Anbefalte innlegg

Skal du ha strekk på 8" felg kan du ikke ha noe bredere enn 195 dekk egentlig. Det er vel ikke så lett å finne i 19"

 

Skal du ha strekk med 215/35 som vel er det smaleste du får til til bil (mulig load indeks er for lav), må du ha 9x19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 8 tom så er det smaleste du får nankang sitt 215 dekk vil jeg tro, dette er ca 2 cm smalere en et europerisk merke. Men om du får noe serlig strekk med det på 8" tror jeg ikke.

 

Det som ofte kan sies om dekkbredder er at de aller fleste europerisk (iallefall toppmerkene som michelin, pirelli, good year, dunlop osv...) har tilnermet lik fysisk bredde. (Andre billigere europerisk merker har jeg lite erfaring med)

Mens asiatiske dekk varierer mye mer fra veldig smalt nankang som er ca 2 cm smalere en et europerisk dekk til falken fk 452 som igjen er 2 cm breiere.

 

Dessuten er har det en del å si om deket har avrunda skuldre eller rette skuldre. der avrunda som oftest har noe mindre fysisk sporbredde da de skrår litt innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden; Jeg anntar at Nankang NSII er det smaleste, eller hvartfall en av de smaleste dekkene. Er det noen andre som er like smale, eller i nærheten av Nankang? : klø :

Ser Pirelli zero blir nevnt som smalt, hvor breit er det VS Nankang? Har også lest på nettet at Pirelli dekket var breiere enn Toyo Proxes, stemmer det? : klø :

Eventuelt, er det noen andre dekk som er smale? tips mottas :)

Har lyst å prøve noe annet en Nankang om det er noen andre dekk som er egnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tips til smale dekk? Da får det bli Nankang da, om det ikke er noen andre valg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tips til smale dekk? Da får det bli Nankang da, om det ikke er noen andre valg! :)

 

Her er noen av leverandørene i 215/35 hvis det er det vi snakker om fortsatt.

http://www.reifentiefpreis.de/Sommer-Reifen/19-Zoll/215-35-R19/

Av disse ville jeg anta at Hankook, Toyo, Dunlop og Pirelli ikke er for brede og har runde kanter. Falken er nok bredest. Kumho, Yokohama, Federal og Uniroyal kjenner jeg ikke til.

 

Nankang er kanskje smalest, men jeg vurderer aldri Nankang hvis det finnes andre leverandører i samme dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal er brede, og mener Kumho også er litt brede, men ikke de værste virker det som. Lurer litt på Toyo Proxxes 4. Pirelli går jo også for å være smale, men også de dyreste i "klassen" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Pirelli P Zero Nero i 215-35-19. Kan godt måle sporvidden om det hjelper noe. BTW: Knallfornøyd med det dekket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på hjula dine og du har helt nydlig strekk :) Blir nok 8,5 breie på meg, så blir nok ikke det samme, men dekkene ser veldig avrundet og fine ut! :) Bare synd de er de dyreste av alle på dekkonline :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på hjula dine og du har helt nydlig strekk :) Blir nok 8,5 breie på meg, så blir nok ikke det samme, men dekkene ser veldig avrundet og fine ut! :) Bare synd de er de dyreste av alle på dekkonline :P

 

Takk for det ;)

 

Dekk er jo litt viktig mtp sikkerhet da, etter min mening er det ikke her man bør spare inn 2-2500 kr.. Da hadde jeg heller droppet noe annet. Men det er jo bare min mening. Veldig smooth støynivå på dette i forhold til det jeg har å sammenligne med. (Yokohama S-drive)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min Touran med 8,5x19 ET 45, Phaeton Helios. Dekk er 235/35 Falken F-452.

Så ser dere hvordan det dekket blir.

Kopi av 24032010031.jpg

Kopi av 24032010033.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er slitestyrken på Pirelliene da? :) De bør klare 2 sessonger hvartfall, da er jo ikke prisen såå "gæli" alikevel :) Vipper mer imot di nå.

De Falken 452 dekkene er vel ganske breie, så de gir vel lite strekk selv med 215.

Har noen flere "strekk" bilder av 215 på 8,5 felg, så kjør på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er slitestyrken på Pirelliene da? :) De bør klare 2 sessonger hvartfall, da er jo ikke prisen såå "gæli" alikevel :) Vipper mer imot di nå.

De Falken 452 dekkene er vel ganske breie, så de gir vel lite strekk selv med 215.

Har noen flere "strekk" bilder av 215 på 8,5 felg, så kjør på :)

 

Ja Falken 452 har jeg forstått, er i den bredere klassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er noe stor forskjell mellom Nankang NS-1 og NS-2 ? Er 205/40-17 om det spiller noe rolle :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp NS II av de..

 

 

Noen som vet hvordan DUNLOP SP SPORT MAXX TT er i bredden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som kan si meg hvor i landet Falken Ziex ligger i forhold til bredden på feks. Nankang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper opp denne igjen jeg. Noen som vet hvilket dekk som er smalest av følgende i 235/35/19?

- Yokohama S-drive

- Kumho KU31

- Vredestein Ultrac Sessanta

- Dunlop SP Sport MAXX

- Toyo Proxes T1-R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper opp denne igjen jeg. Noen som vet hvilket dekk som er smalest av følgende i 235/35/19?

- Yokohama S-drive

- Kumho KU31

- Vredestein Ultrac Sessanta

- Dunlop SP Sport MAXX

- Toyo Proxes T1-R

 

Skal ikke si så mye om alle merker, men jeg har til nå brukt Falken 452(?) fordi det går for å være i den brede klassen.

Så har jeg bedt Christer om tilbud på tilsvarende dekk/bredde, og fått tilbud om Kuhmo Ku31, var det vel.

Så da skal vel det ifølge ekspertene og besservissere være bredt... :-)

Jeg skal ha det på 8,5 X 19 m 235/19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper opp denne igjen jeg. Noen som vet hvilket dekk som er smalest av følgende i 235/35/19?

- Yokohama S-drive

- Kumho KU31

- Vredestein Ultrac Sessanta

- Dunlop SP Sport MAXX

- Toyo Proxes T1-R

 

Skal ikke si så mye om alle merker, men jeg har til nå brukt Falken 452(?) fordi det går for å være i den brede klassen.

Så har jeg bedt Christer om tilbud på tilsvarende dekk/bredde, og fått tilbud om Kuhmo Ku31, var det vel.

Så da skal vel det ifølge ekspertene og besservissere være bredt... :-)

Jeg skal ha det på 8,5 X 19 m 235/19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom over denne i en tidligere tråd

 

SMALL:

 

Falken ST115

Falken ZE-512

Falken FK451 (D)

Fuzion ZRi

Venezia Crusade

Nankang NS-II

Achilles ATR Sport

 

 

TRUE:

 

Nitto 555 Extreme

Michelin Pilot Sport

Dunlop SP Sport

Hankook 104

Toyo T1S

Toyo Proxy 4

Yokohama S.Drive

Avon Tech M500

Nitto Neo テク Gen

Ultrac Giugiaro

Nexen N3000

Dunlop Sportmaxx

Bridgestone RE050A Run Flat

 

LARGE:

 

Continental Contisport

BF Goodrich g-Force KDW

General UHP

Bridgestone S03

Kumho SPT

Federal ss595

Pirelli P-Zero Line

Goodyear F1 Line

Falken FK452

Cooper Zeon 2XS

Kumho Ecsta Supra 712

Vredestein Ultrac Sessanta

Proxes T1R

Wanli S-1099

Nitto Invo

Wanli S-1088

Marshall Power Racer

Kumho Ecsta AST

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig en oversikt. Har du link til tråden du fant denne kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig en oversikt. Har du link til tråden du fant denne kanskje?

Jeg tipper denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som har målt forskjellen på Goodyear Eagle F1 mot feks. Nankang NS2?

Har tenkt å ha 215/45 på 17x9.5, men er redd at dem (ifølge listen) blir for breie og at det derfor blir subbing..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen forskjell på Falken FK-452 og 453..?

Eller er bare 453 ny modell og 452 gått ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.