Bygge om Touran fra vare til personbil - tips?

Anbefalte innlegg

OK - da får jeg lete litt etter dekkrep-settet.

 

Ellers har jeg fått det jeg manglet på Møller. Frank på Møller Stavanger fikser opp og er til å stole 100% på. Nå har jeg det klart for meg hvordan det skal gjøres og jeg mener det ikke skal være noen stor sak.

 

Har du Auto lys på 170 hesteren da Hans Arnt? Det er det eneste jeg savner på min. Eller det jeg vil ha er bare å få programmert coming og leaving home (uten lyssensor - ergo lysene kommer alltid på). Du har kanskje vært borti det?

Ja har vært borti det, men ikke montert ennå.

Har alt liggende klart minus regnsensoren.

Har det meste på bilen, men desverre ikke regnsensor:)

Har kjøpt lysbryteren og ledningssett til regnsensoren.

Denne kan visstnok festes på vindu med klips som limes på, men de som har gjort dette anbefaler å sette inn nytt vindu med feste for sensor. Jeg skal det, da mitt vindu allikevel skal bytte etterhvert pga. skade i glasset, og dette er i synsfeltet.

Anbefaler Sondre Hugaas her på forumet, hvis du skal ha tak i delene og gjøre det samme.

Ombyggingen skal være relativt grei å gjøre.

Comin/leaving home kan programmeres uten ja, men som du sier, da virker det på dagen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye nyttige tips her!!

Men jeg har også tenkt til å godkjenne et justerbart understell samtidig med omreggen.

Vil dette by på noe problem tro? vet at man må ha tuv,firehjuls/lyskontroll..

 

Jeg ville uansett informert dem i forkant at du også vil godkjenne dette. Firkantet holdning hos de gutta der.....

Sjekk også direkte med teknisk der hva de forlanger av info og krav. De forskjellige trafikkstasjonene praktiserer desverre forskjellig i forhold til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har vært borti det, men ikke montert ennå.

Har alt liggende klart minus regnsensoren.

Har det meste på bilen, men desverre ikke regnsensor:)

Har kjøpt lysbryteren og ledningssett til regnsensoren.

Denne kan visstnok festes på vindu med klips som limes på, men de som har gjort dette anbefaler å sette inn nytt vindu med feste for sensor. Jeg skal det, da mitt vindu allikevel skal bytte etterhvert pga. skade i glasset, og dette er i synsfeltet.

Anbefaler Sondre Hugaas her på forumet, hvis du skal ha tak i delene og gjøre det samme.

Ombyggingen skal være relativt grei å gjøre.

Comin/leaving home kan programmeres uten ja, men som du sier, da virker det på dagen også.

 

Jeg har bestilt ny bryter med autofunksjon da - men det var kanskje mest fordi den er finere i krom. Jeg tenker sånn at det er ikke veldig nøye om lysene lyser selv om det er dag. Det er jo ikke mange sekundene det er snakk om heller da. Det høres ut som det er litt mye jobb (og kanskje dyrt) å montere regn/lyssensor? Har du noe pris på det? Kan kanskje sende en PM til Sondre og høre med han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt ny bryter med autofunksjon da - men det var kanskje mest fordi den er finere i krom. Jeg tenker sånn at det er ikke veldig nøye om lysene lyser selv om det er dag. Det er jo ikke mange sekundene det er snakk om heller da. Det høres ut som det er litt mye jobb (og kanskje dyrt) å montere regn/lyssensor? Har du noe pris på det? Kan kanskje sende en PM til Sondre og høre med han.

 

Jeg har alt utenom selve sensoren liggende, men den koster litt tror jeg.

Sondre Hugaas har bra bris, hør med han. Sensoren tror jeg du kan finne på http://www.ebay.de

Bare husk frakt, moms osv. hvis du handler der. Mener mr. Hugaas også kan skaffe sensoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bygget om til 5 seter,men jeg skjønner ikke hvor de 3 stagene skal festes,og om de er nødvendige for å få godkjent bilen?!

Skal inn til Biltilsynet på fredag,så er greit og få avklart dette;)

Noen som har delenr. på det plastdekselet som skal festes der hvor metalplaten var,under midtselen bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bygget om til 5 seter,men jeg skjønner ikke hvor de 3 stagene skal festes,og om de er nødvendige for å få godkjent bilen?!

Skal inn til Biltilsynet på fredag,så er greit og få avklart dette;)

Noen som har delenr. på det plastdekselet som skal festes der hvor metalplaten var,under midtselen bak?

 

De stagene skal festes i gulvet under setene. Der er bolter som stikker opp. Disse skal staget nedpå, og sort mutter til å feste dem. Mener der skal en liten sort skive også.

De ligger liksom nedi et spor i teppet. Skal også være en liten grå plastsak som trykkes nedi i en liten del av sporet for å holde staget nede.

Disse stagene kan da vippes opp, svinges, og festes under setene når de er vippet opp, slik at disse ikke ramler ned under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De stagene skal festes i gulvet under setene. Der er bolter som stikker opp. Disse skal staget nedpå, og sort mutter til å feste dem. Mener der skal en liten sort skive også.

De ligger liksom nedi et spor i teppet. Skal også være en liten grå plastsak som trykkes nedi i en liten del av sporet for å holde staget nede.

Disse stagene kan da vippes opp, svinges, og festes under setene når de er vippet opp, slik at disse ikke ramler ned under kjøring.

 

Jeg fant, jeg fant!! :) takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg akkurat bygget om min Touran til 5 seter,var fortgjort egentlig..

har laget en liste over alle deler som trengs:

 

skruer til handtak over døra N 908 311 01 * 2 stk

 

deksel på siden under sete h/v side 1TO 857 565 F 71N

 

1TO 857 566 F 71N

 

deksel mellom de to over h/v side 1TO 857 185 B 71N

 

1TO 857 186 B 71N

 

List i taket mellom d stolper 1TO 867 617 C X30

 

Trykknapp til og feste plast deksel under gulv teppe N 908 566 01 * 8 stk

 

Sikringsbøyle,ligger under seter 1TO 883 501 A *3stk

 

mutter til de over N 011 062 2 *3 stk

 

 

jeg betale kr 1327,- med medlems rabb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somregel følger dette med bilene. Bortsett fra de to ytterste L-formede plastdekslene, da de er kappet i to under ombygging til varebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for meget informativ tråd som hjalp meg mye da jeg skulle bygge om Touranen nå rett etter nyttår.

 

Som tredje eier var det bare setene som fulgte med da fruen kjøpte den, og det viste seg at selv skruen til å feste belteføreren i taket fremme ved setene med var tatt ut. Denne har delenr N98924301.

 

Ellers var det ikke nødvendig med de stagene til å feste setene for å få bilen godkjent, men sjekklisten på papirer er følgende:

 

Vognkort, del 1og 2

Kvittering for innbetalt avgift.

Vedtaket fra Tollvesenet om at bilen kan bygges til personbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg akkurat bygget om min Touran til 5 seter,var fortgjort egentlig..

har laget en liste over alle deler som trengs:

 

skruer til handtak over døra N 908 311 01 * 2 stk

 

deksel på siden under sete h/v side 1TO 857 565 F 71N

 

1TO 857 566 F 71N

 

deksel mellom de to over h/v side 1TO 857 185 B 71N

 

1TO 857 186 B 71N

 

List i taket mellom d stolper 1TO 867 617 C X30

 

Trykknapp til og feste plast deksel under gulv teppe N 908 566 01 * 8 stk

 

Sikringsbøyle,ligger under seter 1TO 883 501 A *3stk

 

mutter til de over N 011 062 2 *3 stk

 

 

jeg betale kr 1327,- med medlems rabb.

 

Bare til info så er de delene som her er listet opp svarte. Dvs at hvis du har lyst interiør i bilen så skal de tre første tegnene være noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.