Ettermontering av OEM LED baklys på Golf MK6

Anbefalte innlegg

Nå selger Tmtuning lyktene. I LED også http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=2657 Kommer flere bilder snart står det.

Tror dere at disse her vil fungere for ettermontering sammen med lyktene:

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=2632

 

Har du bestilt med xenon på bilen din? I så fall trenger du ikke disse canbus motstandene. Bare å kode som beskrevet over. Min bil fungerer nå 100% som de som kommer fra fabrikken gjør.

 

Ser de selger uten tåkelys bak, det er sikkert fordi som har biler med eldre BCM enn fra uke 45/2009 og uten xenon. Da vil man slippe unna en feilmedling som ikke kan kodes vekk. (vil jeg tro)

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet til ettermonteringskittet fra Volkswagen kommer i mars. Da får du alle svarene og kan bestille direkte til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har med xenon. Ja jeg venter nok jeg, kjøper ikke lykter før jeg har bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er slett ingen salgstråd, men kan kanskje driste meg til å opplyse om at jeg nå har noen ledningsnett og noen kode-dongler tilgjengelig. Sistnevnte gis bort for testing (verdi 200kr).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe jeg også ser på og vurdere på min. Har noen hørt noe om dette ettermonteringskittet fra møller som skulle komme i mars??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe jeg også ser på og vurdere på min. Har noen hørt noe om dette ettermonteringskittet fra møller som skulle komme i mars??

 

Dette var noe de ikke var sikre på om kom i det hele tatt.

 

Så det jeg gjorde var å kjøpe kabelkit og kodeboks hos TMTuning. Deretter var jeg hos møller i dag og bestilte lampene. kom på under 10 lapper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var noe de ikke var sikre på om kom i det hele tatt.

 

Så det jeg gjorde var å kjøpe kabelkit og kodeboks hos TMTuning. Deretter var jeg hos møller i dag og bestilte lampene. kom på under 10 lapper.

 

Jeg snakket med en kyndig person fra Møller Oslo og det kittet var under planlegging riktignok så det var usikkert om det kom. Jeg håper virkelig at det blir tilbudt på et tidspunkt for jeg har rett å slett ikke råd eller lyst til å bruke 10 000 gode norske kroner på baklykter. Er i overkant vulgær den prisen der: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10000 for noen baklys er sykt mye... (har sett dem på nett til 390 (??) euro men det var pluss transport og alt slik styr)

Vi får krysse fingra for att det kommet ett kitt med de baklyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sikkert på Ebay, men jeg liker ikke ebay. Altså du kan jo kjøpe de ytterste lyktene, hver på 2000 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare minner om at jeg har ledningsnett og kode'dongel' liggende til disse lysene om noen er interessert, kremt, kremt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sikkert på Ebay, men jeg liker ikke ebay. Altså du kan jo kjøpe de ytterste lyktene, hver på 2000 :P

 

jeg betalte 4500 for mine (alle fire lamper), inkl frakt. De ble sendt til sverige poste restante.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da løfter jeg denne litt...

 

Pappa har en 2010 GTD med xenon, men uten LED lampene bak. Disse vil han gjerne ha, men i følge Møller kommer det ikke noe ettermonteringssett.

 

Trenger da en "smørbrødliste" over hva jeg trenger og hvor jeg får tak i delene.

 

Hvilken kode var den som virket? Og hvor koder man den?

 

Takker :)

 

 

EDIT: http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1666_Bundle-LED-Rear-Lights-VW-Golf-6-VI---R.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kode-dingsen til kufatec har jeg lest på diverse utenlandske forum at kan være litt bob-bob. Koden står lengre opp her, alternativt;

 

Byte 18 Bit 2 aktiv

18 = 00000100

 

dette skal visstnok ikke gi "spenningstap" til parklysene. Grovan kan kanskje mer om dette meg nå, han har jo nylig gjort dette.

 

Kodes med vagcom (longcoding)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo ingen salgstråd, men jeg ser at noen har betalt 10.000kr for lykter og ledningsnett.

 

Send meg en PM og bruk drøyt 4500kr på noe annet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kode-dingsen til kufatec har jeg lest på diverse utenlandske forum at kan være litt bob-bob. Koden står lengre opp her, alternativt;

 

Byte 18 Bit 2 aktiv

18 = 00000100

 

dette skal visstnok ikke gi "spenningstap" til parklysene. Grovan kan kanskje mer om dette meg nå, han har jo nylig gjort dette.

 

Kodes med vagcom (longcoding)

 

Har du lyst til å teste en kodedongel for meg?

Har liggende noen, men siden jeg har lest det samme som deg så skulle jeg gjerne ha testet moroa. Forøvrig veldig fint om du, eller noen andre som har montert slike lykter, har mulighet til også å finne ut om elektronikken i bilen har SW med index over eller under 500 på sentral elektronikken? I følge Kufatec vil man med index under 500 få feilmelding uansett??

 

Det er denne kontrollenheten det er snakk om: http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1677_Control-unit---central-electric--LED-rear-lights---VW-Golf-VI-6.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine lys fungerer som de skal, så er ikke så veldig lysten på å teste dongelen hvis den skulle rote det til..

 

min bil har følgende software: BCM: PQ35 H103 0573 (altså sikkert etter 500 ser det ut som)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fant du ut hvilken SW du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine lys fungerer som de skal, så er ikke så veldig lysten på å teste dongelen hvis den skulle rote det til..

 

min bil har følgende software: BCM: PQ35 H103 0573 (altså sikkert etter 500 ser det ut som)

 

Den er god. Men trodde du viste kodingen sånn at det ikke var et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fant du ut hvilken SW du har?

 

 

Vagcom leser ut dette, var derifra jeg fikk det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god. Men trodde du viste kodingen sånn at det ikke var et problem.

 

Har jo koden, men i tilfelle den lager krøll andre steder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo koden, men i tilfelle den lager krøll andre steder:)

 

Kanskje Petter stiller som prøvekanin :)

 

Skulle det krølle andre steder? Tar gjerne en link om du har lest noe.

Kan vel ikke snike meg inn på Møller og koble til heller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Petter stiller som prøvekanin :)

 

Skulle det krølle andre steder? Tar gjerne en link om du har lest noe.

Kan vel ikke snike meg inn på Møller og koble til heller :P

 

har ikke lest det noe sted, bare medfødt skepsis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lest av GTDen til pappa i dag, BCM PQ35 H 103 0541.

 

Da skal det bare være å sette inn lampene og kode om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kodedongelen fungerte nydelig!

 

Monterte lyktene og satte denne kodedongelen i diagnosekontakten. Så var feilmeldingene borte :)

 

Sondre fikser også flott pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.