Restaurering av 17" BBS RS 236

Anbefalte innlegg

Ja, de er fyllt igjen med flytende alu, så der har det vært ganske så varmt ;)

Jeg skulle uansett lakkere senterene, så det gjør ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de er fyllt igjen med flytende alu, så der har det vært ganske så varmt ;)

Jeg skulle uansett lakkere senterene, så det gjør ingenting.

Hehe regna med det var noe slikt. Tør jeg spørre hva du må gi for den jobben og evt. hvor ? Send gjerne en pm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt skikkelig hjulhore du nå, kviltas: cool :

 

Blir helrått dette her !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til meg også :)

 

Og.. Ser ut som bra jobbing ;) blir nokk PHETT på etrædven! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt skikkelig hjulhore du nå, kviltas: cool :

 

Blir helrått dette her !

Hjul er jo gøy, er det ikke? :D Jeg hadde egentlig sagt "stopp" til meg selv etter at jeg kjøpte Ferrari-hjula, men én uke senere så hadde jeg plutselig handla disse Mistralene, haha :P

 

Ja, satser på at det blir greit! Har mottatt adaptere til Ferrari-felga nå og fått lagt på gummi, så det blir prøvemontering i slutten av denne uka eller starten av neste : rock :

 

Kommer PM ila. kvelden til dere som ville ha det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg ;) bare hva en du gjør ikkke kall deg en wheel whore :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjul er jo gøy, er det ikke? :D Jeg hadde egentlig sagt "stopp" til meg selv etter at jeg kjøpte Ferrari-hjula, men én uke senere så hadde jeg plutselig handla disse Mistralene, haha :P

 

Ja, satser på at det blir greit! Har mottatt adaptere til Ferrari-felga nå og fått lagt på gummi, så det blir prøvemontering i slutten av denne uka eller starten av neste : rock :

 

Kommer PM ila. kvelden til dere som ville ha det :)

 

Kan eg og få en pm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering :) TTT ettersom jeg bor i Stavanger og felgene ligger oppi skauen i Hedmark :P

 

Uansett, Alpina kopiene er solgt og erstattet med et annet felgsett. Har også fått disse borret om til 4x100, så de venter nå bare på å lakkeres.

 

Har endelig bestemt meg for farge på RS'ene, så de skal jeg etter planen montere sammen igjen i påsken :)

 

Mistralene har nå blitt lakkert, så de blir sendt til meg når som helst :) Skal selvfølgelig polere opp igjen kanten på dem, da det kan se ut som de trenger det.

 

speed2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikke bilde fra lakkereren nå. Senterene har fått farge. Veldig dårlig bilde, så de ser nesten brunaktige ut her, men jeg legger ved et bilde av en E36 som har samme farge :)

Blir spennende å se hvordan det blir, montert på bilen.

 

Nylakkert.jpg

 

21368_161109.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spenstig, og kult fargevalg: ja :

 

Men du torde å lakkere anleggsflaten? Er vel vanlig våtlakk? Hvis du har lakkert de på Østlandet, så tar jeg gjerne imot en PM med hvor og pris, om du vil dele:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du liker det..det lover bra.

Ja, jeg ville ha noe litt spesielt uten at det skulle være for skrikende, så da ble det til slutt BMW's "Calypsorot" :)

 

Jeg sa først til lakkereren at han skulle maskere den, men han mente at det ikke var noen fare. Det er 0.5 mm med lakk, så da skal det nok gå fint. Det er en kompis av meg som har glassblåst, grunna, lagt base og lakkert, så prisen jeg betalte blir ganske uvesentlig for andre å vite :)

 

Skal prøve dem på i påsken da jeg kommer hjem. Har kjøpt tetningsmiddel fra Håkon (P&R), så nå er alt klart :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette kommer til å se meget bra ut på bilen! Sett flere lignende farger på sølv/grå bil i UK og det er candy! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusser du ringer for hånd tore? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusser du ringer for hånd tore? :)

Ja, originalringene pussa jeg for hånd :) Måtte slipe dem litt først også pga en del kantkjøring.

nice work!=)

Thnx :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kommet hjem og fått testa om det gikk fint med lakkering av hele senteret, noe det ikke gjorde.

 

Ringen ble liggende litt for høyt (bare pirk, men rett skal være rett) og selvfølgelig ble det for trangt ved gjengene hvor man skal skru fast senterkoppen, så felgene blir slipt ned igjen langs kontaktflata og gjenget opp igjen på ny.

 

Mao: Husk maskering gutter og jenter!! Da er iallefall det utprøvd :P

 

DSC00862.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du torde å lakkere anleggsflaten?

: klø ::P

 

Det samme skjedde på RMene jeg pusset opp også, men der fikk jeg gudskjelov dratt ytterringene sakte, men sikkert ned til anleggsflaten når jeg dro til alle boltene litt og litt, men ytterringene lå ikke for høyt etterpå, riktignok.

 

Ser bra ut ihvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du torde å lakkere anleggsflaten?

Jadajadajada.. :P

 

Jeg ga klar beskjed til lakkerer om at han skulle maskere der, men han mente selv at det gikk fint.

Uansett, ingen skade skjedd. Han tar det på sin kappe, så det koster meg ingenting bortsett fra at jeg nå vet helt sikkert at det ikke er særlig heldig å lakkere hele senteret uten maskering :)

 

Takk for det, Mads :) Gleder meg til å se hvordan felgene dine blir seende ut når du er ferdig med dem også!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet hjem igjen nå etter 5 mnd i Stavanger, så i dag benytta jeg finværet til å få gjort siste puss på felga før de skal "limes" sammen igjen :) I morra er planen å få prøvemontert felger på bil for å se hvordan de sitter.

 

Hvor mye moment skal jeg skru igjen splitboltene med?

 

Kan jeg bruke Tec7 når jeg skal stramme til mutterene på baksiden av felgen?

 

Litt før/etter bilder, bare for fun :)

 

DSC00923.jpg

 

DSC00924.jpg

 

DSC00925.jpg

 

DSC00926.jpg

 

DSC00928.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liker det jeg ser :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig farge, detta må bli kanon bra : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35nm er det på RS etter hva jeg kan huske i farta:) Momentnøkkelen min går ikke lenger enn til 20nm, så jeg tok en kvart runde ekstra for å prøve å nærme meg riktig moment/komme litt over, og det fungerte fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få de på bilen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av de på bil? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, burde da ikke være lenge før det kommer noen bilder nå, ettersom jeg har skjønt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.