Restaurering av 17" BBS RS 236

Anbefalte innlegg

De er skrudd sammen, men jeg har ikke fått på dekkene enda. Det skjer til uka :)

Takk til Mads Kristian for gode tips! Jeg har mast litt på han i dag ;)

 

Legger ut noen bilder bare for å vise hvordan de blir sittende på bilen, slik at dere får et visst inntrykk av hvordan det kommer til å bli.

 

EDIT: Bilen er veldig støvete, slik at dere ikke tror det er lakken som er så dårlig.

 

Bakfra:

DSC00931.jpg

 

Overside av skjerm:

DSC00929.jpg

 

DSC00933.jpg

 

Prøvde for moro skyld den ene Alpina-felgen også :) Må spaces litt her.

 

DSC00936.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yay, det er hva man kaller perfect fitment: ja : Kommer til å bli noe så grådig bra når dekkene er på!

 

Mas er det så absolutt ikke - bare koselig å hjelpe en med samme dumme og dyre interesse som meg selv. Hehe. Husk på at fugen skal tørke i minst 24t før dekk blir lagt på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

peent :) gleder meg til å se de med dekk å på bil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker gutta! :D Veldig gøy å høre at noe faller i smak, selv om det fortsatt er feil bil :P

Yay, det er hva man kaller perfect fitment: ja : Kommer til å bli noe så grådig bra når dekkene er på!

 

Mas er det så absolutt ikke - bare koselig å hjelpe en med samme dumme og dyre interesse som meg selv. Hehe. Husk på at fugen skal tørke i minst 24t før dekk blir lagt på:)

Takker, Mads! Er spent på hvordan det blir med dekk selv, jeg :)

 

Hehehe..flott, flott! Ja, dyrt og litt dumt er det, men så felger det som betyr mest for det helhetlige inntrykket av en bil også ;)

Jupps, det med fugen er jeg klar over :) Mangla utstyr til å få fuge i dag, så stikker innom ei sjappe i morra og kjøper en sånn "pistol" til fugemassa.

 

Skruene strammet til 35 Nm:

DSC00947.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter T: Neida..riv ruskende gæli' er det vel ikke :) BBS E30 er ORDENTLIG gromme hjul! Synd de ikke fåes i større enn 15". Jeg drømmer selv om BBS E50 i 17"..

 

Så dette når jeg leste gjennom tråden engang til, jeg mente at felgene mine er til en E30, ikke BBS E30 ;)

 

Så over til noe du sikkert vet, men jeg nevner det for ordens skyld:

 

Når du skal slipe vekk fugemasse på anleggsflater er det veldig greit å bruke plansliper med litt grov korning (80), da får du en flat og uniform overflate ;) (plansliper kjøpes forøvrig billig på europris!)

 

Felgene sitter som et skudd, til og med uten dekk!

 

Kantkjøring på ytterringer kan veldig greit tas med dremel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, okok :)

 

Ja, jeg brukte en rondell med masse ståltråder på. Det ble sånn halvgrovt, så jeg regner med det funker bra. Uansett, takk for tipset. Jeg skal huske det til neste gang :)

Når det gjelder kantkjøringa så tok jeg det kjapt og enkelt med en vanlig flat "slipekniv" (kommer fader ikke på hva den heter atm :P).

 

Takk for det :) Jeg har trua på at de vil sitte bra når jeg får på dekk og litt lett valsing av hjulbuer.

 

Ukult: Jeg skrudde sammen den siste felgen i dag, og fant da ut at jeg har fått tilsendt 130 splitbolter, istedet for 136 som jeg egentlig skulle ha! Håper for all del at Håkon har disse på lager, for hvis ikke han har det kan jeg vinke farvel til planlagt treff den 4.juni :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn du brukte?

19-211_l.jpg

 

Den er ihvertfall genialt å slipe bort gammel lakk og dritt på felger med.

 

Fil du meiner, forresten? :P

 

Og har du gullbolter eller vanlige? Har 190 originale bolter til RS liggende, så det ordner seg for deg på et vis uansett, skal du se:) Du kan låne 6stk av de som satt på 071 RSene jeg hentet i om du ikke får skaffet nye, i verste fall. Kan sende de, eller vi kan møtes på Gjøvik dersom du gidder å ta turen over;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn du brukte?

http://www.biltema.no/ProductImages/19/large/19-211_l.jpg

 

Den er ihvertfall genialt å slipe bort gammel lakk og dritt på felger med.

Japps, en sånn brukte jeg. Funka helt gull :)

Fil du meiner, forresten? :P

Hahahaha! FIL var ordet jeg lette etter. Hjernteppe, nei? :P

Og har du gullbolter eller vanlige? Har 190 originale bolter til RS liggende, så det ordner seg for deg på et vis uansett, skal du se:) Du kan låne 6stk av de som satt på 071 RSene jeg hentet i om du ikke får skaffet nye, i verste fall. Kan sende de, eller vi kan møtes på Gjøvik dersom du gidder å ta turen over;)

Jeg har vanlige! Ja, det hadde vært evig nice! :tilber: Har nok ikke mulighet til å dra til Gjøvik, dessverre.

 

Jeg har sendt mld til Håkon ettersom det var han jeg kjøpte fra, så du får avvente litt til jeg får svar fra han ettersom han faktisk skylder meg 6 bolter :P Heheehehe.

 

Uansett, tusen vanvittig millioner takk for tilbudet! Mulig jeg er nødt til å benytte meg av det! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipekniv var et fiffig navn på fil. Hehe. Fil eller Dremel fungerer gull, ja, alt ettersom hvor mye skader det er på kantene.

 

Ja, bare skrik ut dersom du skulle trenge de, Tore. De er nok ikke like blanke som de du har, men da får du ihvertfall felgene komplette så du ikke går glipp av treffet;) Veit selv hvor kjipt det er å gå glipp av treff for sånne småting:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Håpløst. Stod HELT stille.

 

Ja, helt konge Mads!! :tilber: Det setter jeg sinnsykt stor pris på. Jeg og 3 til har leid hytte og greier til det treffet, så kjipt hvis det går i bøtta :)

Null stress. Jeg polerer dem opp hvis det er nødvendig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi en plan, veit du! Bare å sende på en PM eller SMS dersom du skal låne de, så ordner vi det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er nå ferdige. Iallefall i første omgang. Blir vel å bytte farge + kanskje litt bredere ringer bak og foran etterhvert.

 

Edit: Nye senteremblem skal selvfølgelig på etterhvert. De som står på var bare noe jeg hadde liggende.

 

Takk til alle som har hjulpet til i form av tips, og en ekstra stor takk til Mads Kristian som jeg maste en del på ved slutten av dette "prosjektet"! :) Takketakk!

 

DSC00968.jpg

 

DSC00970.jpg

 

DSC00971.jpg

 

DSC00997.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta ble rååå sexy! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.