Karrosseri garantisaker hos Møller Oslo

Anbefalte innlegg

Hører d e flaks d enda er 3 år til rustgarantien på bilen min går ut. Har blitt sendt på lakkverksted for takst 2 ganger, men saken skal antaglivis sendes med brevdue vidre, men har enda ikkje forlatt kontoret i mosjøen. Skal vistnåkk ha pågått omstrukturering hos møller disse siste måndene så vw forhandleren her venter fortsatt på nye rettningslinjer hver gang jeg er innom å maser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her forstår jeg ikke hva du skriver.

 

Under her er svaret.

 

Om jeg forstod det riktig var det rettet mot meg og mine innlegg i Biltilsynsdiskusjoner siden jeg har jobbet der og derfor alltid må ta BTs side (merkelig nok siden diskusjonene her alltid er så nyanserte og flersidige).

 

Jeg har aldri sagt at alt som blir sagt her på forumet er nyansert og flersidig, det jeg sier er at du av og til "sitere" BT på HELT urimlig ting.

 

Ja, jeg så bare ikke helt sammenhengen med det her i denne tråden :confused:

Anders ville ha svar på hvor jeg mente han "gnålte", sa da ga jeg han et svar på det, men persiserte at jeg ikke gadd å ta den diskusjonen vidre i denne tråden osv. Så når det gjelder den sak er mitt siste ord nå sagt.

 

Fortell meg gjerne hvor jeg gnåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders ville ha svar på hvor jeg mente han "gnålte", sa da ga jeg han et svar på det, men persiserte at jeg ikke gadd å ta den diskusjonen vidre i denne tråden osv. Så når det gjelder den sak er mitt siste ord nå sagt.

 

Jeg skal på ingen måte ta noen av deres side i saken, men jeg sliter med å finne første ordet i diskusjonen her?

 

Tilbake til topic så kan du lese flere erfaringer med spørsmål om rustgaranti hos møller i disse trådene:

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=170605

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=168667

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167007

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141302

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=155107

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=149947

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=85331

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99019

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=82571

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=76462

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=70894

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gled deg til du skal ringe å bestille time for besiktigelse av bilen :D Jeg fikk time 3 mnd frem i tid..... ikke for å reparere zinkrosene, men bare for å besiktige bilen !!!! Det er altså ventetid for at de i det hele tatt skal vurdere om det er en garantisak.... Så er det ny ventetid for å reparere det hele....... : rolleyes

 

Skal inn til besiktigelsen 3. desember, så får vi se hva de sier : rolleyes

 

Blir det protester har jeg et kjekt lite papir fra NAF som definerer det som Zinkroser ;)

 

 

 

Da var Passeratien på inspeksjon i dag - resultat: Skifte bakluke + rep/lakk av alle fire dører. Når vi lå på kne og inspiserte så det ikke spesielt bra ut gitt...: eek : Bilen er bare 3 år gammel - skremmende...

 

Dato for rep er satt nye 3 mnd frem i tid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dato for rep er satt nye 3 mnd frem i tid...

 

Hvor i landet er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som et lite apropos sånn litt på siden av temaet. Det er nå kommet en melding fra Møller sentralt angående utbedring av mekansik slitasje i bakdørene (ikke 3 dørs naturligvis). Slitasjen oppstår på karroseriet inne i døråpningen akkurat der lista på døra knekker/bøyer bak og i nedre kant av vindusrutene (skjønner?). Jeg fikk heldigvis tatt dette samtidig med sinkrosene nede i dørtersklene, meldingen kom samtidig som jeg var å fikk besiktiget sinkskadene :) Har ikke fått igjen bilen enda så vet ikke hvordan resultatet ble.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter: kan hende din erfaring skyldes at forhandlere i Drammen er selvstendige, og ikke Møller Bil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, mest sannsynlig er det det. Men de må få klarsignal fra importør (Møller) før de utbedrer noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk brev av albjerk nå i dag, der sto det at "skaden" ble dekket 100% på fabrikk garanti, men den måtte utføres føøøør 02.01.2010. :D så da er det bare å ringe på mandag å få time! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må den tas før 02.01.2010? Er ikke dette på en helt ny bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk nettopp ny fører dør på garanti på min 2001 mod passat. pga bitte små rust bobler under lakken i falsen mellom inner og ytterdør ved låsekassa.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må den tas før 02.01.2010? Er ikke dette på en helt ny bil?

 

har vel no med at den er kliss ny ja. men vet ellers ikke hvorfor. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må utføre jobben innen 2 måner fra godkjennelses dato , visst ikke blir sagen lagt på is..

Det er mye nye regler ang. garanti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er noen trøst så er det ikke bare i Oslo dette går litt tregt :)

 

Jeg tok en runde på forskjellige lakkverksted i Trondheim for å høre på pris på hellakkering på A6'n min i april i fjor, og tenkte at jeg kunne jo bare for moro sjekke med møller også for å ha sammenligningsgrunnlag. Fikk snakka med en dude nede på karosseriavdelinga der og han sa at dette ligna veldig på "noe" han hadde sett før, men han kunne ikke si noe sikkert, men han trodde dette var en garantisak. Jeg spurte om det hadde noe å si om bilen var importert eller slikt, men det hadde det ikke.

Jeg fikk da time litt uti mai for å vise frem bilen, og da kunne han som titta på dørene og taket mitt si at dette så ut som garantisak, og at jeg skulle få høre fra de igjen snart.

Tiden gikk, og til slutt ble jeg lei av å vente, så jeg ringte opp igjen og fikk snakka med han fyren igjen, og da måtte jeg komme innover på enda en inspeksjon, siden han hadde forventa at jeg skulle få nye dører i stedet for reparasjon av de gamle, derfor måtte han nå sjekke innsiden av dørene for å se om det var gjennomrusta eller om det kunne repareres. For meg spiller det ingen rolle så lenge feilen blir vekke etterpå, så jeg var innover på ny befaring og jeg fikk beskjed om at dørene skal repareres, men at jeg ikke kunne få noen dato før han fikk svar fra sentralt eller tyskland(husker ikke helt, men han snakka noe om fabrikken i tyskland og at avgjørelsen blir tatt der).

Nå etter en del masing har jeg omsider fått time, den 4. januar skal jeg levere fra meg bilen, og det gleder jeg meg til!! :)

 

For meg gjør det ikke så mye at jeg har måttet vente, bilen har ikke blitt noe værre i bruk liksom, men nå har jeg ikke gått og tenkt så mye på det heller da. Men nå derimot, nå gleder jeg meg veeeldig! :)

 

Så jeg må skryte av møller som fortalte meg at dette var en garantisak, jeg var forberedt på å betale lakkeringa sjøl, men nå trenger jeg kun betale for lakk av kanaler og slikt. At det har tatt en del tid kan en sikkert være misfornøyd med, men for meg spiller det ingen rolle. Nå hadde det egentlig vært greit om jeg måtte venta til enda nærmere våren sånn at den nye lakken ikke ble utsatt for salthelvetet med det samme den kom ut fra lakkering. Men det går nok bra det og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde TT'en min inne hos møller for å få demontert vingen (skal ha ny på). da bulket de bilen min. Snakket med de på telefon, han hevdet at de ikke var de som hadde utført skaden, var nedom de så på den.. forsvant i 15 minutter og sa de kunne reparere skaden på egen regning, så svarte jeg at jeg allerede hadde bestilt time til lakk for å samtidig få lakkert vingen og få den montert. og da ville de ikke gi meg en dritt.. kjipe folk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk brev av albjerk nå i dag, der sto det at "skaden" ble dekket 100% på fabrikk garanti, men den måtte utføres føøøør 02.01.2010. :D så da er det bare å ringe på mandag å få time! :D

 

Fikk samme type brev nå. Har antydninger til rust rundt skiltlyktene på bakluka (og det ene skiltlyset er ødelagt som følge at det har blitt liggende vann inn i det). Fikk også at dette måtte tas innen en viss tid (9.2.10 i mitt tilfelle, så det virker som det er en sånn 2 mnd fra brevdato hos dem).

 

Når det ellers gjelder denne diskusjonen og hvor slike skader skal tas:

- Så vidt jeg husker kjøpsloven, i hvert fall den gamle fra tiden jeg hadde rettslære på skole, kunne ikke et utsalgssted kreve at reklamasjon skulle klages inn for tredjepart hvis ikke kunden gikk med på det. Mao. skal kunne kjøre reklamasjonen ovenfor forhandleren, og det skal ikke være noe krav at bilen skal sjekkes et annet sted - de skal i hvert fall ikke kunne kreve dette om det er til vesentlig ulempe for kunde, noe det å kjøre flere mil ekstra vil være.

 

Min erfaring med Albjerk har forresten så langt vært meget god. Har hatt med dem å gjøre i 8 år med to biler jeg har kjøpt nye der. Riktignok har jeg ikke hatt noen større problemer med bilene heller, men det har heller ikke vært noe diskusjon på reklamasjoner etter garantiutløp, men altså innenfor reklamasjonsperioden på 5 år.

 

For en aktør som Albjerk, som er uavhengig, er det vel reelt sett penger å tjene når de tar en slik reperasjon, som da er garantisak som igjen faktureres Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gled deg til du skal ringe å bestille time for besiktigelse av bilen :D Jeg fikk time 3 mnd frem i tid..... ikke for å reparere zinkrosene, men bare for å besiktige bilen !!!! Det er altså ventetid for at de i det hele tatt skal vurdere om det er en garantisak.... Så er det ny ventetid for å reparere det hele....... : rolleyes

 

Ja det kan jeg skrive under på. Oppdaget en slik fin liten rose på førerdøra mi her i våres under 'vårpussen'. Ringte Møller Ensjø først men ble selvfølgelig bare henvist videre til Kaldbakken. Jeg tok kontakt med de i slutten av juni, fikk time til besiktelse i midten av september og selve lakkeringen ble gjort så sent som i forrige uke. M.a.o. nesten 6 måneder fra første telefon til ferdig lakkert bil :(

 

Men når det er sagt. Det var aldri noen diskusjon rundt garantien, og det er trivelige folk som jobber på Kaldbakken. Faktisk har jeg stort sett bare positive opplevelser med Møller når det gjelder diverse garanti og reklamasjoner, spesielt med Møller Ensjø. Men en butikk utpeker seg i negativ retning og det er Møller Tønsberg - der sitter nemlig Møller-gutta med mottoet 'couldn't care less' stemplet i hele panna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.