Forslag til lokallagsaktivitet til våren; En god gjerning?

Anbefalte innlegg

Hei hei gutter (og jenter).

 

Nå er ikke jeg den som er mest aktiv i lokallaget siden jeg bor i Årdal, men er ofte innom her å leser litt. Er vel heller ikke ulovlig for meg å foreslå noe for lokallaget heller, så jeg kjører på.

 

Inspirert av Ken A. Brox og hans gode gjerning i DENNE TRÅDEN så tenkte jeg på om Stavanger Lokallag kunne tenkte seg å gjort noe for andre? Måtte blitt til våren da.

 

Forslaget mitt er ikke 100% uttenkt, men ser for meg at "vi" lager til et treff der vi inviterer folk med interesse for bil (er vel stort sett bil-interesserte som gidder komme). En liten inngangsbillett for besøkende (tenker en 50,- lapp). Dette er penger vi donerer bort til et godt formål, gjerne det samme som Ken gjorde; til barneavdelingen på SUS.

 

Siden det er flerne som har VCDS utstyr (jeg har ihvertfall, og vet flere i lokallaget har) kunne vi tilbudt en scan på besøkendes biler (vag da self.). Dette som et "lokkemiddel".

 

Ellers så tenker jeg på utstilling, salg av vafler og kaffe.

 

Kona til en god kamerat jobber i Stavanger Aftenblad, har luftet ideen der. Han kameraten min skulle høre med kona om dette er noe hun kunne laget en liten artikkel om.

 

Jeg syns noe sånt hadde vært moro å gjort ihvertfall.

 

Hva sier dere andre?

 

Jeg ser jo at det ikke er så lett å få til, men er kanskje verdt en vurdering ihvertfall? Vi er jo en gjeng med snille gutter eller? :P

 

Okay, da det ser ut til at gjengen her inne er gira på dette så prøver vi da å få ting på plass. Jeg ønsker jo at vi deler på oppgavene og gjør dette i fellesskap. Jeg skal ihvertfall bidra så godt som mulig her inne i Årdal.

 

 

Sted

Tid ---> Da sier vi 20. juni.

Opplegg

Mottakere av gave ---> Barneavdelingen på SUS

---------------------------------

Økonomi

Publisering

Crew

Nivå

 

Punkt 1-4 går på selve treffet, punkt 5-8 går på det organisatoriske

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sted; 2 plasser er foreslått, Lassa banen og Kvadrat. Et 3. alternativ er dukket opp; Parkeringen ved Statoil, v/Møller. Lassa kjenner ikke jeg til, men hvordan er det med plass der, og tilgang på strøm? Noen som tar på seg jobben med å sjekke dette? Vedkommende bør vel også ta en prat med ansvarlig for plassen ang mulighet for å holde til der. Noen som kan poste et kart sånn at jeg får en ide om hvor det er?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tid; Ser for meg at den beste tiden er en søndag i mai/juni. Her bør vi vel være obs på eventuelt andre treff slik at det ikke kolliderer med noe annet. 15/16 mai = Worthersee-treffen, 5/6 juni = hovedtreff (helga før passer vel også dårlig, sikkert noen som bruker denne til forberedelse til h.t.) Hva med helga (søndagen) før eller etter Worthersee? Hva med noe i retning av kl 10.00 -- 17.00?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Opplegg; Her har vi vel litt allerede - gratis diagnonse, salg av vaffler, kaffe og brus, jeg har også foreslått loddsalg, da med sponsing av premier fra lokale butikker (om noen vil sponse oss da). Tenkte i retning av f.eks 1 sett sommerdekk (Dekk1 el.l.), kanskje en sånn bilpleiebag fra Autoglym el.l. og hva med 1 cd-spiller? Setter jeg for høye krav her nå? Er jo egentlig "bare" å spørre litt rundt i butikker, kan ikke annet enn å få et avslag. Viktig her er å presentere ting på rett måte.

 

Presentere klubben, dvs fortelle litt om hva vi driver med o.l.?

 

Pøbelprosjektet er foreslått som verdig mottaker av pengene; om vi skulle velge dem, hva med å faktisk invitere dem til å bli med på dette? Så får dem faktisk sett selv at VI stiller opp for DEM?

 

Utstilling av bilene våres; her hadde det jo vært greit om vi fikk med noen litt spesielle biler også, og ikke bare biler som en ser hver eneste dag. R32'n til Finn Kristian, finnes vel RS4 også og helt sikkert RS2. Noen strøkne einsere i Stavanger?

 

Invitere Haugesund og Bergen?

 

Andre ideer?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mottaker av penger; DENNE TRÅDEN SIER BARNEAVDELINGEN PÅ SUS

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Økonomi; Det kan vel ikke skade å søke styret om litt midler til dette "prosjektet". Her er det vel mest riktig at lokallags-leder kommer på banen? Dette bør vel gjøres i god tid, slik at vi vet hva vi har å forholde oss til, eventuelt om vi skal legge inn en 100-lapp eller 2 hver i potten.

 

Publisering; SA og RA er nevnt. Jeg har sjekket mer opp med SA, og der ble det vanskelig å få til en "inside-deal", men vi kunne for all del levere inn et tips. Da ville dette bli vurdert på lik linje som alt annet. Men dette er jo ikke en sikker løsning, og det er ikke godt nok. Vil eventuelt bare bli en "bonus" for oss. Det høres ut som RA er en mer mulig sikker publisering.

 

Men skal vi vurdere noe annet også? Forslag?

 

Crew; Klarer vi oss selv med den bemanningen vi er, eller skal vi få med andre? Det fløy en liten fugl forbi her i dag som fortalte meg at om ting stemmer og passer, så er det ikke umulig at det også stiller folk fra hovedstyret på dette. Det viser seg at det er stor positivitet til dette. Morro.

 

Nivå; det som en bør tenke godt gjennom, er på hvilket nivå vi skal "legge" oss. Skal vi legge litt energi i dette, eller skal vi "tone" det ned litt?

 

En annen ting, det er vel en fare for at dette blir en ordentlig flopp også, er jo ingen garanti for at mangen stiller opp på dette. hvordan takler vi dette? Tenker bare at "Ja ja, vi prøvde ihvertfall", tar med oss vaffelrøra og reiser hjem?

 

De som har sagt seg villig til å bli med å gjennomføre dette:

  • Robin Andreassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e lett me på noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at andre er positive til dette. Var redd jeg ville bli sett på som en idiot av dette. :P

 

Hadde vært fint med en tilbakemelding på forslaget fra Petter L. (lokallagsleder) : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg syns det var en veldig god ide Freddy! Detta sko me absolutt klart å fått til. Du får nok en tilbakemelding i frå herr lønning når han e tbage i frå funäsdalen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta suns eg hørtes ut som et knallbra tiltak, å bør absolutt snakkas om og vurderas nermare! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott ide! Er med å hjelper til med hva som skal til.

 

Har lenge gått med en ide om å ha treff på lassa banen i sandal i stavanger. Veldig godt egnet plass som er sentralt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God ide:) E lett med på dette!

 

E isje domt me Lassa banen som treff plass:) Kan jo ver ein ide å venta t dår e litt varmare i vere og sommerskonå kan monterast ja;)

 

Konne jo vært gøy om me fekk med flere lokallag og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende idè Freddy!

Count me in!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg stille opp eg Freddy! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja. :)

 

Morsomt å se at dette forslaget blir tatt vel imot!

 

Ang sted og tid, så tenker jeg litt på at det bør være på en plass der "alle" kjenner til (lett å finne frem). Da tenker jeg litt på den parkeringsplassen på baksiden av biltema. Her er det vel bare 1 inn/ut kjørsel også, så da blir det greit å lage til en "inngang". Dere som bor i byen og er kjent, kan ikke dere tenke litt på dette?

 

Om det skulle bli noe av dette, og som nevnt i 1. post ang salg av vafler, kaffe og brus (...?...), bør vi vel ha tilgang på strøm. Bør tenkes på dette også.

 

Likte ideen til Robin ang "å dra med" andre lokallag. Haugesund og Bergen? Skal vi høre med dem?

 

Styret i VACN, hvordan forholder dem seg til denne saken?

 

Økonomi; hvordan gjør vi eventuelt dette? Må vel kjøpes inn litt varer til vaffelrøre +++, søke styret om midler til dette, eller skal vi være såpass romslige at vi tar et spleiselag? Trenger jo ikke bli så store summer pr. snute heller. : klø :

 

Vaffel-Crew'et (:P); tar vi oss av dette selv, eller skal vi høre med venner/familie om noen har lyst til å stille opp frivillig?

 

Publisering; hvordan gjør vi dette? Jeg har som nevnt tidligere snakket med han kameraten om ikke han kan snakke med kona (S.A.) om dette. Andre effektive måter å publisere dette på? Til info her så nevner jeg at jeg har en sort/hvitt laserskriver som ikke blir brukt (fungerte sist jeg prøvde den).

 

Ble mangen spørsmål her nå, men tenk litt på dette alle sammen da. Så ser vi om vi får til noe... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Freddy, bra tiltak

 

Send en mail til styret(a)vwaudi-club.no på denne saken om det er noe du/dere ønsker vi skal ta stilling til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Madammen min jobber i RA, så det er mulig vi kan få noe dekning der også, mulig annonse i forkant og gjerne en liten reportasje etterpå:) Hun skulle høre på jobben i morgen.

 

Siden dette skal gå til et veldedig formål så trodde hun ikke at det skulle være noe problem å fikse noe gratis annonser:)

 

Men i så fall er det fordel om det holdes innenfor Stavanger kommune! De skriver jo stort sett bare om Stavanger... (Vi er jo tross alt Stavanger Lokallag også);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan steikje vafla!!! :D:) Men med forbehold at eg beholde 1 av 2 vafla eg steige! Hehe.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på dette med lodd-salg i dag. Kunne jo tatt med i vurderingen om vi skal ta en runde med div butikker for å høre om det er noen som vil donere bort litt lodd-premier. Så selger vi lodd, og inntektene går da selvfølgelig til de vi donerer bort til.

 

Dette ville jo gjort ting mer underholdene og i tillegg med på å trekke folk. : klø :

 

Har også en annen ide på dette her, men den ønsker jeg å holde litt hemmelig inntil videre. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ide til mottaker av de pengene vi måtte få inn... Pøbelprosjektet:) Det syns jeg er et supert formål! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

me konne og tilbyd å lest av feilkoder for ein betydelige mindre penge så går rett t et formål, såde opp bets om kor seine finni hadde våre t denne eventen sjøl om han he kjupt seg raskere bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøbelprosjektet hadde vert ein veldig grei plass å donere pengene te... De trenge alt de kan få. Gjør ein goe jobb og me det de har!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns og Pøbelprosjektet virka som ein verdig mottaker av donasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøbelprosjekte visste eg faktisk ikje om, men ser ud som de gjør ein veldig bra jobb som nevnt over her. Kan ver me på den absolutt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt at dåkk va enige om Pøbelprosjektet! D e litt ekstra kjekt å konna je penger t någe lokalt og at d e någe som me vett at funke:)

 

Angående annonsering i RA (Rogalands Avis) så e d godt mulig at me får någe støtte fra di:) Me må fysste få fram konkret kor d ska ver, kati, kem pengene ska gå t og ka opplegge vårt ska ver før me får et evt JA fra di. Åsså må me og laga ein annonse sjøl, men d e jo i grunnen det minsta problemet:)

Her e d ein stor fordel om me e tiligt ude, for annonseplassane ryge fort!

 

Angående støtte fra klubben så konne d jo vært greit om me fekk dekka utgiftene t vaffelopplegget. Någen så e uenige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, da det ser ut til at gjengen her inne er gira på dette så prøver vi da å få ting på plass. Jeg ønsker jo at vi deler på oppgavene og gjør dette i fellesskap. Jeg skal ihvertfall bidra så godt som mulig her inne i Årdal. :)

 

  • Sted
  • Tid
  • Opplegg
  • Mottakere av gave
    ---------------------------------
  • Økonomi
  • Publisering
  • Crew
  • Nivå

 

Punkt 1-4 går på selve treffet, punkt 5-8 går på det organisatoriske

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sted; 2 plasser er foreslått, Lassa banen og Kvadrat. Et 3. alternativ er dukket opp; Parkeringen ved Statoil, v/Møller. Lassa kjenner ikke jeg til, men hvordan er det med plass der, og tilgang på strøm? Noen som tar på seg jobben med å sjekke dette? Vedkommende bør vel også ta en prat med ansvarlig for plassen ang mulighet for å holde til der. Noen som kan poste et kart sånn at jeg får en ide om hvor det er?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tid; Ser for meg at den beste tiden er en søndag i mai/juni. Her bør vi vel være obs på eventuelt andre treff slik at det ikke kolliderer med noe annet. 15/16 mai = Worthersee-treffen, 5/6 juni = hovedtreff (helga før passer vel også dårlig, sikkert noen som bruker denne til forberedelse til h.t.) Hva med helga (søndagen) før eller etter Worthersee? Hva med noe i retning av kl 10.00 -- 17.00?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Opplegg; Her har vi vel litt allerede - gratis diagnonse, salg av vaffler, kaffe og brus, jeg har også foreslått loddsalg, da med sponsing av premier fra lokale butikker (om noen vil sponse oss da). Tenkte i retning av f.eks 1 sett sommerdekk (Dekk1 el.l.), kanskje en sånn bilpleiebag fra Autoglym el.l. og hva med 1 cd-spiller? Setter jeg for høye krav her nå? : klø :: flau : Er jo egentlig "bare" å spørre litt rundt i butikker, kan ikke annet enn å få et avslag. Viktig her er å presentere ting på rett måte.

 

Presentere klubben, dvs fortelle litt om hva vi driver med o.l.?

 

Pøbelprosjektet er foreslått som verdig mottaker av pengene; om vi skulle velge dem, hva med å faktisk invitere dem til å bli med på dette? Så får dem faktisk sett selv at VI stiller opp for DEM?

 

Utstilling av bilene våres; her hadde det jo vært greit om vi fikk med noen litt spesielle biler også, og ikke bare biler som en ser hver eneste dag. R32'n til Finn Kristian, finnes vel RS4 også og helt sikkert RS2. Noen strøkne einsere i Stavanger?

 

Invitere Haugesund og Bergen?

 

Andre ideer?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mottaker av penger; Jeg har foreslått barneavdelingen på SUS og Pøbelprosjektet er foreslått. Jeg gir meg for et flertall. :o Men er det andre mulige kandidater?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Økonomi; Det kan vel ikke skade å søke styret om litt midler til dette "prosjektet". Her er det vel mest riktig at lokallags-leder kommer på banen? Dette bør vel gjøres i god tid, slik at vi vet hva vi har å forholde oss til, eventuelt om vi skal legge inn en 100-lapp eller 2 hver i potten.

 

Publisering; SA og RA er nevnt. Jeg har sjekket mer opp med SA, og der ble det vanskelig å få til en "inside-deal", men vi kunne for all del levere inn et tips. Da ville dette bli vurdert på lik linje som alt annet. Men dette er jo ikke en sikker løsning, og det er ikke godt nok. Vil eventuelt bare bli en "bonus" for oss. Det høres ut som RA er en mer mulig sikker publisering.

 

Men skal vi vurdere noe annet også? Forslag?

 

Crew; Klarer vi oss selv med den bemanningen vi er, eller skal vi få med andre? Det fløy en liten fugl forbi her i dag som fortalte meg at om ting stemmer og passer, så er det ikke umulig at det også stiller folk fra hovedstyret på dette. Det viser seg at det er stor positivitet til dette. Morro. : vinke :

 

Nivå; det som en bør tenke godt gjennom, er på hvilket nivå vi skal "legge" oss. Skal vi legge litt energi i dette, eller skal vi "tone" det ned litt?

 

En annen ting, det er vel en fare for at dette blir en ordentlig flopp også, er jo ingen garanti for at mangen stiller opp på dette. hvordan takler vi dette? Tenker bare at "Ja ja, vi prøvde ihvertfall", tar med oss vaffelrøra og reiser hjem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi fortsetter i takten som du har begynt med så lover jo dette veldig bra Freddy!

 

Garanti for at mange stiller opp er jo vanskelig, her gjelder det aktiv markedsføring. Den enkleste og beste markedsføringen er jo rett og slett familie og venner. Så kan vi sikkert printe opp plakater god tid i forkanten rundt forbi for å annonsere treffet. SA og RA kan sikkert hjelpe med en annonse i fredagsavisa kanskje?

 

Ang,. bemanning tror jeg vi klarer oss greit med de som er i klubben. Folk her er veldig flinke til å stille opp. Men selvfølgelig, skulle noen venner og familie ha et ønske om å være med å hjelpe så syns jeg vi bør motta dette med takk. :) Hadde vi fått campingvogna bort her hadde jo det også vært litt show. :) Går kanskje ann i snakke med styre ang selg av klubbeffekter på den dagen går rett til formålet vårt. Det er jo ikke værre enn å spørre og da kan vi jo sikkert plusse på noen kroner.

 

Ang, premier og sånt så kan jeg jo høre med jobben om det er mulig å få litt goodwill der ang forskjellige dippedutter som f.eks autoglym og audi/vw produkter. Kan sikkert skaffe en del Audi og volkswagen bannere vi kan ha med på dagen så vi kan markere området og inngangen litt. Større sjans for at folk legger merke til at det er noe som skjer da. Skal også snakke med salgsjef om det er mulig å kanskje få noen utstillingsbiler på plassen, har et par gøye biler inne for tiden (Knallblå TT med mørke rs4-2 felger, A5 sportback, nye A& og så fikk vi inn en helt ny Q7 idag. Den var frekk, de nye lyktene framme og bak! :)

 

Ang. plasser og stå så stod vi jo på parkeringen til Statoil rett ved siden av Møller Bil Stavanger på Roadtrip, Der er det jo kjempegodplass og folk ser at noe skjer når de kjører forbi. Ang før Wörthersee så tror jeg det blir stress for min del i alle fall. Mye som skal forberedes til den turen med tanke på polering og sånt.. Søndag 23 ville vært en fin dag synes jeg. :)

 

Men før vi begynner med å styre og stelle med alt så er det kanskje en ide som du sier at vi finner noen "ildsjeler" i lokallaget som kan være roten til treffet og ha litt ansvar for at ting skjer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi fortsetter i takten som du har begynt med så lover jo dette veldig bra Freddy!

 

Garanti for at mange stiller opp er jo vanskelig, her gjelder det aktiv markedsføring. Den enkleste og beste markedsføringen er jo rett og slett familie og venner. Så kan vi sikkert printe opp plakater god tid i forkanten rundt forbi for å annonsere treffet. SA og RA kan sikkert hjelpe med en annonse i fredagsavisa kanskje?

 

Ang,. bemanning tror jeg vi klarer oss greit med de som er i klubben. Folk her er veldig flinke til å stille opp. Men selvfølgelig, skulle noen venner og familie ha et ønske om å være med å hjelpe så syns jeg vi bør motta dette med takk. :) Hadde vi fått campingvogna bort her hadde jo det også vært litt show. :) Går kanskje ann i snakke med styre ang selg av klubbeffekter på den dagen går rett til formålet vårt. Det er jo ikke værre enn å spørre og da kan vi jo sikkert plusse på noen kroner.

 

Ang, premier og sånt så kan jeg jo høre med jobben om det er mulig å få litt goodwill der ang forskjellige dippedutter som f.eks autoglym og audi/vw produkter. Kan sikkert skaffe en del Audi og volkswagen bannere vi kan ha med på dagen så vi kan markere området og inngangen litt. Større sjans for at folk legger merke til at det er noe som skjer da. Skal også snakke med salgsjef om det er mulig å kanskje få noen utstillingsbiler på plassen, har et par gøye biler inne for tiden (Knallblå TT med mørke rs4-2 felger, A5 sportback, nye A& og så fikk vi inn en helt ny Q7 idag. Den var frekk, de nye lyktene framme og bak! :)

 

Ang. plasser og stå så stod vi jo på parkeringen til Statoil rett ved siden av Møller Bil Stavanger på Roadtrip, Der er det jo kjempegodplass og folk ser at noe skjer når de kjører forbi. Ang før Wörthersee så tror jeg det blir stress for min del i alle fall. Mye som skal forberedes til den turen med tanke på polering og sånt.. Søndag 23 ville vært en fin dag synes jeg. :)

 

Men før vi begynner med å styre og stelle med alt så er det kanskje en ide som du sier at vi finner noen "ildsjeler" i lokallaget som kan være roten til treffet og ha litt ansvar for at ting skjer. :)

 

Skal innrømme at jeg hadde deg i tankene når jeg tenkte på en sånn Autoglym-bag. Fint om du kunne prøvd å få til noe her. Gjerne noe annet også (dekk-bager?) Jeg skal ta en tlf til en kamerat som jobber på en dekk-sjappe å sjekke litt.

 

Tror også søndag 23. er en fin dag. Hva sier dere andre om dette?

 

Den parkeringen ved Møller (der roadtrip'n var) er jo også en god plass. Bør taes med i vurderingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan sjekke om ikkje nye jobben kan stille me någe varer te utlodding. Eg kan jaffal stilla me golfen min te den tid. E eg flinke så har eg skilt på an te des og! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.