#3601 Skrevet August 24, 2008 Gratulerer David! Fant ut idag hvor Håkon henter innspirasjonen sin fra: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3602 Skrevet August 25, 2008 Utrolig fet E21. Hvilken årsmodell er det? Jeg savner mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3603 Skrevet August 25, 2008 Utrolig fet E21. Hvilken årsmodell er det?Jeg savner mine Det ærn ærn ærn ærn en 1982 modell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3604 Skrevet August 25, 2008 (endret) Ikke så mye gjort idag, putta batteri i bilen og etter noen forsøk så startet bilen. Litt høy tomgang, men ellers greit. Har samlet litt betar også, Muska hadde reflexbakplate til meg og så var det farlige ebay da... Orginale e21 Recaro... Disse skal selvfølgelig trekkes opp.. Gulvmatter og nytt teppe i bagasjerommet... Så en liten detalj, sentermerke i rattet fra BMW M1. Noen som vet om dette finnes til bakluken også? Vurderer denne motoren... Fortsettelse i morgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3605 Skrevet August 25, 2008 Hvem er det forresten som legger ut tags her på forumet... Ifølge tags'n er "Die Aller Vaerste" seriøs humor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3606 Skrevet August 25, 2008 Hvem er det forresten som legger ut tags her på forumet... Ifølge tags'n er "Die Aller Vaerste" seriøs humor... vi kan alle editere tags 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3607 Skrevet August 26, 2008 I dag har det skjedd endel... Først så vant jeg budrunden på Hartge motoren, så nå har man et potensielt bra utgangspunkt. Gutta fra Hurtigruta Carglass i Ski var innom å satt inn den nye frontruta idag... Så fikk jeg sandblåst panserfestene og har her lagt på grunning... Var også en tur innom Marianne på Bimmers.no og fikk med meg blant annet et speedometer med turteller... Begge forgasserne var kast (Pierburg-dritt, ja kjenner dem fra Golf også) så om noen har en weber 32/36 liggende som er i orden gi beskjed... Den fikk seg også en luftetur ut i Sola... Flytta kun turtelleren over til de orginale instrumentbordet og kobla det til, samt bytta alle instrumentlysene... Se det virker... Nylakka panserlåser satt på plass, men er ikke helt fornøyd så det ender med at jeg kjøper nye. Så langt så vel, blir bestilt nye dørhåndtak fra BMW E12 som er de samme som er å E21 bortsett fra at de er i krom... :wink: Dagens siste bilde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3608 Skrevet August 26, 2008 begynner jo virkelig å se ut som en bil nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3609 Skrevet August 27, 2008 Det der blir sprekt! Begynner å lukte bil av den nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3610 Skrevet August 27, 2008 (endret) Jeg dropper Hartge-motoren da etter litt mailing fram og tilbake fra et hyggelig medlem på det tyske BMW forumet kom fram til at denne motoren var en fake. Så da står jeg over. Blir gasser og kam istedet da... Idag var jeg på Tronrud bil i Moss og henta deler for 9 lapper... Kjempebra service der, anbefales virkelig... Nye fangere, emblemer, klips etc. Alt er nå montert bortsett fra fangerne, siden jeg mangler enda noen klips etc. I tillegg ble E12 dørhåndtak bestilt + en del andre i ting. Må sende en bestilling i morgen også, men det er bare småtteri. Sidelister, vinduspussere og de elektriske speilene ble montert. Funket helt fint på venstre side, mens på høyre side er motoren sars... Prøvde litt felger på også, her Zender Turbo... Braketene til stolene er også sveiset fast... Som sagt er bilen ferdig utvendig med unntak av fangere og dørhåndtak, den skal selvfølgelig senkes men det er ikke kommet enda. Innvendlig blir ikke klart enda, først må jeg til Tyskland og hente betar samt at stolene må trekkes opp... Skal taes teknisk også etterkvart, nye bremser har ligget klare i to år og ventet... Kanskje jeg skal prøve på noe Porsche-hjul i morgen, får se åssn det kan bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3611 Skrevet August 29, 2008 Du som sysler med både Ford og varebiler helt på en gang burde jo vurdere ett slikt bygge Håkon: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3612 Skrevet August 29, 2008 Du som sysler med både Ford og varebiler helt på en gang burde jo vurdere ett slikt bygge Håkon: Er så jævlig dårlig lastekapasitet i den der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3613 Skrevet August 29, 2008 Dagens lille oppdatering. I dag kom det høytalere i posten ifra Ice Audio, i tillegg ble senkesett bestilt. 60/60 med justerbare dempere fra SPAX. En liten luftetur ut ble det også, er så nydelig karrosseri på disse bilene... :oops: Andrew var oppom å sveiste igjen det eneste rusthullet vi har funnet, helt i fremkant av gulvet... BMW-folket røsker seg nok i håret nå, men jeg synes at Porsche-hjula passer uforskammet bra. Nå trengs det senk og noen andre dekk bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3614 Skrevet August 29, 2008 Håkon: Jeg har bare en ting å klage på og det er fargen, du skulle ha gitt bilen en helt annen farge siden du koster på den såpass, litt kjipt at nye deler forsvinner i en så grell farge. Denne bilen hadde kledd en helt annen farge, kanskje sølv eller lyseblå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3615 Skrevet August 29, 2008 Porsche hjula kledde virkelig bilen Håkon ! Tror denne blir rå når du får den ferdig Hvem bruker dere til omtrekking av interiør? Skulle ha trekkt om noe jeg og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3616 Skrevet August 29, 2008 Håkon: Jeg har bare en ting å klage på og det er fargen, du skulle ha gitt bilen en helt annen farge siden du koster på den såpass, litt kjipt at nye deler forsvinner i en så grell farge. Denne bilen hadde kledd en helt annen farge, kanskje sølv eller lyseblå. Det er orginalfargen, og jeg synes ikke den er så ille nå som jeg begynner å bli vant til den. Men ja, den satt langt inne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3617 Skrevet August 29, 2008 Fikk studert denne skikkelig idag, og må si meg enig med Håkon at fargen passer....etterhvert. Den ser utrolig mye bedre ut live 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3618 Skrevet August 29, 2008 Det er orginalfargen, og jeg synes ikke den er så ille nå som jeg begynner å bli vant til den. Men ja, den satt langt inne... Drit i orginalfargen når den er så fæl som den er her. Jeg tror, eller jeg vet du hadde fått en mye finere bil enn hva du får frem nå, og da er det kjipt å bruke så mye penger på den. Orginalfargen her er vel den billigste dem klarte å få frem på den tida, og da er det ikke så mye å spare på når man gjør en så stor jobb som det du gjør her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3619 Skrevet August 29, 2008 Drit i orginalfargen når den er så fæl som den er her. Jeg tror, eller jeg vet du hadde fått en mye finere bil enn hva du får frem nå, og da er det kjipt å bruke så mye penger på den. Orginalfargen her er vel den billigste dem klarte å få frem på den tida, og da er det ikke så mye å spare på når man gjør en så stor jobb som det du gjør her. Vel, Dare to be diffrent vet du... Fargevalget er gjort og blir ikke endret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3620 Skrevet August 29, 2008 Kom over denne DSG kopien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3621 Skrevet August 29, 2008 Vel, Dare to be diffrent vet du... Fargevalget er gjort og blir ikke endret... Nei, men neste gang så gjør du ikke noe så tåpelig og velger orginalfarge når den åpenbart er så tragiskt som den er her. En så fin bil fortjener noe bedre en dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3622 Skrevet August 29, 2008 Nei, men neste gang så gjør du ikke noe så tåpelig og velger orginalfarge når den åpenbart er så tragiskt som den er her. En så fin bil fortjener noe bedre en dette. Jaggu bra at jeg har deg til å fortelle meg hva jeg gjør riktig og ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3623 Skrevet August 29, 2008 Jaggu bra at jeg har deg til å fortelle meg hva jeg gjør riktig og ikke... Jepp, og jeg sender en faktura til deg på det, med 2dagers betalingsfrist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3624 Skrevet August 29, 2008 Slags motor er den 2.1L du postet før Hcon?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3625 Skrevet August 29, 2008 Slags motor er den 2.1L du postet før Hcon?? Var en fake motor, kun til utstilling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...