Forslag til lokallagsaktivitet til våren; En god gjerning?

Anbefalte innlegg

Eg kan sjekke om ikkje nye jobben kan stille me någe varer te utlodding. Eg kan jaffal stilla me golfen min te den tid. E eg flinke så har eg skilt på an te des og! ;)

 

Fint Stian. Men bare husk på å få frem at dette foreløpig er en ide, vi har jo ikke "spikret" noe enda.

 

Av nyskerrighet; hva jobber du med nå (hvilke varer er det snakk om?) : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynne i wurth på mandag. De har jo mye kjekt verktøy! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel kanskje og satt ner ein komite eller någe som finne ut av litt mer konkret. Hvis du freddy vil ver me så kunne me jo tatt en lørdag eller søndag å komt te årdal og besøkt deg! ;) så kunne me satt ner litt planer og ideer. Kem gjør ka osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg hadde deg i tankene når jeg tenkte på en sånn Autoglym-bag. Fint om du kunne prøvd å få til noe her. Gjerne noe annet også (dekk-bager?) Jeg skal ta en tlf til en kamerat som jobber på en dekk-sjappe å sjekke litt.

 

Tror også søndag 23. er en fin dag. Hva sier dere andre om dette?

 

Den parkeringen ved Møller (der roadtrip'n var) er jo også en god plass. Bør taes med i vurderingen.

 

Dekkbagger skal jeg nok klare å fikse vet du! :)

 

Årdal!!! Roadtrip!! Huska passe! Ligge alltid i bilen ette eg flytta t hommersåk.. Hehe.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel kanskje og satt ner ein komite eller någe som finne ut av litt mer konkret. Hvis du freddy vil ver me så kunne me jo tatt en lørdag eller søndag å komt te årdal og besøkt deg! ;) så kunne me satt ner litt planer og ideer. Kem gjør ka osv.

 

Ja, vi skulle så absolutt hatt en komite som da er ansvarlige for å "spikre" ting og tang. Litt enklere det, "jo flerne kokker, jo mere søl...."

 

Jeg har jo dratt i gang dette, så føler et visst ansvar med å stille opp også. Er bare det helsikkes "handikappet" jeg har med å bo her inne. :o

 

Noen som stiller frivilligt til denne komiteen? Hvor mangen trenger vi her?

 

Jeg skal overhodet ikke nekte dere å ta dere en tur til Årdal. Det enkleste hadde vel vært om jeg tok en tur ut til dere, men jeg håper dere har forståelse for meg, da kona er gravid og vi har en gutt på godt og vel 2 år, så det er liksom bruk for meg her hjemme...... Og for å forsikre meg om at jeg har nok å gjøre om dagene (utenom jobb), så driver jeg å pusser opp litt her hjemme også (og det går treeeeeeegt.....) : dum :: dum :: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag 23.mai kan være en utfordring! Husk at vi kommer hjem fra Wörthersee den samme uka (hvilken dag er jo ikke bestemt)... Og med tanke på alt som må gå i orden før det, så tipper jeg at det hadde vært greit å hatt 1-2 uker i forkant for å alt på plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søndag 23.mai kan være en utfordring! Husk at vi kommer hjem fra Wörthersee den samme uka (hvilken dag er jo ikke bestemt)... Og med tanke på alt som må gå i orden før det, så tipper jeg at det hadde vært greit å hatt 1-2 uker i forkant for å alt på plass?

 

Godt poeng, men for å snu det litt på hodet; om vi klarer å få alt klappet og klart før mai måned, dvs alt er planlagt og klart. Burde vi ikke da klare å rigge opp alt i løpet av noen timer med effektiv jobbing?

 

Om vi er flinke med å dele oppgavene, og alt som skal hentes blir gjort tidlig, og alt som skal handles bør være enkelt å få gjort på lørdagen?

 

Bare tenker høyt jeg nå.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, enig i den:)

 

Foreslår at vi lager en avstemning angående hvem mottaker av pengene skal være... Sett en frist for å komme med andre forslag, så kjører vi i gang med avstemningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, enig i den:)

 

Foreslår at vi lager en avstemning angående hvem mottaker av pengene skal være... Sett en frist for å komme med andre forslag, så kjører vi i gang med avstemningen...

 

Mtp annonse i RA, så har vi vel delvis litt tidspress på oss. Så skal vi si at andre forslag må komme inn i løpet av denne uken, og så kjører vi en avstemning neste uke? Eller har vi bedre tid? Du Robin er vel den eneste som har kontroll på dette? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting; Hva sier lovverket i potet-norge ang loddsalg? Må vi "søke om lov til statsministeren" til å drive litt veldedighet? Er jo ikke sikkert at det er lov i norge. :P

 

Salg av vaffler ++ må vel være greit?

 

Må noe av dette bokføres el.l.?

 

Må vel kanskje ha litt kontroll på dette også?

 

Her inne i Årdal gir vi f***, og gjør som vi vil. He he he. Neida, vi gjør ikke det. (eller jo, av og til gjør vi det):rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg vet ikke om jeg har kontroll, men jeg prøver i alle fall:p

 

Angående salg osv. med tanke på lovverk, så er jeg ganske usikker på dette. Jeg TROR at vi er nødt for å søke til en eller annen instans for å få lov...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg vet ikke om jeg har kontroll, men jeg prøver i alle fall:p

 

Angående salg osv. med tanke på lovverk, så er jeg ganske usikker på dette. Jeg TROR at vi er nødt for å søke til en eller annen instans for å få lov...

 

Da skulle vel en tlf til politiet gi noen svar. Skal se hva jeg får til. Er vm i forkjøla om dagen, så er noe tett i toppen, med tilhørende pussig stemme. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vegne av Hovedstyret så kan jeg si at vi synes dette er et positivt tiltak. Vi oppfordrer allerede lokallagene til å finne på ting som skaper aktivitet utover de treff og arangementer vi har i sentral regi, og går inntektene til ett godt formål er jo det veldig hyggelig.

 

I forhold til støtte til vaffelrøre eller hva det måtte være kontakter du inspirasjonsskilden din, Ken Arne Brox og får ett søknadsskjema for støtte.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lotteri defineres i lotteriloven § 1 som virksomhet der deltakerne mot innskudd kan erverve gevinst som følge av trekning, gjetting eller annet som helt eller delvis gir et tilfeldig utfall. Lotteri kan etter lotteriloven § 5 kun avholdes til inntekt for humanitære eller samfunnnsnyttige formål. Som samfunnsnyttige formål regnes bl.a. idrettslag, musikkorps, barnekor, speidergrupper og søndagsskoler.

 

LOTTERITILLATELSE/SØKNAD

Lotterier med omsetning inntil kr 150 000 - meldingslotteri

Lotterier med en omsetning på kr 150 000 eller mindre, kan avholdes UTEN tillatelse etter § 5-1 gjeldende fra 1. januar 2005. En melding om lotteri (registreringsskjema) skal derimot sendes Lotteritilsynet før loddsalget begynner. Når lotteriet avsluttes sendes opplysninger om avslutning av lotteriet til Lotteritilsynet. Fyll her ut nedre del av registreringsskjema. Samme arrangør kan ikke avholde nytt lotteri før det er sendt melding om avslutning.

 

Kort fortalt så trenger dere ikke å søke om noe som helst om dere kun skal selge lodd denne dagen arrangementet skal holdes ellers må dere sendes inn en melding til lotteritilsynet i forkant og etterkant av loddsalget for jeg regner ikke med at dere får inn mer enn 150 000,-

 

Legger ved noen nyttige lenker

 

http://www.lotteritilsynet.no/dav/01e9c5809f.pdf

 

http://www.lottstift.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lotteri defineres i lotteriloven § 1 som virksomhet der deltakerne mot innskudd kan erverve gevinst som følge av trekning, gjetting eller annet som helt eller delvis gir et tilfeldig utfall. Lotteri kan etter lotteriloven § 5 kun avholdes til inntekt for humanitære eller samfunnnsnyttige formål. Som samfunnsnyttige formål regnes bl.a. idrettslag, musikkorps, barnekor, speidergrupper og søndagsskoler.

 

LOTTERITILLATELSE/SØKNAD

Lotterier med omsetning inntil kr 150 000 - meldingslotteri

Lotterier med en omsetning på kr 150 000 eller mindre, kan avholdes UTEN tillatelse etter § 5-1 gjeldende fra 1. januar 2005. En melding om lotteri (registreringsskjema) skal derimot sendes Lotteritilsynet før loddsalget begynner. Når lotteriet avsluttes sendes opplysninger om avslutning av lotteriet til Lotteritilsynet. Fyll her ut nedre del av registreringsskjema. Samme arrangør kan ikke avholde nytt lotteri før det er sendt melding om avslutning.

 

Kort fortalt så trenger dere ikke å søke om noe som helst om dere kun skal selge lodd denne dagen arrangementet skal holdes ellers må dere sendes inn en melding til lotteritilsynet i forkant og etterkant av loddsalget for jeg regner ikke med at dere får inn mer enn 150 000,-

 

Legger ved noen nyttige lenker

 

http://www.lotteritilsynet.no/dav/01e9c5809f.pdf

 

http://www.lottstift.no/

 

Takker for informasjon! Da ser det jo ut som dette er en enkel sak å gjennomføre også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det utstilling og?, kan jo være aktuelt å ha utstilling og ta en 50 lapp ell noen for å stille ut?! Kan jo hende denne ideen alt er med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt av hele idéen ja:)

 

Jeg setter opp en poll på hvem vi skal gi pengene til. Siden det ikke har kommet noen forslag til andre så blir det enten Pøbelprosjektet eller barneavdelingen på SUS.

 

EDIT:

Freddy: Du kan vel lage avstemningen i denne tråden, siden det er du som er trådstarter? Tenker det er like greit å ha avstemningen i riktig tråd:)

Trykk på "endre innlegg" i den første tråden din -> "avansert modus" -> bla nedover så tror jeg du finner mulighet for å sette opp avstemning der...

 

EDIT 2: Glem det, funker ikke:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om me kan stå på statoil sin parkering øve fjetland kan sikkert eg for hørra meg om når me vet ein eksakt dato, eg syns d e litt tiligt me mai ke me juni? sikra bedre ver og då tror eg, litt ringt å stå i snøen i mai ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sett tråden før nå, mindre forum og mer utfordringer på privaten i det siste ;)

 

Kjempeforslag, jeg er gjerne med å arrangerer dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om me kan stå på statoil sin parkering øve fjetland kan sikkert eg for hørra meg om når me vet ein eksakt dato, eg syns d e litt tiligt me mai ke me juni? sikra bedre ver og då tror eg, litt ringt å stå i snøen i mai ^^

 

Tror også det er en god plass fordi 1) Stor plass og 2) Lett å finne. For min del spiller det liten rolle om det blir mai eller juni. Det som er greit å passe på er andre aktiviteter i landet, sånn at ikke "90%" av lokallaget stikker av på noe annet. Og det hadde vært morro om vi fikk hovedstyret med på dette.

 

Ikke sett tråden før nå, mindre forum og mer utfordringer på privaten i det siste ;)

 

Kjempeforslag, jeg er gjerne med å arrangerer dette :)

 

Høres bra ut Petter. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har savnet et slikt tema rundt klubbtreffene - dette støtter jeg. Tidlig Juni er perfekt for meg, før 15 for da fyker jeg nordover for godt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering; Har tatt en "prat" med sjefen vår, Andreas Skotner, på msn. Han er veldig positiv til dette og skulle bidra til å annonsere dette. Var snakk om ca en 1/2-sides annonse i Autofil. Så det hørtes jo kanon-bra ut!! Case; da MÅ alt være planlagt og klart til deadline i slutten av mars, slik at det kommer med i april-utgaven. Om vi skal ha treffet i mai da. 5-6 juni er jo hovedtreffet, så den helga utgår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dato: Helga FØR hovedtreff og Worthersee mener jeg passer dårlig, tipper litt panikk-mekking og klargjøring (vask og polering) før disse treffa.

 

Så da vil det bli søndag 23 mai eller søndag 13 juni. Eventuelt søndag 30 juni.

 

Jeg lager en poll på dette, så tar vi ting videre derfra?

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180276

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.