Anbefalte innlegg

Hvordan er f.eks Pirelli Pzero 235/35-19 i forhold til Nankang. Er det et bredt dekk? Falken er jo som kjent et smalt dekk.

Hvilke dekk er smale og hvilke dekk er brede selv om dimensjonen er de samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er f.eks Pirelli Pzero 235/35-19 i forhold til Nankang. Er det et bredt dekk? Falken er jo som kjent et smalt dekk.

Hvilke dekk er smale og hvilke dekk er brede selv om dimensjonen er de samme?

 

Jeg tipper Pirelli 235/35 19 er 1,5-2 cm bredere enn Nankang i samme dim. Falken FK451 (og mulig ZE-serien, husker ikke helt her) var smalt, FK452 er ikke smalt, ca som Pirelli eller enda litt bredere. Pirelli ligger ca midt i feltet ang faktisk bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper Pirelli 235/35 19 er 1,5-2 cm bredere enn Nankang i samme dim. Falken FK451 (og mulig ZE-serien, husker ikke helt her) var smalt, FK452 er ikke smalt, ca som Pirelli eller enda litt bredere. Pirelli ligger ca midt i feltet ang faktisk bredde.

 

Veldig bra! Er vel ganske greit å vite når man skal kjøpe dekk, med tanke å hva som passer bilen. Strekk ikke strekk osv. Og senk da.

Jeg skal ha det på Touran. Helios 8,5x19 m 235/35. Tror kanskje Pirelli blir greit da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken FK452 235 vs Pirelli Pzero 235 er det er 1,5-2 cm bredde forskjell på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken FK452 235 vs Pirelli Pzero 235 er det er 1,5-2 cm bredde forskjell på:)

 

Bredere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært supert om noen kunne laget et liste over de fysiske breddene på dekkene i flest mulig merker :)

Noen som sitter på kunnskap nok til å starte? Alle kan jo bidra for å fullføre lista til slutt : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC00529.jpg

 

Falken FK-452 er bredere enn Pirelli PZERO NERO.... Hmmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirellidekket er ikke bredt. Hadde Pirelli 235/30x20 og har nå Falken 452 i samme dimensjon og Falkendekket er ca 2-3 cm bredere.

 

Som Runar har nevnt ligger nok Pirelli midt mellom Nankang og Falken. Kanskje nærmere Nankang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirellidekket er ikke bredt. Hadde Pirelli 235/30x20 og har nå Falken 452 i samme dimensjon og Falkendekket er ca 2-3 cm bredere.

 

Som Runar har nevnt ligger nok Pirelli midt mellom Nankang og Falken. Kanskje nærmere Nankang.

 

Hvordan liker du Falken dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan liker du Falken dekket?

 

Må si meg godt fornøyd med Falken. Funker bra på vått og tørt.

Pirelli er nok noe mer stillegående enn Falken noe som kommer av det asymetriske mønsteret i Pirellidekkene kontra ganske grovt V-mønster i Falkendekket.

 

Jeg valgte Falken fordi det var bredere og passet bedre på felgen enn det smale Pirellidekket. Ble litt mye strekk etter min smak.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg godt fornøyd med Falken. Funker bra på vått og tørt.

Pirelli er nok noe mer stillegående enn Falken noe som kommer av det asymetriske mønsteret i Pirellidekkene kontra ganske grovt V-mønster i Falkendekket.

 

Jeg valgte Falken fordi det var bredere og passet bedre på felgen enn det smale Pirellidekket. Ble litt mye strekk etter min smak.;)

 

Akkurat! Jeg liker at dekket går i kant med felgen, og er ikke så fan av strekk. Skal ha det på 8,5x19 så da er vel Falken dekket av grei dim vil jeg kanskje tro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat! Jeg liker at dekket går i kant med felgen, og er ikke så fan av strekk. Skal ha det på 8,5x19 så da er vel Falken dekket av grei dim vil jeg kanskje tro!

 

235/35x19 i Falken vil sitte fint på en 8,5" felg. Samme bredde som jeg har på felgene mine og der går dekket nesten rett ned mot felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35x19 i Falken vil sitte fint på en 8,5" felg. Samme bredde som jeg har på felgene mine og der går dekket nesten rett ned mot felgen.

 

Utmerket! Da er jo saken grei! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken som er smalest av:

Dunlop Sp9000

Pirelli pzeronero

Toyo Proxes T1R

Falken ziex ze 912

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken som er smalest av:

Dunlop Sp9000

Pirelli pzeronero

Toyo Proxes T1R

Falken ziex ze 912

 

Smalest av disse er Pirelli. De andre har omtrent samme bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer.. da må det nesten bli pirelli da..

Men har du testet dunlop dekket kontra pirelli?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer.. da må det nesten bli pirelli da..

Men har du testet dunlop dekket kontra pirelli?

 

Har ikke kjørt på Dunlop SP9000 men Dunlop Sport Max. Dette oppførte seg bra på både vått og tørt underlag.

Pirellidekket virket litt mykere og jeg synes det ble slitt litt fortere enn Dunlopdekket.

 

Begge disse dekkene er meget bra dekk etter min erfaring.

 

Pirellidekket er noe smalere enn Dunlop.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er Uniroyal rainsport 215-35-19 i forhold til andre merker av samme dimmensjon? Hvordan er dekket å kjøre på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg:) håper det går bra. holdt på å bestille Falken 452 til golfen i dag. Men blei jo vanvittig usikker nå som jeg så at det var så mye breiere en andre. skal ha 215/35-19 på golfen V. Men blir dette no drit det da kanskje??

Er det bedre å bestille nankang da kanskje??

 

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg:) håper det går bra. holdt på å bestille Falken 452 til golfen i dag. Men blei jo vanvittig usikker nå som jeg så at det var så mye breiere en andre. skal ha 215/35-19 på golfen V. Men blir dette no drit det da kanskje??

Er det bedre å bestille nankang da kanskje??

 

 

Dan

 

Hva slags dim skal du ha på felgen? Jeg kjøpte etter råd 235/35 til 8,5x19. Det ble helt rett dekk kant. Som jeg liker :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg:) håper det går bra. holdt på å bestille Falken 452 til golfen i dag. Men blei jo vanvittig usikker nå som jeg så at det var så mye breiere en andre. skal ha 215/35-19 på golfen V. Men blir dette no drit det da kanskje??

Er det bedre å bestille nankang da kanskje??

 

 

Dan

 

Jeg endte opp med Pirelli zero nero 215-35-19 og syntes det ga fin strekk på 8,5-19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags dim skal du ha på felgen? Jeg kjøpte etter råd 235/35 til 8,5x19. Det ble helt rett dekk kant. Som jeg liker :-)

 

Skal ha de på 8" felg. Men jeg må ha litt strek pga senk.

 

Jeg endte opp med Pirelli zero nero 215-35-19 og syntes det ga fin strekk på 8,5-19.

 

Ok, men det er er n helt annen pris igjen : mad :

 

Hva er det med falken da, først alt for smale også plutselig for breie.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha de på 8" felg. Men jeg må ha mye strek pga senk.

 

 

8x19 felg og strekk: dum :....glem det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x19 felg og strekk: dum :....glem det

 

Hva er det for no : dum : på det da?? Man kan jo få litt strekk . Skjønner jo at det ikke blir så mye som det burde Men det blir da ikke så vanvittig mye mere på 8.5"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.