Anders sitt utsagn. Ligger også flere tråder her på forumet hvor spørsmål om garanti tydelig blir behandlet veldig forskjellig fra avdeling til avdeling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg hjertens enig i at møller er helt håpløse på ting som åpenbart skal på garanti. Ble helt kvalm av hva han nissen på møller skøyen greide å lire av seg da jeg var innom der med gamle a4'en for noe år siden ang noe lett rust inne i fordørene.. Bortforklaringen inneholdt bl.a feite familiemedlemmer, dårlig renhold og lite gjennomtenkte åpninger av dørene inntil høye fortauskanter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg hjertens enig i at møller er helt håpløse på ting som åpenbart skal på garanti. Ble helt kvalm av hva han nissen på møller skøyen greide å lire av seg da jeg var innom der med gamle a4'en for noe år siden ang noe lett rust inne i fordørene.. Bortforklaringen inneholdt bl.a feite familiemedlemmer, dårlig renhold og lite gjennomtenkte åpninger av dørene inntil høye fortauskanter!

 

A4 B6? Her er min erfaring om det: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=81209

Det kom brev i posten etter et par uker og time for utbedring noen uker etterpå det igjen.

 

Etter hva jeg har blitt fortalt er noe av grunnen til lang ventetid på reprasjon av garanti at verkstedene skal ha kapasitet disponibel til hastesaker som forsikringssaker osv. Kollisjons skader, steinsprut og glass skader o.l.

Lakk og rust garantier blir betalt av fabrikken så for verkstedet er det likegyldig.

Sånn sett litt bedre at de med bil som virker får noen ukers/mnd venting, enn de med ødelagt bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nevne det at det var lakk sig på bilen min, på fører dør, og front fanger. fattern kjørte bilen til drammen bilskade (di driver med samme type skadeer for ferrari, porche, lamborghini osv.) og han mente helt klart og tydelig at det var en garantisak. tok da å ringte min selger på møller asker og bærum og spurte hva jeg skulle gjøre. fikk nummer til di på kundebehandling eller noe for å få time for takstering.

 

ringte dem og han var sikker på at det ikke var garantisak osv, men skader påført etter levering, så nevnte det med at drammenbilskade hadde sett på den, og da var det vist helt greit, fikk da time uka etter hos kalbakken. ikke aktuelt sa jeg. har værken tid eller murlighet i min jobb å få den in dit. så etter mye om og men så fikk jeg dra til albjerk åssida (va skrev feil sist! whatever:p) han tok bilder og kikket på den. han skulle tilogmed fylle litt i en steinsprut på bakfangeren jeg har greid å få :D

 

meget fornøyd med servicen jeg fikk etter telefonsamtalen med han gjøken :P har ikke fått noe beskjed om når feilen skal utbedres enda. men blir vel utpå nyåret tenker jeg.

 

er selv veldig fornøyd med både kundebehandling og åssen ting blir utført som jeg har vært borti hittil hos møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært borti ganske mange slike saker og kan støtte opp Anders sitt utsagn. Ligger også flere tråder her på forumet hvor spørsmål om garanti tydelig blir behandlet veldig forskjellig fra avdeling til avdeling.

 

Ja jøss.

Om du ikke tok ironien, jeg er fullstendig enig med deg. Jeg tok en ringerunde til 5 forskjellige Møllersjapper for å høre hvilken garanti det var på sinkslipp (siden jeg hadde problemer med dette), jeg fikk 5(!) ulike svar. DET var bakgrunnen for utsagnet, ikke noe kun for å irritere deg eller for å slippe ut noe gnål fra min side. Fortell meg gjerne hvor jeg gnåler.

 

Ellers henviser jeg til Finn Kristian sitt innlegg..

 

Var seneste i Mars hos Møller Bilskade Rud å takserte en annen lakkskade på Transporteren. Da ble det tatt bilder og bildene ble vist nok etter hva jeg ble fortalt sendt til Tyskland. Så kan dem da plutslig ikke sende bilder fra Rud lengre? Uansett bør de heller sende flere takstmenn på kurs til Tyskland, en å rett og slett gjør ting vansklig for kundene sine.

 

Mulig jeg ikke tok ironien i det innlegget ditt.

Ellers ref til 100.000 kritikk til BT tråder som finnes på forumet (Hvor flere utsagn er urimlig, men det var ikke det denne tråden handla om. Det har heller ikke gjeldt meg, så jeg har droppa å kommentere noe.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som skal gå på fabrikk garanti må gå igjenom Møller Kalbakken nå, før hadde vært enkelt verksted en takstmann som kunne takstere garanti/skader. Men nå er det KUN Kalbakken som kan takstere garanti, mens de andre bare takstere skader:tilber:

 

Kan da ikke stemme at vi som kunder som feks kjøper en bil hos forhandler i Drammen må helt inn dit for å få takst på garantijobb? Dette må isåfall kun være butikker og verksted med tilknytning til stor-oslo

Fikk for ikke lenge siden (9/9) gjennomslag for en garantijobb hos Albjerk.

De tok bilder og sendte det til importør.

 

Hvis TVn min ryker så går jeg til butikken jeg kjøpte TVn i, ikke verkstedet deres. Lurer litt på lovligheten rundt dette...

 

Får mindre og mindre lyst på VW eller Audi neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da ikke stemme at vi som kunder som feks kjøper en bil hos forhandler i Drammen må helt inn dit for å få takst på garantijobb? Dette må isåfall kun være butikker og verksted med tilknytning til stor-oslo

Fikk for ikke lenge siden (9/9) gjennomslag for en garantijobb hos Albjerk.

De tok bilder og sendte det til importør.

 

Hvis TVn min ryker så går jeg til butikken jeg kjøpte TVn i, ikke verkstedet deres. Lurer litt på lovligheten rundt dette...

 

Får mindre og mindre lyst på VW eller Audi neste gang.

 

Har vært inne på tanken flere ganger å kjøpe meg BMW, bare synd det ikke er Audi.

 

Hadde vært fristende å fått en skikkelig dobbel side i VG eller noe (sammen med et avsnitt om Møller syn på garanti/ikke garanti), selvom enkelte her tydligvis syntes det er helt greit å kjøre 35-40 min (ev 60 i kø), når man har et verksted i samme konsern som ligger 10 min unna. Så tror jeg at de aller fleste er enig med meg at det ikke holder mål.. Hvis firmaet hadde f.eks het Norsk Bildelsenter hadde det hvertfall ikke vært greit for resten her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var seneste i Mars hos Møller Bilskade Rud å takserte en annen lakkskade på Transporteren. Da ble det tatt bilder og bildene ble vist nok etter hva jeg ble fortalt sendt til Tyskland. Så kan dem da plutslig ikke sende bilder fra Rud lengre? Uansett bør de heller sende flere takstmenn på kurs til Tyskland, en å rett og slett gjør ting vansklig for kundene sine.

 

Det var nettopp det som var ironien da nettopp avgjørelsen om garantispørsmålet ikke blir tatt hos det enkelte verkstedet, men fra fabrikken. Derfor helt latterlig at det skal kun finnes utvalgte verksteder som kan ta på seg den jobben.

Men erfaringen blandt medlemene her hvor man får forskjellige svar på samme spørsmål etter hvor man henvender seg, kunne blitt bedre dersom det kun ble et verksted å forholde seg til, da man mest sansynlig fikk lik behandling til alle kunder.

 

Mulig jeg ikke tok ironien i det innlegget ditt.

Ellers ref til 100.000 kritikk til BT tråder som finnes på forumet (Hvor flere utsagn er urimlig, men det var ikke det denne tråden handla om. Det har heller ikke gjeldt meg, så jeg har droppa å kommentere noe.)

 

Her forstår jeg ikke hva du skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her forstår jeg ikke hva du skriver.

 

Om jeg forstod det riktig var det rettet mot meg og mine innlegg i Biltilsynsdiskusjoner siden jeg har jobbet der og derfor alltid må ta BTs side (merkelig nok siden diskusjonene her alltid er så nyanserte og flersidige).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forstod det riktig var det rettet mot meg og mine innlegg i Biltilsynsdiskusjoner siden jeg har jobbet der og derfor alltid må ta BTs side (merkelig nok siden diskusjonene her alltid er så nyanserte og flersidige).

 

Ja, jeg så bare ikke helt sammenhengen med det her i denne tråden :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte i pausen til Møller Ålesund, sa jeg hadde noe rust flekker/lakk, så sa han vent litt gikk og hentet en mann som snakka litt rart og så målte han lakk dybden og tok bilder og skulle sende det til tyskland. Alt i alt tok det vel 10 minutter, meget fornøyd!

 

Så da er det bare og vente 1-1,5 mnd og høre om de dekker det og da blir ting og tang lakket opp igjen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel minst fire uker siden jeg var inne og fikk tatt bilder av noe rust på A6en min. Har enda ikke fått tilbakemelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.